AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er 170 cm høy. Han sier jeg er fin som jeg er. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge og det han ikke vet om meg er at jeg tidligere har slitt med alvorlig spiseforstyrrelse, både anoreksi og bulimi. Jeg er nå akkurat innenfor normalvekt, altså, jeg veier 70 kg, men jeg har et mye bedre kosthold nå enn da jeg var tynnere. Det var han uoppfordret som skulle gjette vekten min. Han spurte først for noen uker siden om han kunne få spørre om hva jeg veier, jeg reagerte med å begynne å gråte (tåpelig, jeg vet). I dag gjettet han at jeg veide 80 kg, jeg ble igjen lei meg, og fortalte hva min vekt er, han sa at jeg er nydelig og at han liker meg som jeg er. Samtidig sier han at vi begge bør gå ned i vekt for helsen sin del, han sier at hans målvekt er ca 80 kg, og at min bør være på 60-65-ish. Problemet er at dette trigger så mange vanskelige følelser hos meg. Ser det virkelig ut som om jeg veier 80 kg??? Da jeg var tynnere følte jeg også bestandig at det så ut som jeg veide mye mer enn det jeg gjorde. Jeg klarer bare tenke på at jeg burde bli tynnere. Burde jeg fortelle om spiseproblemene? Jeg har egentlig ikke noen problemer med mat NÅ lenger, men har fortsatt problematiske følelser rundt dette. Jeg er redd for at det å begynne på slankekur bare vil gjøre at jeg faller tilbake til gamle mønstre. Jente 28 Anonymkode: 6e31f...1ec 13
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Menn har ikke peiling, du var dum som spurte. Anonymkode: b95d6...08d 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn har ikke peiling, du var dum som spurte. Anonymkode: b95d6...08d «Du var dum som spurte»? Spurte om hva egentlig? Anonymkode: 36730...50d 86
RoH Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 170 cm høy. Han sier jeg er fin som jeg er. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge og det han ikke vet om meg er at jeg tidligere har slitt med alvorlig spiseforstyrrelse, både anoreksi og bulimi. Jeg er nå akkurat innenfor normalvekt, altså, jeg veier 70 kg, men jeg har et mye bedre kosthold nå enn da jeg var tynnere. Det var han uoppfordret som skulle gjette vekten min. Han spurte først for noen uker siden om han kunne få spørre om hva jeg veier, jeg reagerte med å begynne å gråte (tåpelig, jeg vet). I dag gjettet han at jeg veide 80 kg, jeg ble igjen lei meg, og fortalte hva min vekt er, han sa at jeg er nydelig og at han liker meg som jeg er. Samtidig sier han at vi begge bør gå ned i vekt for helsen sin del, han sier at hans målvekt er ca 80 kg, og at min bør være på 60-65-ish. Problemet er at dette trigger så mange vanskelige følelser hos meg. Ser det virkelig ut som om jeg veier 80 kg??? Da jeg var tynnere følte jeg også bestandig at det så ut som jeg veide mye mer enn det jeg gjorde. Jeg klarer bare tenke på at jeg burde bli tynnere. Burde jeg fortelle om spiseproblemene? Jeg har egentlig ikke noen problemer med mat NÅ lenger, men har fortsatt problematiske følelser rundt dette. Jeg er redd for at det å begynne på slankekur bare vil gjøre at jeg faller tilbake til gamle mønstre. Jente 28 Anonymkode: 6e31f...1ec Hva forventet du av svar, tipper det hadde blitt feil uansett, bare han trakk pusten hadde vel holdt. Dette er vel ditt problem, hvorfor lage han til den stygge ulven og deg selv til offer. Endret 8. oktober 2020 av RoH 16
Gjest Traktorkusken Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Mye som spiller inn! Muskler veier mer enn fett og du er jo noe jeg vil si, er høy. Kjæresten din er en idiot....neste gang tar du igjen med å spørre han om noe han hadde blitt irritert for. Barnslig, ja, men kanskje han forstår.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 8. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Menn har ikke peiling, du var dum som spurte. Anonymkode: b95d6...08d Jeg spurte ikke. Ville aldri gjort det da jeg vet at det trigger mye vanskelige følelser hos meg. Det var han som tok det opp, og det var han som absolutt ville gjette på vekten min. Ofte når man gjetter vekten hos andre trekker man jo fra noen kg i samme slengen for å ikke såre, så blir også redd for at han egentlig trodde at jeg veide mye mer enn 80 kg 😕 Ts Anonymkode: 6e31f...1ec 56
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Ikke spør menn om vekt! Herregud, det er fordi vi mannfolk har et annerledes forhold på vekt enn dere gjør. Menn har som regel mer muskler, derav tyngre enn kvinner. Så deres målestokk er ikke lik som kvinner har. Jeg jobber som PT og vet det. Anonymkode: a9679...769 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, RoH said: Hva forventet du av svar, tipper det hadde blitt feil uansett, bare han trakk pusten hadde vel holdt. Dette er vel ditt problem, hvorfor lage han til den stygge ulven og deg selv til offer. Jeg spurte ikke. Det var han som tok opp temaet vekt. Anonymkode: 6e31f...1ec 64
Mt3 Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn har ikke peiling, du var dum som spurte. Anonymkode: b95d6...08d Var jo han som spurte, og han som gjettet. Men er ellers enig med deg om at menn har stort sett lite peiling på vekt. Og TS, så sant du ikke har bollemage så trenger du absolutt ikke slanke deg, du er jo allerede 10kg lettere enn hva han trodde. 18
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Menn har ikke peiling i det hele tatt fordi kvinner lyver om vekt. Jeg er 170 og normal men i tynneste laget. Gikk på varevekta på jobben her om dagen fordi ingen av de jeg satt med trodde på at jeg kunne veie så MYE som 55 kg...🙄 Tror noen damer har jugd til dem om vekta ja...så det skal du ikke legge for mye i.. Men på alvor må du fortelle ham om spiseforstyrrelsen, forklare at du gjerne blir med på litt livsstilsendring som kan hjelpe i den retning, men at slankekur er helt uaktuelt da du nå er frisk og helt sikkert fin og du kan faktisk bli livstruende syk av en slankekur. Hvis han er stygg om dette her så høres det jo ut som den raskeste måten for deg å få det bedre på er å kvitte deg med rundt 100kg på en rask samtale og peking på døra!! Anonymkode: 42e26...dd3 48
RoH Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spurte ikke. Det var han som tok opp temaet vekt. Anonymkode: 6e31f...1ec Hvorfor skal han gå rundt å gjette på vekta de? 6
Gjest Traktorkusken Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke spør menn om vekt! Herregud, det er fordi vi mannfolk har et annerledes forhold på vekt enn dere gjør. Menn har som regel mer muskler, derav tyngre enn kvinner. Så deres målestokk er ikke lik som kvinner har. Jeg jobber som PT og vet det. Anonymkode: a9679...769 Hun spurte ikke??
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 Fortell om spiseforstyrrelsen. Du skal for all del ikke slanke deg, regner med det er stor fare for at spiseforstyrrelsen blusser opp igjen. Anonymkode: f0d5d...9ee 34
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, Traktorkusken skrev: Mye som spiller inn! Muskler veier mer enn fett og du er jo noe jeg vil si, er høy. Kjæresten din er en idiot....neste gang tar du igjen med å spørre han om noe han hadde blitt irritert for. Barnslig, ja, men kanskje han forstår. Tull. En kilo muskler og en kilo fett veier eksakt det samme 😂 Sistnevnte tar opp mer plass da. Anonymkode: 20c00...dd3 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 Populært innlegg #15 Skrevet 8. oktober 2020 Å gjette vekt og si at du er fin som du er men du bør gå ned så og så mye, hadde faktisk gjort meg forbanna. Menn har btw ikke peiling på vekt. Anonymkode: 872ac...f5d 67
Gjest Traktorkusken Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tull. En kilo muskler og en kilo fett veier eksakt det samme 😂 Sistnevnte tar opp mer plass da. Anonymkode: 20c00...dd3 Ja, 1 kilo, er 1 kilo. Men hvis du veier 70 kg og er 170cm, så kan du for all del være mer muskler enn fett? Hvis du ser på ei som er feit og ei som er veltrent, så kan de bortimot veie det samme.
Populært innlegg ~ m a u d e ~ Skrevet 8. oktober 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 8. oktober 2020 Kom deg nå vekk fra fyren, i stedet for å obsesse over hvorfor han sa det, fortelle han om spiseforstyrrelsen eller whatnot. Og neste gang finner du deg en ordentlig mann, ikke en jævla taper! Ingen ordentlige menn driver og setter dama på slankekur i starten av et forhold! 68
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 Han bør være 190-200cm høy om man han mener 80kg er riktig. Anonymkode: bc21d...67b 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 Du overdriver, du som er problemet her. Ikke la dine problemer gå utover din kjæreste. Dette er en grunn til at jeg aldri dater kvinner som har et dårlig forhold til sitt eget utseendet, i form av spiseforstyrrelser etc. Det er altfor belastende. Å skjule slikt for en partner er jo løgn. Anonymkode: ae1cd...609 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han bør være 190-200cm høy om man han mener 80kg er riktig. Anonymkode: bc21d...67b Nei, 80kg på 190cm er ikke mye! 190cm bør være hvertfall 90kg om han trener. Anonymkode: ae1cd...609 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå