Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 27+0 og i følge appene osv skal livmoren min vært ved ribbeina nå, men min er ikke engang over navelen, var på ultralyd for 2 uker siden og barnet hadde det fint, men hvorfor i alle dager vokser ikke livmor forbi navelen ???

Anonymkode: 1eae7...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at den ikke er over navelen da? Mener du at det ikke buler noe ut over navelen, eller mener du at du aldri kjenner bevegelse over navelen? Livmoren din skal ikke være SYNLIG oppe ved ribbeina, selv om babyen klarer å sparke opp i ribbeina. Jeg har forøvrig straks termin, og jeg kjente bevegelse ved ribbeina sent, og har fortsatt aldri hatt harde spark mot ribbeina, jeg kjenner bare et barnet presser seg opp dit. Har lest/hørt om gravide som får ribbeinsbrist pga barnet, men min baby er i hvert fall veldig forsiktig der oppe.

Anonymkode: 92304...489

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at den ikke er over navelen da? Mener du at det ikke buler noe ut over navelen, eller mener du at du aldri kjenner bevegelse over navelen? Livmoren din skal ikke være SYNLIG oppe ved ribbeina, selv om babyen klarer å sparke opp i ribbeina. Jeg har forøvrig straks termin, og jeg kjente bevegelse ved ribbeina sent, og har fortsatt aldri hatt harde spark mot ribbeina, jeg kjenner bare et barnet presser seg opp dit. Har lest/hørt om gravide som får ribbeinsbrist pga barnet, men min baby er i hvert fall veldig forsiktig der oppe.

Buler ingenting over navelen og kjenner aldri spark over navel høyde :(

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Buler ingenting over navelen og kjenner aldri spark over navel høyde :(

Det betyr jo ikke at livmoren ikke er over navlehøyde... Jeg kjenner kun spark nederst i magen, selv om livmoren er oppunder ribbeina. Det kommer jo helt an på hvordan ungen ligger, det. Du kjenner ikke spark oppe om ungen har lemmene sine nede. 

I og med at jordmor ikke var bekymret på UL for to uker siden, er nok livmoren akkurat så høy som den skal være. 

Anonymkode: 8aeb7...4be

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjente også sjelden spark over navlen, men jeg sitter her med en frisk og fin gutt på fire uker. Han lå bare slik at jeg kjente bevegelsene nedover og ut på siden 😊

Anonymkode: ab32e...8f5

Skrevet

Det at det ikke buler ut er ingenting å tenke på, i hvert fall. Gravidmagen er først og fremst synlig fra navlen og ned. Sa de noe om hvordan barnet lå med hodet på ultralyden? Jeg tror det var først da min la seg med hodet ned i bekkenet at jeg kjente bevegelse oppe ved ribbeina. Før det ligger babyen gjerne på tvers, og da kjenner man jo ikke bevegelse så langt opp. Uansett syns jeg du skal stole på helsepersonell som sier at alt ser fint ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...