AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Hva var grunnen til det? Anonymkode: 31768...df0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Ungen måtte ha mat, men det kom aldri melk i mine pupper. Anonymkode: cde4a...568 3
Gjest Switch Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Ammet ikke første, var dårlig med melk.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Ønsket ikke å amme. Anonymkode: b8cb2...d74 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Hadde lite melk i starten (etter planlagt keisersnitt) og selv om enkelte sykehusansatte snakket bråsikkert om at «melken kommer i natt», «melken kommer på onsdag» osv (og dagene ble bare flyttet lengre og lengre frem), så kom det mindre og mindre melk. Til slutt var barnet gått så mye ned i vekt at vi bare måtte få energi i henne. Da fikk jeg også full aksept fra de ansatte (vi ble reinnlagt på sykehuset grunnet vektnedgangen) om at det var helt rett å gå over på flaske. Dette har fungert helt strålende. Også på helsestasjonen har både lege og helsesøster vært veldig støttende i forhold til dette. Anonymkode: a7fd7...4de 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Fikk det ikke til. Anonymkode: 37cb4...0bd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Ammer fordi det er praktisk og fordi det er det beste for barnet. Anonymkode: 4bb2f...31f 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ammer fordi det er praktisk og fordi det er det beste for barnet. Anonymkode: 4bb2f...31f Dere som ikke ammet/ammer. Hva var grunnen til det? Anonymkode: 63320...6f7 17
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg syntes det var ekkelt, så alle barna ble flasket opp på mme. Anonymkode: 0a870...a2f 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ammer fordi det er praktisk og fordi det er det beste for barnet. Anonymkode: 4bb2f...31f Er det bedre for barnet at det ammes av en mor med for lav melkeproduksjon slik at barnet ikke får i seg nok næring, eller er det beste for barnet kanskje at det får tilstrekkelig næring? Anonymkode: 63320...6f7 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ammer fordi det er praktisk og fordi det er det beste for barnet. Anonymkode: 4bb2f...31f Feil svar i denne tråden... legg de der kommentarene fra deg. Det beste for barnet er en mamma som har det bra, og ikke sliter seg ihjel for å få til amming, uansett grunn. Selv hadde jeg ikke melk i det hele tatt. Anonymkode: 838ba...1ad 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 Rett og slett fordi det ikke funker for meg å amme. Jeg prøvde, men fikk angstanfall både før og under, så det ble kjapt bestemt flaske, ja. Venter nummer to nå, og denne gangen har jeg ikke tenkt å prøve heller. Angstanfall pga traumer etter seksuelle overgrep. Anonymkode: ca1fa...b3a 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 Med første sluttet jeg jeg å amme fordi jeg feilaktig trodde at fordi jeg ikke fikk ut noe når jeg pumpet var det ikke melk. Pluss at jeg var uerfaren og ditto utålmodig. Har ammet tre barn etter det, deriblant tvillinger. Anonymkode: d6666...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 Her var det prematur fødsel og han slet veldig med å få til sugingen. Så ble det mistenkt melkeproteinallergi og jeg måtte på eventuelt på diett. Pga kronisk sykdom og beinskjørhet ville ikke legene at jeg skulle det. Vi var innlagt under nedstengningen på sykehuset og jeg var rimelig klar for å komme meg hjem til søsknene. Så etter 5 uker ble det, pga overnevnte grunner, til at vi dro hjem med mme. Mest på grunn av helsa, men og fordi jeg nekta å være på sykehuset i flere uker til for å få til ammingen. Det var mer enn lenge nok atskilt fra resten av familien. Anonymkode: 9461a...1af
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #15 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her var det prematur fødsel og han slet veldig med å få til sugingen. Så ble det mistenkt melkeproteinallergi og jeg måtte på eventuelt på diett. Pga kronisk sykdom og beinskjørhet ville ikke legene at jeg skulle det. Vi var innlagt under nedstengningen på sykehuset og jeg var rimelig klar for å komme meg hjem til søsknene. Så etter 5 uker ble det, pga overnevnte grunner, til at vi dro hjem med mme. Mest på grunn av helsa, men og fordi jeg nekta å være på sykehuset i flere uker til for å få til ammingen. Det var mer enn lenge nok atskilt fra resten av familien. Anonymkode: 9461a...1af Ammet forresten de 2 eldste. Anonymkode: 9461a...1af
supernaturalfan Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva var grunnen til det? Anonymkode: 31768...df0 Jeg vet ikke helt om det er riktig, men jeg tror jeg har litt angst rundt amming. Var ganske bestemt fra jeg først ble gravid på at jeg ikke ville amme. Men mnd gikk, jeg kjente presset fra omverden og tenkte å gi det et forsøk. Da hun ble lagt til brystet etter fødsel begynte jeg å gråte med en gang. Jeg gråt nesten hele tiden ved amming på barsel. Dag 2 etter fødsel kom en jordmor (?) å snakket med meg. Vi snakket en stund og jeg klarte ikke selv si at nok er nok. Så hun sa 'nå tar jeg denne avgjørelsen for deg, og sier du er ferdig å amme.' så hentet hun erstatning og jeg har aldri følt meg mer lettet. Til og med bare det å prate om min amming i dag gjør at jeg begynner å gråte og får en grusom ekkel følelse. 3
supernaturalfan Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ammer fordi det er praktisk og fordi det er det beste for barnet. Anonymkode: 4bb2f...31f Det er så kjekt med sånne som deg. Bedrevitere OG analfabet. Fantastisk egenskap. Jeg tror nemlig det her innlegget var siktet mot dem som IKKE ammet! 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 Brystbetennelse, dårlig sugeteknikk, gnagsår på puppen. Pumpet meg med skikkelig pumpe fra helsestarsjon. Anonymkode: d87a0...a66
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 Ammet min eldste gjennom åpne kjøttsår og enorme smerter i 3 mnd før det gav seg, type jeg spente alle muskler og gråt ved hvert eneste måltid. Det ble bedre og ammet videre til ett år, men det var på ingen måte verdt det. De første 3 viktige månedene med babyen ble helt ødelagt av ammingen. Da jeg ble gravid med nr 2 sa jeg hele tiden at jeg skulle gi ammingen ett forsøk, men kjente jeg så mye som tendenser til likens smerter ville jeg gi meg. Dag 4 på barsel hadde jeg igjen blødende brystvorter og åpne sår - da gav jeg meg denne gangen Hadde en ubeskrivelig mye bedre barseltid som flaskemamma! Så jeg lot være ammingen med nr 2 pga skrekkelig dårlig erfaring. Anonymkode: 748c6...e7a 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg behøvde å gå på medisiner som for så vidt var godkjente for amming, men som jeg ikke hadde lyst å ta risikoen på. I tillegg syntes jeg amming var krevende med førstemann, og var ikke spesielt motivert for det. Ikke angret et sekund på at nummer to ble flasket opp. Anonymkode: 91193...019 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå