Gå til innhold

Finnes det butikker som monterer bilstolen for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en bilstol fordi vi nettopp har kjøpt oss bil. Vi har ikke trengt bilstol før nå og aner ikke hvordan det skal monteres. Skal være ordentlig dritt, og ofte blir de feilmontert og. Lurer på om det finnes butikker i Oslo-området som monterer stolen for deg? Da er jeg iallfall sikker på at den er montert riktig. Både jeg og mannen er helt udugelige når det kommer til montering, vi pleier til og med å få noen til å montere møbler for oss. 

Anonymkode: d51fe...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Barnas Hus gjorde det for meg begge ganger :) Dette var Barnas Hus på CC vest, men vil tro de gjør det i andre butikker også!

Anonymkode: ec81c...a32

Skrevet

thansen gjør det.

Anonymkode: b084f...bd4

Skrevet

Selv om butikken monterer kan du ikke være sikker på at det er gjort riktig. Ble montert feil i vår bil...

Skrevet
3 timer siden, Albbas skrev:

Selv om butikken monterer kan du ikke være sikker på at det er gjort riktig. Ble montert feil i vår bil...

Sier seg selv at man må gå til autoriserte forhandlere, og klage hvis det blir feil. Herlighet...

Anonymkode: 7c3e7...fa0

Skrevet

Men er dette egentlig vanskelig? Så lenge du har isofix er det null stress iallefall.

Hilsen ei med ti tommeltotter..

Anonymkode: 6c4d7...20b

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Sier seg selv at man må gå til autoriserte forhandlere, og klage hvis det blir feil. Herlighet...

Autorisert forhandler? Hvilke typiske butikker som selger bilstoler er IKKE autoriserte forhandlere? 

Hvor grundig kursing tror du egentlig en deltidsansatt student på Babyshop eller thansen har i de 15 forskjellighet stolene de har? :klo:

Skrevet

Vi har ikke barn. Men er ofte barnevakt. 

Tar da bare isofixen og klikker på plass? Gjort på 20 sekunder. Så hvilken montering tenker du på? 

Anonymkode: 7688f...c0b

• Liker 1
Skrevet

Barnas hus her gjør det ikke nå pga coronaen.. Babybanden på Skøyen monterte vårt, de var veldig flinke, men vet ikke om de driver enda? Eller om de gjør det nå i disse tider.. 

Anonymkode: 639d1...126

Skrevet

Du blir ikke sikker på at det er montert riktig på det viset. Ansatte i butikkene er svært begrenset opplært, om de ikke har en interesse for feltet selv - og det er virkelig få som virkelig har. Ja, bilsikkerhet er en interesse. 

Se noen videoer, gjør det selv! Beste garantien for å få det gjort skikkelig. 

Anonymkode: aefd6...2fc

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei?? Selv autoriserte forhandlere gjør feil, de er ikke guruer. De monterer ikke bilstoler flere ganger om dagen, kanskje ikke daglig en gang. De får en bag opplæring som gjerne er en video eller fremvisning på hvordan det skal gjøres, og thats about it. 

Slutt å stol blindt på butikker og selgere. Herrefred. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke barn. Men er ofte barnevakt. 

Tar da bare isofixen og klikker på plass? Gjort på 20 sekunder. Så hvilken montering tenker du på? 

Anonymkode: 7688f...c0b

Beltestol montering, sikkert. Jeg får et minisammenbrudd hver gang jeg må montere vår Axkidminikid🤯

Anonymkode: a3921...f4c

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha en bilstol fordi vi nettopp har kjøpt oss bil. Vi har ikke trengt bilstol før nå og aner ikke hvordan det skal monteres. Skal være ordentlig dritt, og ofte blir de feilmontert og. Lurer på om det finnes butikker i Oslo-området som monterer stolen for deg? Da er jeg iallfall sikker på at den er montert riktig. Både jeg og mannen er helt udugelige når det kommer til montering, vi pleier til og med å få noen til å montere møbler for oss. 

Kanskje på tide å lære på egenhånd? Studenter på 19-20 år kan ikke med sikkerhet gjøre dette riktig, ei heller de eldre ansatte, og det er heller ikke de som sitter igjen med ansvaret dersom de den er montert feil.

Anonymkode: f382e...7cf

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Albbas skrev:

Autorisert forhandler? Hvilke typiske butikker som selger bilstoler er IKKE autoriserte forhandlere? 

Hvor grundig kursing tror du egentlig en deltidsansatt student på Babyshop eller thansen har i de 15 forskjellighet stolene de har? :klo:

Du trenger ikke rope. Hva er problemet ditt? Det jeg mente var at det er lurt å kjøpe sete på steder hvor de ansatte er kurset i å montere stoler. De finner du ikke på babyshop. Såpass må da vel du skjønne også? Fatter ikke at folk er så lite opplyste her inne🤦🏼‍♀️

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke rope. Hva er problemet ditt? Det jeg mente var at det er lurt å kjøpe sete på steder hvor de ansatte er kurset i å montere stoler. De finner du ikke på babyshop. Såpass må da vel du skjønne også? Fatter ikke at folk er så lite opplyste her inne🤦🏼‍♀️

Og hva slags steder skal det liksom være? Du som er så opplyst må jo dele av din kunnskap, du er ikke særlig overbevisende akkurat nå. :fnise:

Skrevet

Det er fordelen med isofix kobling og Maxi Cosi sete. Klikk - klikk - klikk ferdig. 

Anonymkode: e8896...b37

Skrevet

Regner med det er beltemontert og ikke isofix TS snakker om. Isofix får vel alle til.

Og nei, man kan ikke alltid bruke isofix. Min eldste har vokst ut av det største isofix-setet men skal likevel sitte bakovervendt. Da må det beltemonteres. Mange velger også beltemontert fordi det er billigere og varer lenger. 

Anonymkode: 63b8e...d9c

Skrevet

1. Hva slags bilstol skal du ha? Hvor gammelt, stort er barnet?

2. Ville ikke latt butikken montere. Har spurt tre forskjellige butikker om dette og alle monterte feil. I tillegg var jeg i 4 butikker for å se etter beltestol da eldste skulle bytte, ingen visste hva man skulle se etter når man prøvde beltestol.

Anonymkode: 46ab7...337

• Liker 1
Skrevet

Hei dere! 

Det er selvsagt beltemontert stol jeg snakker om, isofix får vi til ;) Vi vil helst ha en stol som vater lengst mulig og da må det blir beltemontert. Isofix er bare til 18kg hvis jeg har skjønt riktig, vår er over 9 kg nå. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere! 

Det er selvsagt beltemontert stol jeg snakker om, isofix får vi til ;) Vi vil helst ha en stol som vater lengst mulig og da må det blir beltemontert. Isofix er bare til 18kg hvis jeg har skjønt riktig, vår er over 9 kg nå. 

Minikid 1.0 varer til 125 cm og har selvstrammende stropper, så den er ganske grei. Vi Har Max Way Plus som bare veier 7kg, som er et pluss når det skal flyttes litt i mellom hus og bil. Syns det er veldig greit å montere selv om det må strammes 100% selv 😉 Bare en vanesak. Er herk, ja, men det tar 4 minutter ish. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...