AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har en sønn på 9 år sammen med min eks. Han har barnet annenhver helg og ferier. Han er en god far, finner på veldig mye rart og flotte aktiviteter med sønnen vår. Men det er en ting jeg ikke takler og det er rot og skit i leiligheten hans, og det at han lever litt for gnitent. Nr 1) Han kjøper ikke vaskekluter men river opp gamle kjøkkenhåndklær og mikrofiberkluter som sønnen vår bruker som klut. Alt skal være være gammelt, godt brukt, økologisk, biodynamisk, vegansk og helst gratis fra Finn.no 2) Det er ofte rotete i leiligheten, det er støvete, alltid oppvask på benken og en skitten komfyr med gammelt middagsgriseri som ikke har vært vasket på lenge. Også fett og matrester på veggen over komfyren. Tenker at når sønnen vår blir eldre, blir det kanskje flaut for han å bo sånn når han har med seg venner dit. Kan jeg si noe til faren? Anonymkode: e761f...66b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 At han er gnien/økonomisk/miljøvennlig? Nei (med mindre gutten mangler ting han absolutt trenger, som seng og sånt). At det er skittent? Ja, men da må det være virkelig ille, så det er grunn til å tro det er helseskadelig omtrent. Hvis sønnen etterhvert blir flau over det, kan han si det til faren selv, og så får vi håpe det blir det sparket bak han trenger for å skjerpe seg. Anonymkode: f663b...7be 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Enig med den andre som svarte over. Men burde ikke bruke mikrofiberkluter som vaskekluter til kropp, om det var det du mente. Det er ikke bra for huden 🙁 Anonymkode: 194bc...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Kjøp noen vaskekluter til gutten du da, og send med. Poenget med venner må far innse selv, men hvis han ikke er flau, hvorfor skal gutten bli det? Du kan ikke si noe med mindre gutten selv klager til deg og ber deg ta det opp med ham. Klager gutten over fett over komfyren? Hvis ikke, nei, du kan ikke blande deg. Anonymkode: ea65a...719
GammelKaktus Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: At han er gnien/økonomisk/miljøvennlig? Nei (med mindre gutten mangler ting han absolutt trenger, som seng og sånt). At det er skittent? Ja, men da må det være virkelig ille, så det er grunn til å tro det er helseskadelig omtrent. Hvis sønnen etterhvert blir flau over det, kan han si det til faren selv, og så får vi håpe det blir det sparket bak han trenger for å skjerpe seg. Anonymkode: f663b...7be Enig. Så lenge barnet ikke blir dårlig i magen etter å ha vært der å spist å slikt så hadde jeg ikke lagt meg opp i hvordan han har det. Han har jo ikke barnet så ofte så det er ikke krise tenker jeg. 2
Nymerïa Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Du kan blande deg i akkurat hva du vil, spørsmålet er om det kommer noe godt utav det. Forresten så motsier du deg selv når du anklager han for å være gnien. Økologisk er mye dyrere enn ikke-økologisk. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Ring barnevernet, det skal være sånn nogenlunde rent. Ikke slikt du beskriver ts Anonymkode: 85cff...3da
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Ville du likt om han blandet seg inn i bagateller hos deg? Ikke det nei. Da har du svaret. Så fremt han ikke driver med omsorgssvikt (og ingenting av det du beskriver er omsorgssvikt) så kan voksne mennesker heldigvis leve som de vil. Det er en av de store fordelene med å skille seg, å slippe at den andre blander seg inn i og skal bestemme over alt mulig. Hvis sønnen deres blir flau sier han nok i fra helt selv. Anonymkode: ab570...c31 2
jenta7 Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn på 9 år sammen med min eks. Han har barnet annenhver helg og ferier. Han er en god far, finner på veldig mye rart og flotte aktiviteter med sønnen vår. Men det er en ting jeg ikke takler og det er rot og skit i leiligheten hans, og det at han lever litt for gnitent. Nr 1) Han kjøper ikke vaskekluter men river opp gamle kjøkkenhåndklær og mikrofiberkluter som sønnen vår bruker som klut. Alt skal være være gammelt, godt brukt, økologisk, biodynamisk, vegansk og helst gratis fra Finn.no 2) Det er ofte rotete i leiligheten, det er støvete, alltid oppvask på benken og en skitten komfyr med gammelt middagsgriseri som ikke har vært vasket på lenge. Også fett og matrester på veggen over komfyren. Tenker at når sønnen vår blir eldre, blir det kanskje flaut for han å bo sånn når han har med seg venner dit. Kan jeg si noe til faren? Anonymkode: e761f...66b Nei. Det er flisespikkeri. Vær glad at sønnen har en far som er glad i å finne på ting med ham. Litt støv og skit går fint. Endret 8. oktober 2020 av jenta7 Feil 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøp noen vaskekluter til gutten du da, og send med. Poenget med venner må far innse selv, men hvis han ikke er flau, hvorfor skal gutten bli det? Du kan ikke si noe med mindre gutten selv klager til deg og ber deg ta det opp med ham. Klager gutten over fett over komfyren? Hvis ikke, nei, du kan ikke blande deg. Anonymkode: ea65a...719 Guttungen har begynt å kommentere griseriet på kjøkkenet til meg, og ville vise det til meg for 2 mnd siden da jeg var der for å hente han. Han tør ikke si noe til faren. Ts Anonymkode: e761f...66b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, NymeriaRhoynar skrev: Du kan blande deg i akkurat hva du vil, spørsmålet er om det kommer noe godt utav det. Forresten så motsier du deg selv når du anklager han for å være gnien. Økologisk er mye dyrere enn ikke-økologisk. Økologiske varer er vel det eneste han kjøper nytt, men vet det er ikke så viktig. Jeg bryr meg om griseriet på kjøkkenet, for det er ikke litt gris rundt platene, vi snakker kanskje 1 måneds matgris på komfyr og flere mnds matgris på veggene. En dag tør å vel sønnen vår kommentere det, og da skjerper vel faren renholdet. Ts Anonymkode: e761f...66b
GammelKaktus Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring barnevernet, det skal være sånn nogenlunde rent. Ikke slikt du beskriver ts Anonymkode: 85cff...3da Bortsett fra renhold så er han jo en god far, ungen overlever at det er litt skittent annenhver helg og ferie.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg er sånn som bare sier sånt rett ut. A blessing and a curse 🤓 Det med håndklene hadde jeg bare dritet i, eventuelt sendt med ungen min. Men en 9åring kan jo hjelpe til hjemme å, kan du ikke snakke med faren om at ungen får noen husarbeidsoppgaver når han er der? «Så kan dere guttaboys få litt orden her sammen vettu» .. Anonymkode: a8367...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå