Kaisamaia Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Hei! Jeg har oppfattet at man ikke skal bruke maling som er fargeprøver til å male ting med. Men er det noen som har prøvd? Hvordan ble resultatet? Ble det ødelagt fort? Jeg tenkte å prøve på noe det ikke er så nøye med og som jeg lett kan male på nytt igjen. Skjønner jo at denne malingen ikke er ment til å vare permanent, men hvor galt har det gått for dere andre som har prøvd?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Husker vi malte noen bilderammer med fargeprøver for noen år siden. Det holdt seg godt, men disse ble/blir sjeldent tatt på, så vet ikke om en hylle eller en krakk ville holdt seg like fint med tanke på at det brukes litt tøffere enn bilderammer. Anonymkode: a86c9...604
Leo Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har malt småting med fargeprøver og det har gått helt fint! Det eneste er kanskje at denne malingen bl.a. ikke er like lett å få jevn som dyrere maling, men når man maler en ramme, en liten hylle, krakk etc. så spiller det jo ikke så stor rolle om man må "tukle" litt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg begynte å male noen hyller med det, mem da gikk veldig fort av om man bare kom borti med noe. Jeg vakte å pusse det ned og male med vanlig maling oppå! Anonymkode: 314ce...0ea 1
Kaisamaia Skrevet 8. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2020 Takk. ☺️ Får prøve på noe jeg vet vi ikke er borti så ofte. Og som er så lite at jeg gidder å male på nytt. ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Er det høyglans eller fabrikkmalt så sliter du med vedheften. Matter du ned så kan det funke. Evt bruke heftgrunn. Men.. du får ikke perfekt finish/ utflyt og slitestyrken er minimal. Anonymkode: 66bc0...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har også tenkt tanken, men det går vel ikke da siden det er knotter på en kommode som jo blir tatt på hele tiden😕 irriterende å måtte kjøpe en hel liter bare for å male 6 knotter😖 Anonymkode: 2a7ef...bcf
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Hva slags fargeprøver er det dere snakker om? Det finnes bokser på 1/3 liter, mener jeg, men dette er da helt vanlig maling? Anonymkode: 37e67...ba6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Skrevet 10. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags fargeprøver er det dere snakker om? Det finnes bokser på 1/3 liter, mener jeg, men dette er da helt vanlig maling? Anonymkode: 37e67...ba6 Feks Jotun sine fargeprøver er veggmaling i kvalitet til gips, sponplater, strie/duk. Ikke egnet til panelvegger, lister, dørblad, møbler osv. Anonymkode: 66bc0...2b1 2
Blålilla Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også tenkt tanken, men det går vel ikke da siden det er knotter på en kommode som jo blir tatt på hele tiden😕 irriterende å måtte kjøpe en hel liter bare for å male 6 knotter😖 Anonymkode: 2a7ef...bcf Du kan jo evt bruke benga lack-spray 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 14 timer siden, Blålilla skrev: Du kan jo evt bruke benga lack-spray Det er godt tips 👍 Anonymkode: 66bc0...2b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå