Kaisamaia Skrevet 8. oktober 2020 #1 Del Skrevet 8. oktober 2020 Hei! Jeg har oppfattet at man ikke skal bruke maling som er fargeprøver til å male ting med. Men er det noen som har prøvd? Hvordan ble resultatet? Ble det ødelagt fort? Jeg tenkte å prøve på noe det ikke er så nøye med og som jeg lett kan male på nytt igjen. Skjønner jo at denne malingen ikke er ment til å vare permanent, men hvor galt har det gått for dere andre som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 Husker vi malte noen bilderammer med fargeprøver for noen år siden. Det holdt seg godt, men disse ble/blir sjeldent tatt på, så vet ikke om en hylle eller en krakk ville holdt seg like fint med tanke på at det brukes litt tøffere enn bilderammer. Anonymkode: a86c9...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. oktober 2020 #3 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har malt småting med fargeprøver og det har gått helt fint! Det eneste er kanskje at denne malingen bl.a. ikke er like lett å få jevn som dyrere maling, men når man maler en ramme, en liten hylle, krakk etc. så spiller det jo ikke så stor rolle om man må "tukle" litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg begynte å male noen hyller med det, mem da gikk veldig fort av om man bare kom borti med noe. Jeg vakte å pusse det ned og male med vanlig maling oppå! Anonymkode: 314ce...0ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 8. oktober 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 8. oktober 2020 Takk. ☺️ Får prøve på noe jeg vet vi ikke er borti så ofte. Og som er så lite at jeg gidder å male på nytt. ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Del Skrevet 8. oktober 2020 Er det høyglans eller fabrikkmalt så sliter du med vedheften. Matter du ned så kan det funke. Evt bruke heftgrunn. Men.. du får ikke perfekt finish/ utflyt og slitestyrken er minimal. Anonymkode: 66bc0...2b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Del Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har også tenkt tanken, men det går vel ikke da siden det er knotter på en kommode som jo blir tatt på hele tiden😕 irriterende å måtte kjøpe en hel liter bare for å male 6 knotter😖 Anonymkode: 2a7ef...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Del Skrevet 9. oktober 2020 Hva slags fargeprøver er det dere snakker om? Det finnes bokser på 1/3 liter, mener jeg, men dette er da helt vanlig maling? Anonymkode: 37e67...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Del Skrevet 10. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags fargeprøver er det dere snakker om? Det finnes bokser på 1/3 liter, mener jeg, men dette er da helt vanlig maling? Anonymkode: 37e67...ba6 Feks Jotun sine fargeprøver er veggmaling i kvalitet til gips, sponplater, strie/duk. Ikke egnet til panelvegger, lister, dørblad, møbler osv. Anonymkode: 66bc0...2b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 10. oktober 2020 #10 Del Skrevet 10. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også tenkt tanken, men det går vel ikke da siden det er knotter på en kommode som jo blir tatt på hele tiden😕 irriterende å måtte kjøpe en hel liter bare for å male 6 knotter😖 Anonymkode: 2a7ef...bcf Du kan jo evt bruke benga lack-spray 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Del Skrevet 10. oktober 2020 14 timer siden, Blålilla skrev: Du kan jo evt bruke benga lack-spray Det er godt tips 👍 Anonymkode: 66bc0...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå