AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #21 Skrevet 23. oktober 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: De traff skremmende godt da de var i Bodø, ved "F16-stallen"/Alberthaugen-stallen. Der er det så jævlig creepy å være, og det skremmer livskiten ut av meg! Men ingen ting ble bedre etterpå. Men det de fortalte mens de var der (så det på tv) stemte med opplevelsene vi og andre har/hadde i stallen og området rundt. Nå er det flere år siden jeg har vært der da. Men f.eks er man der alene, så kan man helt tydelig høre fottrinn på loftet, eller at noe blir dratt over gulvet. Og det er ingen der oppe. Hestene reagerer. Plutselig ser man at grimer, bånd og slikt som henger rett ned vaier frem og tilbake, som om at noen nettopp har rørt på det. Men ingen har vært i nærheten av det. Børster til hestene som ligger (godt plassert innpå ei hylle) bare plutselig faller ned fra hylla. Nei, fader. Den stallen ER hjemsøkt. 100% sikker. Men igjen, ingen ting ble bedre etter "utdrivelsen" fra åndenes makt. Er vel 12 år siden sist jeg hang i den stallen, og i perioder er det ille, så rolig, så blusser det opp. Husker ikke hvor mange.ær siden de var å filma der. Anonymkode: f961c...9e3 Noen som vet hvilken sesong og episode dette er?? Spennende! Anonymkode: c3151...c20 1
NordicViking Skrevet 23. oktober 2020 #22 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvilken sesong og episode dette er?? Spennende! Anonymkode: c3151...c20 Kan det være sesong 3, episode 9? 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #23 Skrevet 24. oktober 2020 På 22.10.2020 den 23.01, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått med meg at de har sanset noen fra vikingtiden i Åndenes Makt...? Men jeg har vel ikke sett alle episodene heller. Jeg tenker hvis man har en spesielt sterk personlighet, og har vært veldig knyttet til jordiske ting mens man var her, så kan man ha et sterkere avtrykk enn om man ikke gjorde så mye vesen av seg, og ikke holdt krampaktig fast i ting man eide her. Jeg kommer ikke til å bli noe spøkelse kjenner jeg, det blir hasta la vista baby når jeg reiser 😄 Anonymkode: b0aa9...b87 Ja, av og til(eller jaja, jeg husker én episode ) sier de at det har skjedd en krig her eller sammenstøt og at det var en handling fra rundt den tid. Men kanskje det bare var mange døde og mange sterke sjeler om virkelig ville bli med. Anonymkode: 1fab5...627
NordicViking Skrevet 24. oktober 2020 #24 Skrevet 24. oktober 2020 På 22.10.2020 den 23.01, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått med meg at de har sanset noen fra vikingtiden i Åndenes Makt...? Men jeg har vel ikke sett alle episodene heller. Anonymkode: b0aa9...b87 Sesong 8, episode 5.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #25 Skrevet 24. oktober 2020 På 8.10.2020 den 13.45, AnonymBruker skrev: Det er sant at programmet er ekte. Dette fordi klarsynte er menneskelige og programmet er ekte. Så sånn er det. Anonymkode: b0aa9...b87 Jeg har vært i tvil tidligere skal innrømme det men med den logikken og de bevisene som du legger frem innrømmer jeg at jeg har tatt feil. Anonymkode: 8d4f2...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #26 Skrevet 24. oktober 2020 På 22.10.2020 den 19.23, AnonymBruker skrev: Jeg sitter og ser på det programmet nå, og tenker at hvis man tror at alle de menneskene sitter og lyver på direkte spørsmål, så er man ikke mye menneskekjenner. Og da tror man på noe som er mer utrolig enn at Åndenes Makt er ekte. Syns det er interessant at Tom Strømnes sier i begynnelsen at han ofte får spørsmålet "Trur du på de greiene sjøl da?" og at han noen ganger svarer litt eplekjekt at han tror ikke, han vet. Når han har sett det som han har sett, så vet han. Når man selv fanger opp noen fra andre siden så vet man. Om man ikke har opplevd noe av dette, så vet man IKKE. Men likevel så sitter man og "bla bla det er bare løgn og ingenting JEG ikke kan se eksisterer bla bla". Det er så dumt å høre på. Anonymkode: b0aa9...b87 Rart vi ikke lærer mer om dette på skolen og at det er så få vitenskapelige artikler om det. Tom burde jo holde mere foredrag på universiteter og på dagsrevyen. Også rart at de legger på skummel musikk og bygger opp mystikken som et underholdningsprogram. Anonymkode: 8d4f2...ba2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #27 Skrevet 24. oktober 2020 På 23.10.2020 den 0.09, AnonymBruker skrev: Er du synsk siden du vet at det ikke finnes synske mennesker? Jeg tenker du må ha utrolige evner som vet at det ikke finnes èn synsk person i hele universet. Anonymkode: b0aa9...b87 *ingen personer som enda er bevist synske. Bør være greit å bevise det bare for å få det oppklart. Kan ikke bare én synsk stå frem og bevise det? Anonymkode: 8d4f2...ba2 3
jabx Skrevet 24. oktober 2020 #28 Skrevet 24. oktober 2020 På 8.10.2020 den 13.45, AnonymBruker skrev: Det er sant at programmet er ekte. De forteller jo gang på gang at de ikke vet hvor de skal og ikke vet noe på forhånd. Noen ganger treffer de så det er skremmende, slik som Lili Bendriss gjorde i første program i denne sesongen. Noen ganger er det vanskelig å knytte det de "ser" til både hendelser og historiske detaljer. Dette fordi klarsynte er menneskelige og programmet er ekte. Så sånn er det. Anonymkode: b0aa9...b87 Du tror vel at Game of Thrones er ekte også du. Eller Harry Potter.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #29 Skrevet 24. oktober 2020 På 23.10.2020 den 1.01, AnonymBruker skrev: Jeg vil så gjerne tro på slikt, men mistet håpet da de for noen år siden var i et hus der det visstnok skulle være smånisser som gikk igjen🙈 Anonymkode: d4947...2be Ja, de finnes. Likeså "de underjordiske", naturånder og alver og kall dem hva du vil. De var her lenge før menneskene kom og de skal være her når vi ikke lengre er det. De finnes alltid. 37 minutter siden, jabx skrev: Du tror vel at Game of Thrones er ekte også du. Eller Harry Potter. Jeg har selv sett alt det du nevner her, så klart at det finnes på sitt vis. Anonymkode: 68b26...804
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #30 Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: *ingen personer som enda er bevist synske. Bør være greit å bevise det bare for å få det oppklart. Kan ikke bare én synsk stå frem og bevise det? Anonymkode: 8d4f2...ba2 Hvis du altså kan tenke ut et vitenskapelig eksperiment der man hadde en sjans til å bevise det så hadde det nok gått. Det fins plenty av eksperimenter som indikerer at synskhet finnes, men å slå det fast 100% er nærmest umulig pga premissene for vitenskapelig forsking, og det faktum at synske er også menneskelige og kan feile. Hvordan skal man f.ex. kunne gjenta eksperimentet og få nøyaktig samme resultat gang på gang? Hvordan skal forskjellige synske få samme resultat? Hvordan skal de kunne ha rett hver gang? Er de ikke synske om de tar feil to av ti ganger? Hvordan skal man kunne helt utelukke at den synske driver med gjetning, selv om de har rett gang på gang? Synskhet er ikke det eneste som ikke er "bevist" her i verden, det skal litt til å fastslå noe med 100% sikkerhet. F.ex. har influensavaksinen aldri vært mer en 60% effektiv noe år siden man begynte å vaksinere med den, likevel får vi høre at vaksiner er effektive...? Så bevis glimrer med sitt fravær ikke bare når det gjelder synskhet. Anonymkode: b0aa9...b87
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #31 Skrevet 24. oktober 2020 Før dere sluker dette rått, prøv å se "Folkeopplysningen", den episoden som heter "Livet etter døden". Kan sees her: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen Det var visst ikke så lett for dem å finne ut noe når de fikk null ledetråder på forhånd. Det skjer selvsagt mer i kulissene på Åndenes makt enn det vi får se på TV. De har nok fått en del hint på forhånd. Anonymkode: e0416...4de 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #32 Skrevet 24. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Før dere sluker dette rått, prøv å se "Folkeopplysningen", den episoden som heter "Livet etter døden". Kan sees her: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen Det var visst ikke så lett for dem å finne ut noe når de fikk null ledetråder på forhånd. Det skjer selvsagt mer i kulissene på Åndenes makt enn det vi får se på TV. De har nok fått en del hint på forhånd. Anonymkode: e0416...4de Det hender faktisk at de tar feil på alt i Åndenes Makt også, har du fått med deg det? Anonymkode: b0aa9...b87 4
jabx Skrevet 24. oktober 2020 #33 Skrevet 24. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv sett alt det du nevner her, så klart at det finnes på sitt vis. Anonymkode: 68b26...804 facepalm.gif
jabx Skrevet 24. oktober 2020 #34 Skrevet 24. oktober 2020 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du altså kan tenke ut et vitenskapelig eksperiment der man hadde en sjans til å bevise det så hadde det nok gått. Det fins plenty av eksperimenter som indikerer at synskhet finnes, men å slå det fast 100% er nærmest umulig pga premissene for vitenskapelig forsking, og det faktum at synske er også menneskelige og kan feile. Hvordan skal man f.ex. kunne gjenta eksperimentet og få nøyaktig samme resultat gang på gang? Hvordan skal forskjellige synske få samme resultat? Hvordan skal de kunne ha rett hver gang? Er de ikke synske om de tar feil to av ti ganger? Hvordan skal man kunne helt utelukke at den synske driver med gjetning, selv om de har rett gang på gang? Synskhet er ikke det eneste som ikke er "bevist" her i verden, det skal litt til å fastslå noe med 100% sikkerhet. F.ex. har influensavaksinen aldri vært mer en 60% effektiv noe år siden man begynte å vaksinere med den, likevel får vi høre at vaksiner er effektive...? Så bevis glimrer med sitt fravær ikke bare når det gjelder synskhet. Anonymkode: b0aa9...b87 Synske tar ikke feil to av ti ganger. De tar feil såpass mye at det de eventuelt har rett ikke kan tilskrives annet enn tilfeldigheter. Synskhet er ikke bare ikke bevist, men det er motbevist. Man vet faktisk veldig mye om hvordan "synske" opererer, og hvordan de klarer å lure folk til å tro at de har "evner". Og med en gang "evnene" skal testes eller undersøkes så feiler de enten spektakulært, eller stikker av med halen mellom beina. Endret 24. oktober 2020 av jabx 4
Gjest Tamsi Skrevet 24. oktober 2020 #35 Skrevet 24. oktober 2020 På 8.10.2020 den 13.52, Cuntzilla skrev: Skulle hatt med han der Wahl fra Folkeopplysningen eller noe. Det hadde jeg sett på! Folkeopplysningen har gjort akkurat det. Det er en episode som handler om å snakke med døde, da tar de en gjeng med synske folk inn i et helt vanlig hus, og får dem til å legge ut om all elendigheten som visstnok skal ha skjedd der
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #36 Skrevet 25. oktober 2020 På 23.10.2020 den 2.01, AnonymBruker skrev: De traff skremmende godt da de var i Bodø, ved "F16-stallen"/Alberthaugen-stallen. Der er det så jævlig creepy å være, og det skremmer livskiten ut av meg! Men ingen ting ble bedre etterpå. Men det de fortalte mens de var der (så det på tv) stemte med opplevelsene vi og andre har/hadde i stallen og området rundt. Nå er det flere år siden jeg har vært der da. Men f.eks er man der alene, så kan man helt tydelig høre fottrinn på loftet, eller at noe blir dratt over gulvet. Og det er ingen der oppe. Hestene reagerer. Plutselig ser man at grimer, bånd og slikt som henger rett ned vaier frem og tilbake, som om at noen nettopp har rørt på det. Men ingen har vært i nærheten av det. Børster til hestene som ligger (godt plassert innpå ei hylle) bare plutselig faller ned fra hylla. Nei, fader. Den stallen ER hjemsøkt. 100% sikker. Men igjen, ingen ting ble bedre etter "utdrivelsen" fra åndenes makt. Er vel 12 år siden sist jeg hang i den stallen, og i perioder er det ille, så rolig, så blusser det opp. Husker ikke hvor mange.ær siden de var å filma der. Anonymkode: f961c...9e3 Hele det området der regnes som en plass med svært sterke paranormale energier. Nytter ikke å få de fjernet heller. Anonymkode: 43783...1fd 1
Cuntzilla Skrevet 25. oktober 2020 #37 Skrevet 25. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du altså kan tenke ut et vitenskapelig eksperiment der man hadde en sjans til å bevise det så hadde det nok gått. Det fins plenty av eksperimenter som indikerer at synskhet finnes, men å slå det fast 100% er nærmest umulig pga premissene for vitenskapelig forsking, og det faktum at synske er også menneskelige og kan feile. Hvordan skal man f.ex. kunne gjenta eksperimentet og få nøyaktig samme resultat gang på gang? Hvordan skal forskjellige synske få samme resultat? Hvordan skal de kunne ha rett hver gang? Er de ikke synske om de tar feil to av ti ganger? Hvordan skal man kunne helt utelukke at den synske driver med gjetning, selv om de har rett gang på gang? Synskhet er ikke det eneste som ikke er "bevist" her i verden, det skal litt til å fastslå noe med 100% sikkerhet. F.ex. har influensavaksinen aldri vært mer en 60% effektiv noe år siden man begynte å vaksinere med den, likevel får vi høre at vaksiner er effektive...? Så bevis glimrer med sitt fravær ikke bare når det gjelder synskhet. Anonymkode: b0aa9...b87 Javel, her kan man ikke mye om bevis ser jeg. Tror nesten ingen medisiner fungerer på 100% av mennesker i 100% av tilfellene. Men dersom en vaksine fungerer i 60% av tilfellene, så har man jo bevist at den er effektiv på 60% av tilfellene da. Når det kommer til synskhet så er det 0% bevist... Ikke i ett eneste tilfelle av alle de sikkert hundretusenvis eller kanskje millioner av ganger man har forsøkt å bevise det så har noen vist seg å faktisk være beviselig synske. 9 timer siden, Tamsi skrev: Folkeopplysningen har gjort akkurat det. Det er en episode som handler om å snakke med døde, da tar de en gjeng med synske folk inn i et helt vanlig hus, og får dem til å legge ut om all elendigheten som visstnok skal ha skjedd der Den episoden er helt fantastisk. Han legger ut en fake bakgrunnshistorie om huset på nett og kjøper inn en ny vase fra typ Nille og sier den er kjempegammel og plasserer den på et tydelig sted i stua sånn at det virker som har en betydning. Pinlig å se på når de klarsynte får helt føling i fjæra på den vasen, eller begynner å ramse opp ting fra den fake historien sånn at det er tydelig at de har googlet adressen før de gikk inn i huset, selv om de påstår de ikke gjør det. Derfor jeg mener en som han burde vært invitert inn i det panelet, det blir for dumt når de "synske" selv skal avsløre om de selv snakker sant. Tror ikke jeg trenger å se det panelet for å vite hva konklusjonen deres er her. 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #38 Skrevet 9. november 2020 Kommer det ikke mer Åndenes Makt?? Anonymkode: c3151...c20
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #39 Skrevet 9. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer det ikke mer Åndenes Makt?? Anonymkode: c3151...c20 Har du fått noe informasjon som tilsier det? Anonymkode: b0aa9...b87
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #40 Skrevet 10. november 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Har du fått noe informasjon som tilsier det? Anonymkode: b0aa9...b87 Ja at det ikke har kommet ut nye episoder på over en måned? I denne sesongen ligger det vel kun tre eller fire episoder ute. Anonymkode: c3151...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå