AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Åndenes makt hadde i går en episode som skulle gi seere et endelig svar på det vi lurer på med serien og de som skal besvare spørsmålet om det er fake er produksjonen og de klarsynte. Altså, det blir jo ikke dummere enn det. Programlederen spør de "klarsynte" om de vet på forhånd hvor de skal, de "klarsynte" svarer at nei det gjør de ikke og de mener at de der har lagt saken død. Så spør de og om hele programmet er fake og alle ler og sier at da hadde det vært en god bløff. Men jeg tviler på at noen som tror det er fake beskylder redaksjonen, programleder og deltakerne for å delta i en bløff. Det som ikke noen gang er bevist er at de klarsynte kan se og snakke med de døde. Folkeopplysningen ga det et godt forsøk, men alle de klarsynte feilet da de hadde en veldig konkret sak. Det de fleste antar at de driver med er en form for cold reading. Det er og ganske tydelig med tanke på hvor mange ganger de bommer i løpet av en episode. Men alle bemerker seg der e treffer. Vet ikke hvor jeg vil med dette.. ble bare veldig oppgitt over den sendingen i går. Anonymkode: 17e5d...c26 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Det er sant at programmet er ekte. De forteller jo gang på gang at de ikke vet hvor de skal og ikke vet noe på forhånd. Noen ganger treffer de så det er skremmende, slik som Lili Bendriss gjorde i første program i denne sesongen. Noen ganger er det vanskelig å knytte det de "ser" til både hendelser og historiske detaljer. Dette fordi klarsynte er menneskelige og programmet er ekte. Så sånn er det. Anonymkode: b0aa9...b87 8
Cuntzilla Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har ikke sett den sendingen, men enig med deg - de kan jo ikke sitte og spørre seg selv om bekreftelse på at de ikke lyver og skrøner. Det er jo null poeng med en paneldebatt med bare ene siden representert. Skulle hatt med han der Wahl fra Folkeopplysningen eller noe. Det hadde jeg sett på! 8
Anzii Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg tror det er ekte, og syns episoden var spennende. Syns dog det var litt komisk da de sa at de ikke vet noe på forhånd, og Tom bestemt kunne konstantere at «nå vet dere at de ikke vet noe på forhånd». Satt og tenkte at, nei, det vet jeg strengt tatt ikke😂 kan jo hende de bløffer (selv om jeg egentlig ikke tror det, tror som Lilli sa - at det ville kommet ut for lengst). 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Liker å se på åndenes makt, men syns det er så rart at de klarsynte ALLTID ser de episodene som huseier forteller om i starten. Sjeldent noe mer enn det de ser🤪 Anonymkode: 4758e...5e3 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker å se på åndenes makt, men syns det er så rart at de klarsynte ALLTID ser de episodene som huseier forteller om i starten. Sjeldent noe mer enn det de ser🤪 Anonymkode: 4758e...5e3 Så du episoden med Michael Winger i denne sesongen? Tror ikke han nevnte noe av det som huseier fortalte om. Anonymkode: b0aa9...b87 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg sitter og ser på det programmet nå, og tenker at hvis man tror at alle de menneskene sitter og lyver på direkte spørsmål, så er man ikke mye menneskekjenner. Og da tror man på noe som er mer utrolig enn at Åndenes Makt er ekte. Syns det er interessant at Tom Strømnes sier i begynnelsen at han ofte får spørsmålet "Trur du på de greiene sjøl da?" og at han noen ganger svarer litt eplekjekt at han tror ikke, han vet. Når han har sett det som han har sett, så vet han. Når man selv fanger opp noen fra andre siden så vet man. Om man ikke har opplevd noe av dette, så vet man IKKE. Men likevel så sitter man og "bla bla det er bare løgn og ingenting JEG ikke kan se eksisterer bla bla". Det er så dumt å høre på. Anonymkode: b0aa9...b87 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg skulle ønske de en gang kunne ta med alle de klarsynte 1 og 1 til et hus, og se hva alle sier. Om de sier det samme eller forskjellige ting. Jeg lurer også på hvorfor det alltid er «unge» spøkelser, liksom 1900-2000. Ingen er fra 1700-1600 tallet. Er det fordi åndene deres dør etter hvert? Anonymkode: 1fab5...627 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske de en gang kunne ta med alle de klarsynte 1 og 1 til et hus, og se hva alle sier. Om de sier det samme eller forskjellige ting. Jeg lurer også på hvorfor det alltid er «unge» spøkelser, liksom 1900-2000. Ingen er fra 1700-1600 tallet. Er det fordi åndene deres dør etter hvert? Anonymkode: 1fab5...627 Michael Winger kaller "spøkelser" for "avtrykk", og han sier det ikke er sjelen som er igjen her men et energimessig avtrykk av den de var her på jorden. Så kanskje avtrykket blir svakere etter hvert, og bare de virkelig sterke sitter igjen lenge. Jeg bare gjetter, jeg vet ikke. Anonymkode: b0aa9...b87 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Michael Winger kaller "spøkelser" for "avtrykk", og han sier det ikke er sjelen som er igjen her men et energimessig avtrykk av den de var her på jorden. Så kanskje avtrykket blir svakere etter hvert, og bare de virkelig sterke sitter igjen lenge. Jeg bare gjetter, jeg vet ikke. Anonymkode: b0aa9...b87 Hva er det som gjør en ånd sterk eller svak da? Av og til så sanser de klarsynte handlinger fra vikingtiden. Var det ekstremt sterke avtrykk da? Dette er interessant merker jeg😅 Anonymkode: 1fab5...627 1
Hannah80 Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 Hele programmet er så latterlig at det er til å le seg fillete av. Så et klipp fra en gammel episode. Hun "synske" oiet og akket seg, og sier at det ganske sikkert har hengt et objekt i taket. Åååh, sier du det. Man kunne tydelig se at det sto igjen en krok i gipstaket. 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør en ånd sterk eller svak da? Av og til så sanser de klarsynte handlinger fra vikingtiden. Var det ekstremt sterke avtrykk da? Dette er interessant merker jeg😅 Anonymkode: 1fab5...627 Jeg har ikke fått med meg at de har sanset noen fra vikingtiden i Åndenes Makt...? Men jeg har vel ikke sett alle episodene heller. Jeg tenker hvis man har en spesielt sterk personlighet, og har vært veldig knyttet til jordiske ting mens man var her, så kan man ha et sterkere avtrykk enn om man ikke gjorde så mye vesen av seg, og ikke holdt krampaktig fast i ting man eide her. Jeg kommer ikke til å bli noe spøkelse kjenner jeg, det blir hasta la vista baby når jeg reiser 😄 Anonymkode: b0aa9...b87 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 programmet er ekte, men siden det ikke finnes synske mennesker, så er innholdet falsk. Flåklypa Grand Prix er også en ekte film, men innholdet er fiktivt. Anonymkode: 94195...689 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #14 Skrevet 22. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: programmet er ekte, men siden det ikke finnes synske mennesker, så er innholdet falsk. Flåklypa Grand Prix er også en ekte film, men innholdet er fiktivt. Anonymkode: 94195...689 Er du synsk siden du vet at det ikke finnes synske mennesker? Jeg tenker du må ha utrolige evner som vet at det ikke finnes èn synsk person i hele universet. Anonymkode: b0aa9...b87 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #15 Skrevet 22. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du synsk siden du vet at det ikke finnes synske mennesker? Jeg tenker du må ha utrolige evner som vet at det ikke finnes èn synsk person i hele universet. Anonymkode: b0aa9...b87 Finnes det noe som helst bevis på at det finnes synske personer her i verden? Anonymkode: 999e9...0fe 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #16 Skrevet 22. oktober 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noe som helst bevis på at det finnes synske personer her i verden? Anonymkode: 999e9...0fe Tenk ut et vitenskapelig eksperiment der man kan bevise det? Anonymkode: b0aa9...b87
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #17 Skrevet 22. oktober 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noe som helst bevis på at det finnes synske personer her i verden? Anonymkode: 999e9...0fe Mamma ble spådd en gang. Hun som spådde henne traff på detaljerte ting om meg, som mamma ikke visste. Ting jeg hadde holdt skjult, og egentlig ikke ønsket at hun skulle vite heller. Anonymkode: 5e016...a16 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #18 Skrevet 22. oktober 2020 De traff skremmende godt da de var i Bodø, ved "F16-stallen"/Alberthaugen-stallen. Der er det så jævlig creepy å være, og det skremmer livskiten ut av meg! Men ingen ting ble bedre etterpå. Men det de fortalte mens de var der (så det på tv) stemte med opplevelsene vi og andre har/hadde i stallen og området rundt. Nå er det flere år siden jeg har vært der da. Men f.eks er man der alene, så kan man helt tydelig høre fottrinn på loftet, eller at noe blir dratt over gulvet. Og det er ingen der oppe. Hestene reagerer. Plutselig ser man at grimer, bånd og slikt som henger rett ned vaier frem og tilbake, som om at noen nettopp har rørt på det. Men ingen har vært i nærheten av det. Børster til hestene som ligger (godt plassert innpå ei hylle) bare plutselig faller ned fra hylla. Nei, fader. Den stallen ER hjemsøkt. 100% sikker. Men igjen, ingen ting ble bedre etter "utdrivelsen" fra åndenes makt. Er vel 12 år siden sist jeg hang i den stallen, og i perioder er det ille, så rolig, så blusser det opp. Husker ikke hvor mange.ær siden de var å filma der. Anonymkode: f961c...9e3 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #19 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg vil så gjerne tro på slikt, men mistet håpet da de for noen år siden var i et hus der det visstnok skulle være smånisser som gikk igjen🙈 Anonymkode: d4947...2be
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #20 Skrevet 23. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil så gjerne tro på slikt, men mistet håpet da de for noen år siden var i et hus der det visstnok skulle være smånisser som gikk igjen🙈 Anonymkode: d4947...2be Så spøkelser kan du tro på men ikke nisser? Jeg var på et dyretolk-kurs for noen år siden der vi tok for oss savnede dyr. En nabo av meg hadde en katt som var borte, så vi snakket med den, og samtlige fikk opp området som han var i, der han gikk mellom tre gårder. Ingen visste noen ting på forhånd. To stykker fikk også at det var nisser på den ene gården, noe jeg aldri har opplevd på noe kurs før eller etterpå. Jeg spurte naboen min, og joda, på akkurat den gården var det visst nisser. Det vi ikke kan se utgjør faktisk det aller meste av verden. Anonymkode: b0aa9...b87 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå