AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Del Skrevet 8. oktober 2020 Hei! Vår barnehage, som vi er veldig fornøyde med foresten, har Halloween fest. Til dette skal barna ha med seg kostyme og kle seg ut. Kjøpte kostymet til lillemann nå, kostet meg 399kr, betalte 150kr ekstra for maske og ekstra utstyr til kostymet. Nå har vi råd til dette, men syntes likevel det var dyrt for en dags bruk. Til neste år er det kostymet ubrukelig Tenker på aleneforeldre og folk med dårlig råd der ute, hva gjør dere? Dette må være ett stort innhogg i budsjettet. Anonymkode: 2f68a...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 Vår bhg har hatt Halloween-markering uten utkledning (eller hallo-venn har de vel kalt det, uten skumle ting), men karneval har de. Det er jo ikke nødvendig å kjøpe ferdige kostymer. I fjor var min datter katt. Jeg kjøpte en hårbøyle med katteører som hun har brukt mange ganger ellers også. Sydde en hale av en utslitt strømpebukse som jeg sydde fast bak på en tights og fjernet igjen etterpå. Tegnet snute og værhår, hun var strålende fornøyd! Forøvrig kan det for litt større barn være verdt å investere i noen kostymer, da noen bruker dem masse til lek hjemme. Men da kan man jo kjøpe når det er salg eller kjøpe brukt. Anonymkode: 2bf68...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Del Skrevet 8. oktober 2020 De feirer det, ja, men alle bruker barnehagens kostymer. Sånt som er i utkledningskassen der. Så lager de gjerne kostymer og masker og sånt selv. Så vi foreldre har ikke noe med det å gjøre. Ingen utgifter eller ting som skal sendes med. Anonymkode: 70035...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober 2020 #4 Del Skrevet 8. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vår barnehage, som vi er veldig fornøyde med foresten, har Halloween fest. Til dette skal barna ha med seg kostyme og kle seg ut. Kjøpte kostymet til lillemann nå, kostet meg 399kr, betalte 150kr ekstra for maske og ekstra utstyr til kostymet. Nå har vi råd til dette, men syntes likevel det var dyrt for en dags bruk. Til neste år er det kostymet ubrukelig Tenker på aleneforeldre og folk med dårlig råd der ute, hva gjør dere? Dette må være ett stort innhogg i budsjettet. Anonymkode: 2f68a...1fc Jeg aner faktisk ikke. De har ikke nevnt noe om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Del Skrevet 8. oktober 2020 Nei, ingen halloweenfering eller karneval for den saks skyld. De er opptatte av å ikke skape kjøpepress. De har en temafest i karnevalstiden, da lager de enkle kostymer i barnehagen Anonymkode: ee32f...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Del Skrevet 8. oktober 2020 Du finner plettfrie kjøpe-kostymer til 50-100kr på finn.no eller loppis. Det er bare å være i forkant. Ha en kasse i boden og legg det dit, og så har du en liste på mobilen der du har bilder samt størrelse, slik at du har oversikt. Vår har feiret, men i vår familie har aldri brukt mer enn 20 kr på det (det gikk til en hårbøyle som vi så festet utklipp av filt på). 15 kr er vel gjennomsnittlig prislapp på tekstilene vi har samlet på loppis og brukt til kreasjonene ellers. Far og jeg har sydd og laget kostyme sammen med barnet vårt hvert år - i varianter som ikke vokses fra (sy med legg slik at antrekket vokser med barnet, eller lag noe i «one size» som brukes over vanlig basistøy). Hittil har barnet vært snøfnugg, en plante (flere ganger), Askepott, heks, Harry Potter, prinsesse, forsker, Ruth Bader Ginsburg (til Halloween, konservative var jo livredde for henne 😁), dinosaur og viking. Så hvis man velger å kjøpe for hundrevis av kroner, så er det noe man kan ta på egen kappe, synes jeg. Barnehagen bidrar ikke til kjøpefest - det er det foreldrene som gjør. Dessuten er det sunt for barn å ha utkledningstøy! Lag det sammen fordi det er MORO, og oppmuntre barnet til å bruke kostymet i lek til daglig, ikke kun til Halloween/karneval. Anonymkode: b47a3...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Del Skrevet 8. oktober 2020 Coolstuff har 70 % på alt av kostymer! Jeg raidet nettbutikken, så det er muligens ikke særlig mye igjen. Anonymkode: 209af...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Del Skrevet 10. oktober 2020 De gjør ikke sånn superstor greie, de lager ting selv i barnehagen for å lage et spøkelseshus, men usikker på om de skal kle seg ut. Har ikke fått beskjed om det enda iallefall. Anonymkode: 3c6e9...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Del Skrevet 10. oktober 2020 Vår krever ikke kostyme til noen ting, veldig deilig. Til karneval lager de masker selv i barnehagen, halloween markerer de ikke. Det eneste vi må ha med noe spesielt til er Lucia, og da bare de eldste barna. Anonymkode: 32ab7...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå