AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Fikk vite det ble en gutt på OUL. Var innstilt på at det skulle bli en jente, men ble fortalt med «sikkerhet» at det var en gutt. Har det inntrykket at gutter er mye vanskeligere enn jenter og har en større tendens for å vær en skikkelig drittunge: Hyper, herjer, slåss, osv. Hva tenker dere? Er gutter vanskeligere enn jenter når det kommer til oppdragelse og alt det andre? Anonymkode: 5f496...1ef
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fikk vite det ble en gutt på OUL. Var innstilt på at det skulle bli en jente, men ble fortalt med «sikkerhet» at det var en gutt. Har det inntrykket at gutter er mye vanskeligere enn jenter og har en større tendens for å vær en skikkelig drittunge: Hyper, herjer, slåss, osv. Hva tenker dere? Er gutter vanskeligere enn jenter når det kommer til oppdragelse og alt det andre? Anonymkode: 5f496...1ef Det er jo bare å oppdra dem slik du vil at de skal være. Anonymkode: fc4e2...d0c 27
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Nei... Ja, gutter er ofte mer aktive og viltre i småbarnsårene. Men til gjengjeld er dee som regel langt mindre dramatiske enn jenter er i tenårene. Og så vet du vel utmerket godt at ikke alle gutter er like, på samme måte som at ikke alle jenter er det.. det er plenty ustyrlige småjenter og stille smågutter. Anonymkode: db0f5...95c 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Ja, du bør nok ta abort pronto. Anonymkode: ca17e...663 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 De blir hva du oppdrar dem til. Grunnen til at mange unger (jenter og gutter) er ufyselige er fordi foreldrene ikke veit hvordan de oppdrar barn og bare lar dem kjøre på, lukker ørene og venter på at anfallet i frukt og grønt avdelingen på butikken bare skal gå over istedet for å ta ungen ut av butikken så uskyldige folk slipper å få et eple i hodet. Anonymkode: 65ec6...35d 11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har to gutter, og mine var aldri hypre, uregjerlige «drittunger». Sett grenser for gutten din, så lærer han å oppføre seg. Når det er sagt så er nok jeg «heldig» i forhold til mine to, bare ett år mellom dem, og de har vært perlevenner hele livet. Aldri slåss, noe som nok skyldes at spesielt eldstemann har vært veldig omsorgsfull og beskyttende overfor lillebror. Det er også sant det noen skriver over her: om de er litt mer aktive som små, er de desto enklere når de er større - er liksom ikke så mye drama og tull med gutter i ungdomsårene. Anonymkode: 24db5...29b 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har tvillinger, èn av hver. De er nå snart fire, og tro du meg - jenta er langt mer dramatisk, sta og utålmodig type enn broren, som er mer stillferdig, kosete og glad i rolige aktiviteter. Dette handler ikke om kjønn, men om personligheter og hvilke valg dere tar i oppdragelsen. Selvfølgelig har de forskjellige interesser som er veldig kjønnstypiske, men alt i alt er jenta en håndfull i langt større grad😅 Anonymkode: 0c882...d64 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk vite det ble en gutt på OUL. Var innstilt på at det skulle bli en jente, men ble fortalt med «sikkerhet» at det var en gutt. Har det inntrykket at gutter er mye vanskeligere enn jenter og har en større tendens for å vær en skikkelig drittunge: Hyper, herjer, slåss, osv. Hva tenker dere? Er gutter vanskeligere enn jenter når det kommer til oppdragelse og alt det andre? Anonymkode: 5f496...1ef Min eldste er bare 2.5 år, men er utrolig følsom og omsorgsfull. Ja han har mye energi også, men ikke til å herje. Hvis jeg har på meg en penere topp en dag så kan han ut av det blå fortelle meg "mamma fin." Han går å gir klemmer til alle i familien bare fordi han føler for det. Han er hjelpsom med lillebror og steller masse med han. Han vil gjerne være med å lage mat, han elsker å kose når vi ser på TV. Min erfaring er at kjønn har lite å si, personlighet, miljø og oppdragelse har alt å si. Anonymkode: 91ad9...a0e 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 Har en av hver, her er det gutten som er den mest kosete og kjærlige, jenta kan kose hun og, men er mer reservert. Ingen av de hverken er eller har vært drittunger. Er kjekt med gutter, mindre emosjonelt drama i venneflokken. Anonymkode: 7684b...2a1 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Gener og oppdragelse har vel så mye å si som kjønn. Hvis faren er/var en rolig type, er det også sannsynlig at sønnen blir slik. Anonymkode: bf131...3ac 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 Er ikke at jeg er utakknemlig, er bare redd for å ha gutt siden jeg har møtt på så mange små «drittunger». Barnefar var ganske hyper og gjorde mye dumt som barn, er bare redd for at det kan vær genetisk! 😂😂 Anonymkode: 5f496...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 Det fins jenter som er i overkant aktive og urolige og. Er ikke sånn at alle gutter automatisk er urolige turbotroll som bare er rampete mens jentene sitter rolig på gulvet og leker fint med dukkene sine liksom. Det hele handler om hvordan DU oppdrar barnet ditt. Anonymkode: 2c4f6...18c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 I snitt mer aktive, men til gjengled elsker de mammaen sin ihjel.😂 Har tre gutter og de er helt ulike, men de har alle vært ekstremt kosete og mammagutter. Anonymkode: 2996d...e57 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk vite det ble en gutt på OUL. Var innstilt på at det skulle bli en jente, men ble fortalt med «sikkerhet» at det var en gutt. Har det inntrykket at gutter er mye vanskeligere enn jenter og har en større tendens for å vær en skikkelig drittunge: Hyper, herjer, slåss, osv. Hva tenker dere? Er gutter vanskeligere enn jenter når det kommer til oppdragelse og alt det andre? Anonymkode: 5f496...1ef Er det mulig å være så uopplyst i 2020? Her florerer det med informasjon/ gode artikler fra fagfolk angående barn- kjønn- utvikling- personlighet m. m likevel lirer du av deg noe så tåpelig? Skulle egentlig rådet deg til å søke kunnskap hos ulike fagsider, men tror det én « lost cause». Folk som får seg til å kalle guttekjønnet « drittunge» er nok noe enkle i toppen.🙄 Anonymkode: fbdcb...55e 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #15 Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke at jeg er utakknemlig, er bare redd for å ha gutt siden jeg har møtt på så mange små «drittunger». Barnefar var ganske hyper og gjorde mye dumt som barn, er bare redd for at det kan vær genetisk! 😂😂 Anonymkode: 5f496...1ef Faren her og var veldig aktiv, med dumme valg og sånn som sleit ut lærere på skolen. Så ser man på oppdragelsen og hvordan foreldrene hans var, da ser man fort grunnen. Her så er jeg klar over at det går mye ADHD i familien så jeg jobber med å bruke guttens energi på riktig måte. Anonymkode: 91ad9...a0e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 Gutten min er verdens mest kosete gutt. Ja, han kan "herje" litt, men det opplever jeg at de fleste barn på hans alder gjør, uavhengig av kjønn. Vi får alltid kommentarer på hvor blid og snill han er, og han elsker å gi klemmer til alle. Og han eeelsker mammaen sin. Venter ei jente nå og er spent på om det blir store forskjeller. Jeg har både nieser og nevøer og der finnes alle mulige kombinasjoner. Ene niesen min er en skikkelig dramaqueen og litt (unnskyld ordbruken) slitsom, mens andre niesen min er veldig rolig og reservert. Har også en nevø med lopper i blodet.. så barn kommer i alle varianter uten at kjønnet definerer dem. Gutter er forskjellige. Min samboer har to brødre og de var i følge svigermor som natt og dag som små. Min samboer var veldig vill av seg, mens ene broren var svært rolig. Oppdragelse har også mye å si. Anonymkode: 875a8...197 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er det mulig å være så uopplyst i 2020? Her florerer det med informasjon/ gode artikler fra fagfolk angående barn- kjønn- utvikling- personlighet m. m likevel lirer du av deg noe så tåpelig? Skulle egentlig rådet deg til å søke kunnskap hos ulike fagsider, men tror det én « lost cause». Folk som får seg til å kalle guttekjønnet « drittunge» er nok noe enkle i toppen.🙄 Anonymkode: fbdcb...55e Prøv å ikke ta det så personlig. Jeg har bare erfart at gutter er mye mer voldsomme og gjør langt dummere ting enn de fleste jenter. Anonymkode: 5f496...1ef
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gutten min er verdens mest kosete gutt. Ja, han kan "herje" litt, men det opplever jeg at de fleste barn på hans alder gjør, uavhengig av kjønn. Vi får alltid kommentarer på hvor blid og snill han er, og han elsker å gi klemmer til alle. Og han eeelsker mammaen sin. Venter ei jente nå og er spent på om det blir store forskjeller. Jeg har både nieser og nevøer og der finnes alle mulige kombinasjoner. Ene niesen min er en skikkelig dramaqueen og litt (unnskyld ordbruken) slitsom, mens andre niesen min er veldig rolig og reservert. Har også en nevø med lopper i blodet.. så barn kommer i alle varianter uten at kjønnet definerer dem. Gutter er forskjellige. Min samboer har to brødre og de var i følge svigermor som natt og dag som små. Min samboer var veldig vill av seg, mens ene broren var svært rolig. Oppdragelse har også mye å si. Anonymkode: 875a8...197 Godt å lese! Takk! Anonymkode: 5f496...1ef
Cer3s Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 Guttungen her er sta, veldig bestemt, høyt, lavt, høylytt og tidvis kranglete. Og verdens snilleste gutt som trøster hvis han ser noen er lei seg, kommer bort og gir en god klem bare fordi han hadde lyst og koser og nusser på gravidmagen mens han sier forelska "baby". Han blir 2 år i november og ville ikke bytta det mot noe som helst her i verden ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 Det er nok reelt at gutter på gruppenivå er mer aktive og modnes litt senere enn jenter. Uten at det er noe som helst galt i det.Men det er på gruppenivå, individuelt er jo gutter helt ulike, og du vet ikke hvem din lille gutt er enda. Det kan godt hende han er en rolig type. Eller at du kommer til å elske energien til en aktiv liten krabat. Jeg har to jenter, og hun ene er veldig aktiv mens hun andre er mye roligere enn sønnen til venninna mi som er på samme alder. Den aktive eldstejenta er litt som faren sin, som sier at han var en vilter "drittunge" som barn. De er herlige både mannen, den aktive jenta og rolige minstemor. Anonymkode: 395a7...d32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå