Gå til innhold

Søtpålegg eller ikke? Hva har småbarnsforeldre i kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søtpålegg.. Har dere det hjemme? Som dere kun bruker lørdag eller en sjelden gang? 

Med søtpålegg mener jeg nugatti, sjokade, banos, syltetøy etc.. Ikke prim. 

Hva har folk i kjøleskapet? 

Anonymkode: f362f...c65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brunost og syltetøy er hverdagspålegg her. De velger det nå og da, og ser ingen grunn til å begrense der. Vi har Nugatti/Nutella, som de av og til spiser i helgene, men de velger ofte annet pålegg da også. 

• Liker 15
Skrevet

Hverdagspålegg hos oss er hvitost, brunost, skinkepålegg, peperoni, fårepølse osv. 

Vi har somregel en boks nutella eller sånn dansk sjokoladepålegg som kommer på bordet i helgene.

Anonymkode: a202d...988

Skrevet (endret)

Syltetøy har vi alltid, brunost og, men det liker ikke ungene. Kun han ene som spiser syltetøy av og til.

Sjokoladepålegg har de aldri vært noe på - vi har en nugatti stående, men sjeldent noen spiser av den. Av usunne ting er det vel heller choko-pops og lignende frokostblandinger de vil ha, men dette er bare helg (+oboy).

Hos oss spiser de voksne skinke på skivene, jenten spiser leverpostei og gutten spiser kornblanding/yoghurt 90% av tiden.

Endret av ekkoet
  • Liker 1
Skrevet

What? Snakk om å ødelegge barna sine. Slutt å lær barna helgekos!! Dere skaper dårlige vaner.

Skal ikke eksistere godteri eller søte-pålegg hjemme i heletatt. En banan er søt nok.

Anonymkode: d370a...085

• Liker 3
Skrevet

Her gikk det mest i leverpostei, makrell i tomat, gulost, brunost og banan. Vi hadde også alltid jordbærsyltetøy, men det tror jeg de bare spiste på vafler. Etter hvert begynte de å spise en del egg og skinkepålegg også.  I tillegg har jeg vel kjøpt 3-4 bokser nugatti i løpet av oppveksten deres, etter barnas ønske. Da har de spist 2-3 skiver med det, og så ble boksen bare stående der til mor ble godtesjuk nok og spiste opp resten med skje 😄

Anonymkode: d57ea...4eb

• Liker 14
Skrevet

Nei, vi kjøper det bare unntaksvis. Jeg kan ikke huske sist vi hadde det i hus.

Anonymkode: 2a36c...8da

• Liker 1
Skrevet

Bryr meg lite om hva folk har i kjøleskapene sine. Vi spiser veldig sjeldent brødmåltid, men det blir jo gjerne at barnet får med seg en brødskive i lunsjen på skolen. Da får hun velge det pålegget hun vil, for det viktigste er at hun faktisk spiser noe.

Anonymkode: 60a26...a8d

• Liker 4
Skrevet

Nei, det har vi aldri. Ingen av oss foreldre liker søtt pålegg, så vi har ikke sett noen grunn til å introdusere det for barna heller.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What? Snakk om å ødelegge barna sine. Slutt å lær barna helgekos!! Dere skaper dårlige vaner.

Skal ikke eksistere godteri eller søte-pålegg hjemme i heletatt. En banan er søt nok.

Det er vel å ta litt hardt i? 😂

Anonymkode: 90ad0...f60

• Liker 39
Skrevet

Nei. Barnet er 2 år og etterspør det heller ikke, så ser ingen grunn til å kjøpe inn pålegg med sukker i så lenge barnet er fornøyd med sunt pålegg.

Anonymkode: c4d42...adb

• Liker 4
Skrevet

Har alltid syltetøy og brunost i hus, er helst jeg som spiser det da. :P Guttungen spiser nugatti i ny og ne, om han har nugatti på maten på lørdag eller onsdag spiller egentlig ikke så stor rolle da kostholdet er sunt til vanlig. Nutella/nugatti tror jeg vi først hadde i hus når han var rundt 5, da fikk vi plutselig besøk av to som ønsket det til pålegg så da kjøpte vi det. Etter det så har vi alltid en boks i hus.

• Liker 1
Skrevet

Brunost og syltetøy blir spist mye hos oss, kjøper helst syltetøy med lite sukker og mye bær. Nugatti kun i ferier.

Anonymkode: fc427...b9e

Skrevet

Har en gutt som ikke er noe frokostmenneske, så derfor har vi nugatti. Da får han i seg en skive. Men det er kun den ene skiva til frokost. Ellers har vi syltetøy, men det velger han bare til vafler og pannekaker. 

Anonymkode: 6aee8...8f9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært bevist på å ikke ha pålegg som er søtt. Vi har syltetøy , men det er ikke ofte barna ber om få det på brødskiva. Mitt yngste barn fikk første gang nugatti da han var 5 år fordi beste kompisen brukte det. Vi kjøpte det da men det endte med at vi kastet det fordi minste synes det ble for søtt og det ble aldri brukt selv om jeg satte det fram . 

Anonymkode: 64f7b...fe0

• Liker 1
Skrevet

Syltetøy er alltid i hus hos oss, men ingen spiser noe særlig av det bortsett fra om vi har pannekaker eller andre slike ting. Eldste spiser litt sjokade i helgene og ferier, men ikke til hverdags. Det går litt opp og ned hva hun foretrekker som pålegg, og det kan like godt være leverpostei eller skinkeost som noe annet. Minsten spiser ikke pålegg, så der har vi det enkelt. :P 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😬stakkars barna dine om kosen deres er en banan

• Liker 20
Skrevet

Vi har syltetøy, det får de spise i hverdagen også men da skal de spise en med noe «salt» på først.

Nugatti har vi også, det får de på lørdager. Ellers får de peanøttsmør også, vet ikke om det regnes som usunt eller søtt pålegg. Vi har av og til hapå også men det er til meg😂

• Liker 1
Skrevet

Her får ungene en skive med Nugatti i helgen og i ferier. Det er helt uproblematisk. Til hverdags går det i ost, salami og kaviar. Den minste er ikke noe glad i pålegg og vil helst bare ha smør på skivene. Eller bare frokostblanding med melk/yogurt. 

Anonymkode: da0d9...980

• Liker 1
Skrevet

Brunost og syltetøy med 80% bær er hverdagskost.

Sjokoladepålegg, nøtti, banos, hapå, og denslags har vi aldri i hus. Ungene får lørdagsgodt, og så er det som regel en vaffel eller bolle hos svigers om søndagen, og bursdager med kake og snop i fleng, så de får mer nok søtt som det er.

Anonymkode: 816f2...baa

• Liker 1
Skrevet

Samme pålegg hele uka egentlig, men de får ikke banan på brødskiva til barnehagefrokost-matpakka (smører kvelden i forveien og de vil ikke ha den brun) så det elsker de å spise i helgene. 

Pålegg er kaviar, gulost, leverpostei, prim og skinkeost som regel. 

De har fått tilbud om nugatti/sjokoladepålegg når vi har spist frokost ifm hotellovernatting , men vil ikke ha det 👍

Syltetøy bruker vi på vaffel og evt i perioder med dårlig matlyst.

Kjøper Litago til kos på frokosten i helgene av og til.

5 og 2 år. 

Anonymkode: df14f...aa0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...