AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Del Skrevet 8. oktober 2020 En vennine skal flytte hjem fra England om litt da både hun og mannen har fått nok av Boris og det ser ut til at firmaet deres dropper det engelske markedet. De elsker alt det engelske. Nå snakker hun om at hun vil kjøpe en eldre Rolls Royce med seg, som hun glisende forteller "er jo så billig her". Mannen min rister bare på hodet. Han sier de eneste gamle luksusbilene man kan kjøpe uten å ruinere seg er Lexus og Toyota Century. En Rolls Royce som brukes litt vil typisk kreve 80-120000 kroner i året å vedlikeholde, sier han. Hva skal jeg gjøre med den infoen? Skal jeg advare henne? Burde ikke hun vite det selv, allerede? Hun er godt nedfor pga den der "England går til helvete"-greia og at hun må flytte allerede. Vil ikke sparke en som ligger nede... Anonymkode: b215d...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En vennine skal flytte hjem fra England om litt da både hun og mannen har fått nok av Boris og det ser ut til at firmaet deres dropper det engelske markedet. De elsker alt det engelske. Nå snakker hun om at hun vil kjøpe en eldre Rolls Royce med seg, som hun glisende forteller "er jo så billig her". Mannen min rister bare på hodet. Han sier de eneste gamle luksusbilene man kan kjøpe uten å ruinere seg er Lexus og Toyota Century. En Rolls Royce som brukes litt vil typisk kreve 80-120000 kroner i året å vedlikeholde, sier han. Hva skal jeg gjøre med den infoen? Skal jeg advare henne? Burde ikke hun vite det selv, allerede? Hun er godt nedfor pga den der "England går til helvete"-greia og at hun må flytte allerede. Vil ikke sparke en som ligger nede... Anonymkode: b215d...63c Vil først si at jeg ikke har spesielt god greie på biler, men regner med at reservedeler til en gammel Rolls koster mer enn skjorta. I tillegg er det ikke sikkert det er så lett å finne folk i Norge som vil skru på den. Rolls Royce er vel kanskje tidenes statusbil, men jeg ville vurdert en god del andre biler før den. Jeg ville kanskje anbefalt henne å sjekke vedlikeholdsutgifter (slik mannen din er inne på), forsikring, drivstofforbruk, etc før de går til anskaffelse av bilen. Anonymkode: abb38...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 8. oktober 2020 #3 Del Skrevet 8. oktober 2020 Hvis din kunnskap om bil strekker seg til å hva mannen din sier, synes jeg du skal la venninnen din gjøre sine egne valg (og tabber). Mannen din har både rett og er helt på jordet avhengig av hva slags bilhold og bruk hun planlegger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 8. oktober 2020 #4 Del Skrevet 8. oktober 2020 Det her skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal legge deg borti ? Dersom hun finner ut at bilen koster for mye å drifte så kan hun jo bare selge den, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Del Skrevet 8. oktober 2020 Britene kjører som kjent på venstre side av veien, så bilene har ratt på høyre side. Det virker litt snodig å skulle frakte en høyrerattet bil til Norge, for så å oppbevare den i x antall år og deretter skipe den tilbake til Storbritannia. Det er sannsynligvis billigere å få den lagret på kølaholmen, om det er investering som er tanken. Anonymkode: b964b...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Del Skrevet 8. oktober 2020 Har hun sjekket hvor mye hun må ut med i toll og avgifter for å få bilen hit? Anonymkode: 3a1db...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Del Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har hun sjekket hvor mye hun må ut med i toll og avgifter for å få bilen hit? Anonymkode: 3a1db...50b Hvis det er en eldre bil, er det ikke engangsavgift ved import. For en bil som Rolls Royce vil det være engangsavgiften som er den store bøygen, om bilen er ny. https://bil24.no/na-er-import-av-20-ar-gamle-biler-avgiftsfritt/ Anonymkode: b964b...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Del Skrevet 8. oktober 2020 Bilen hun ser på er over 20 år gammel, derfor er den så billig. Nesten ingen avgifter ved import av slike. Jeg skal tie stille om min mening altså, takk for tilbakemelding. Anonymkode: b215d...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå