AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Vennebegrepet ser jeg er helt ute av kurs mange ganger her inne, folk de tror er venner. Men så blir de utnyttet fullstendig, går kun enveis. Samme gjelder i arbeidslivet, man er jo ikke venner selv om man jobber sammen: automatisk. Man er kollegaer. Jeg tenker at de fleste som folk kaller venner egentlig er bekjente. Få mennesker har mange venner. Men, spørs jo hvordan du definerer venner og bekjente. Jeg er såpass gammel at jeg ikke trenger noen status på mennesker lenger, med reagerer på de som må det. Anonymkode: aab30...820
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Virker som du ikke har gode nok sosiale ferdigheter til å skjønne dette Har selv flere kollegaer jeg omtaler som venner, fordi vi er i lag på fritiden. De andre jeg bare møter på jobb er «kollega», ikke bekjent. Bekjent bruker til noen jeg vet av, men ikke kjenner noe godt. Spesielt at du bruker energi og tid på dette. Anonymkode: d30c5...bc7 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som du ikke har gode nok sosiale ferdigheter til å skjønne dette Anonymkode: d30c5...bc7 Er jo nettopp det jeg har Anonymkode: aab30...820 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vennebegrepet ser jeg er helt ute av kurs mange ganger her inne, folk de tror er venner. Men så blir de utnyttet fullstendig, går kun enveis. Samme gjelder i arbeidslivet, man er jo ikke venner selv om man jobber sammen: automatisk. Man er kollegaer. Jeg tenker at de fleste som folk kaller venner egentlig er bekjente. Få mennesker har mange venner. Men, spørs jo hvordan du definerer venner og bekjente. Jeg er såpass gammel at jeg ikke trenger noen status på mennesker lenger, med reagerer på de som må det. Anonymkode: aab30...820 Det er jo du som henger deg opp i status. Jeg "må" kalle folk venner iblant, kanskje du spør hva jeg skal i helgen, så svarer jeg at jeg skal ut med noen venner. Blir du da sånn "veeeent litt her du, sikker på at de ikke heller er bekjente? Hvem er disse personene, hvor lenge har du kjent dem, går forholdet begge veier og hvor mange julegaver har dere utvekslet?" Altså hallo.. hvorfor så opptatt av å dele opp. Jeg bruker venner, bekjente og kolleger om hverandre, men jeg er - i motsetning til deg - ikke opptatt av hvilken status de har. Anonymkode: 3367b...70a 2
PM75 Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg skjønner litt hva du mener. Noen sier de har venner i haugevis, mens andre kan telle sine på en hånd. Det er fullt mulig at de i realiteten har likt antall venner, i alle fall ut ifra hva jeg legger i ordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå