AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har truffet en kar siden typ slutten av januar, hvor jeg nå ikke helt klarer å stole på min egen dømmekraft. Når vi startet å treffe hverandre ble det ganske fort intenst hvor vi traff hverandre flere ganger i uken for å kose og slappe av sammen. Under hele perioden vi holdt på i typ 5 mnd var det noe udefinert mellom oss, og jeg spurte i april om han traff andre jenter. Han sa at han ikke traff andre enn meg, men at han ikke var klar for forhold pga han var blitt veldig nedbrutt etter et 3-års forhold med en psykisk syk eks. Han gjorde det slutt med henne i typ desember. I april ga han meg også klamydia men stod fortsatt på sitt at han ikke traff noen andre. vi traff hverandre kanskje hver dag i mai og juni og ting begynte å eskalere. Plutselig en dag smeller det og han innrømmer at han har ligget med eksen sin flere ganger mens han har truffet meg. Jeg dumpet han umiddelbart men han tryglet og ba på sine knær om jeg kunne ta han tilbake fordi han ikke hadde innsett hva han hadde. Senere innrømmer han (fordi jeg fant det ut, fortalte ikke med fri vilje), at han har vært mye mer med eksen enn han har sagt, og i tillegg ligget med 3 andre jenter. Han har altså vært med meg i 5 mnd hvor han samtidig ligger med andre hele veien, og har flere ganger ligget med meg så tidlig som dagen etter han har vært med andre damer. Han «unnskylder» dette med å si at han ikke trodde vi skulle bli noe seriøst og turte ikke si at han ikke ville være ekslusiv fordi han ville ikke miste meg og da ville ha i pose og sekk. jeg hadde sterke mistanker om dette også mens vi traff hverandre, og var klar over at han løy, men ikke klar over i hvilken grad. Tenkte også at han var en playboy og så ikke for meg noe seriøst egentlig, men ville være ekslusiv (Som han sa vi var) etter jeg fant det ut har han gjort alt i sin makt for å bevise med handling at jeg kan stole på han, og venner og nær familie sier de aldri har sett han så forelsket. Vi har vært ordentlige kjærester i 3 mnd og allerede blitt samboere. Han behandler meg som en prinsesse og har fullstendig tålmodighet for mitt ustabile humør og mangel på tillit som en konsekvens av hans handlinger. Vasker, lager mat, gir meg ros og kos 24/7, lar være å gå ut med gutta pga usikkerhetsmoment. Spørsmålet her blir da, er han noe å ta vare på? Han sier ofte jeg er kvinnen i hans liv, den han vil ha barn og gifte seg med, men er jeg naiv for å tro på det? Er dette bare en fasade for at han så vil falle tilbake i sine usunne mønster? Anonymkode: 64135...6b1
AnonymBrukern Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg hadde ikke vært sammen med en som ligger med andre når man har datet i 5!!!mnd. Hadde gått med en konstant frykt om utroskap og hele tiden anklaget han og vært stressa. Det tror jeg du bør spare deg for med mindre du klarer å få full tillit til han igjen 17
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har truffet en kar siden typ slutten av januar, hvor jeg nå ikke helt klarer å stole på min egen dømmekraft. Når vi startet å treffe hverandre ble det ganske fort intenst hvor vi traff hverandre flere ganger i uken for å kose og slappe av sammen. Under hele perioden vi holdt på i typ 5 mnd var det noe udefinert mellom oss, og jeg spurte i april om han traff andre jenter. Han sa at han ikke traff andre enn meg, men at han ikke var klar for forhold pga han var blitt veldig nedbrutt etter et 3-års forhold med en psykisk syk eks. Han gjorde det slutt med henne i typ desember. I april ga han meg også klamydia men stod fortsatt på sitt at han ikke traff noen andre. vi traff hverandre kanskje hver dag i mai og juni og ting begynte å eskalere. Plutselig en dag smeller det og han innrømmer at han har ligget med eksen sin flere ganger mens han har truffet meg. Jeg dumpet han umiddelbart men han tryglet og ba på sine knær om jeg kunne ta han tilbake fordi han ikke hadde innsett hva han hadde. Senere innrømmer han (fordi jeg fant det ut, fortalte ikke med fri vilje), at han har vært mye mer med eksen enn han har sagt, og i tillegg ligget med 3 andre jenter. Han har altså vært med meg i 5 mnd hvor han samtidig ligger med andre hele veien, og har flere ganger ligget med meg så tidlig som dagen etter han har vært med andre damer. Han «unnskylder» dette med å si at han ikke trodde vi skulle bli noe seriøst og turte ikke si at han ikke ville være ekslusiv fordi han ville ikke miste meg og da ville ha i pose og sekk. jeg hadde sterke mistanker om dette også mens vi traff hverandre, og var klar over at han løy, men ikke klar over i hvilken grad. Tenkte også at han var en playboy og så ikke for meg noe seriøst egentlig, men ville være ekslusiv (Som han sa vi var) etter jeg fant det ut har han gjort alt i sin makt for å bevise med handling at jeg kan stole på han, og venner og nær familie sier de aldri har sett han så forelsket. Vi har vært ordentlige kjærester i 3 mnd og allerede blitt samboere. Han behandler meg som en prinsesse og har fullstendig tålmodighet for mitt ustabile humør og mangel på tillit som en konsekvens av hans handlinger. Vasker, lager mat, gir meg ros og kos 24/7, lar være å gå ut med gutta pga usikkerhetsmoment. Spørsmålet her blir da, er han noe å ta vare på? Han sier ofte jeg er kvinnen i hans liv, den han vil ha barn og gifte seg med, men er jeg naiv for å tro på det? Er dette bare en fasade for at han så vil falle tilbake i sine usunne mønster? Anonymkode: 64135...6b1 Det er en mulighet for at han nå ønsker å være sammen med deg på ordentlig og at han derfor tar andre valg enn tidligere. Det jeg stusser på er at du velger å ignorere det han sier før dere blir kjærester. Han har gitt beskjed om at han ikke var klar for noe forhold, hvorfor velger du da å drømme om å bli sammen med ham og skylde på at han er en player når han viser noe annet enn kjæresteforpliktelser? Til neste gang kan du lære deg å ta på alvor det som blir sagt av en annen. Anonymkode: f089e...d34 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Dette hadde jeg aldri gått inn i, av flere grunner. Nr 1 at han har hatt sex med eksen da dere var sammen (eller datet) Nr 2 dere har flyttet sammen så raskt? Nr 3 han er ubetinget forelsket i deg og vil ha barn???? Etter så kort tid? Les deg opp på røde flagg hos en narsissist, jeg ser alt for mange røde flagg ved denne mannen. Han bruker deg, han ser jo og har lært at han kan bruke deg. Du tåler jo alt. Og han tenker nok at du er typen til å tåle både sidesprang og ignorering etterhvert. Han må bare «binde» deg til seg først. Vær forsiktig. Det høres ut som du snakker om min eks. Han gikk fra meg i desember, det er det jeg vet han forteller andre damer, men han gjorde ikke det. Han gikk for 6mnd siden. Men, har hatt andre damer hele tiden. Jeg vet han forteller alle at jeg har psykiske problemer (jeg har ikke det, bortsett fra skaden han har gjort) Han forteller også nye dater at han ikke kan legge de til på Facebook siden jeg er så gal osv osv lista er lang. Hvorfor flyttet han inn til deg så raskt? Hadde han kanskje ikke et sted å bo? Vil han spare penger. Dette høres ikke bra ut i det HELE tatt. Anonymkode: 460ec...0d7 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Det kan godt hende at han ikke mente alvor med deg da, men at han gjør det nå. Men moralen hans og personligheten hans er fortsatt en som driver med løgner og utroskap. Det kan godt hende at han kommer til å være trofast ett år. Kanskje til og med 10 år. Men hva skjer når dere kommer inn i en dårlig periode? Eller du blir gravid og legger på deg? Hvor lang tid synes han at han bør la være å gå ut med gutta? Når sier han at du bør stole på han igjen? Jeg hadde ikke klart å stole på denne mannen. Jeg vil si at han har brukt opp sjansene sine. Har han blitt et bedre menneske nå? Så bra for han. Men det betyr ikke at du er nødt til å stole på han og være kjæresten hans. Jeg hadde flyttet ut også. Hvordan vet du at han ikke lyger ang økonomi også? Pass godt på kort og passord! Sjekk kontoutskrifter jevnlig! Anonymkode: 2692f...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Hvor lenge kommer han til å være oppover ørene forelsket da, TS? Merkelig at dere har flyttet sammen alt. Anonymkode: ecd05...b22 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Okei for å klare opp litt her, han bruker meg på ingen måte. Han har ikke noe særlig utbytte å få fra meg. Han tjener veldig godt, det gjør ikke jeg. Jeg måtte ASAP ut fra mitt kollektiv pga personlige problemer med ene roomien min. Han foreslo at vi skulle flytte sammen, snakket med foreldrene sine og alt. Jeg var skeptisk fordi vi bare hadde vært sammen i 2 mnd men vi hadde tross alt kjent hverandre i 7. Ble enten det eller et nytt kollektiv med ukjente mennesker. Jeg var heller ikke med han for drømmen om å bli kjærester. Vi hadde det kjekt sammen, det eneste jeg krevde var åpen kommunikasjon og ærlighet hvis han ville treffe andre. Jeg var selv på både tinder og snakket med andre. Så ikke på han som noe kjærestemateriale, MEN vi ble enige om å ikke ligge med andre han sier han er klar over at det sannsynligvis vil ta flere år før jeg kan ha 100% tillit til han, og at det vil bli en tøff vei. Tilbudt meg passord til både Instagram og snapchat, men det takker jeg pent nei til da det rett og slett blir for sykelig. Jeg er enig med flere utsagn her oppe, hvor lenge vil han være stupforelsket? Hva skjer når disse følelsene ikke er like sterke? Vil han da være utro om 20 år når vi sitter med barn og hus, og ting ikke er like spennende? Anonymkode: 64135...6b1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei for å klare opp litt her, han bruker meg på ingen måte. Han har ikke noe særlig utbytte å få fra meg. Han tjener veldig godt, det gjør ikke jeg. Jeg måtte ASAP ut fra mitt kollektiv pga personlige problemer med ene roomien min. Han foreslo at vi skulle flytte sammen, snakket med foreldrene sine og alt. Jeg var skeptisk fordi vi bare hadde vært sammen i 2 mnd men vi hadde tross alt kjent hverandre i 7. Ble enten det eller et nytt kollektiv med ukjente mennesker. Jeg var heller ikke med han for drømmen om å bli kjærester. Vi hadde det kjekt sammen, det eneste jeg krevde var åpen kommunikasjon og ærlighet hvis han ville treffe andre. Jeg var selv på både tinder og snakket med andre. Så ikke på han som noe kjærestemateriale, MEN vi ble enige om å ikke ligge med andre han sier han er klar over at det sannsynligvis vil ta flere år før jeg kan ha 100% tillit til han, og at det vil bli en tøff vei. Tilbudt meg passord til både Instagram og snapchat, men det takker jeg pent nei til da det rett og slett blir for sykelig. Jeg er enig med flere utsagn her oppe, hvor lenge vil han være stupforelsket? Hva skjer når disse følelsene ikke er like sterke? Vil han da være utro om 20 år når vi sitter med barn og hus, og ting ikke er like spennende? Anonymkode: 64135...6b1 Men du, vil du virkelig være sammen med en mann det kan ta flere år å stole på? Hvilket utgangspunkt er det da? Anonymkode: 460ec...0d7 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men du, vil du virkelig være sammen med en mann det kan ta flere år å stole på? Hvilket utgangspunkt er det da? Anonymkode: 460ec...0d7 Alt annet, uten om dette temaet med andre jenter, er så utrolig bra. Han er så tålmodig med meg, vet hvordan han skal takle meg, og er også utrolig snill. Kommer hjem til vasket hus og middag når jeg har seinvakter, vi drar på hyttetur med familien, reiser og besøker barndomsvennene hans, vi har det ALDRI kjedelig sammen og kan sitte i ro i et hvitt rom og fortsatt ha det kjekt. Han er smart og fremgangsrik, kan hjelpe meg å utvikle meg både personlig og karrieremessig. Vi har gode, dype samtaler og han har egentlig alt jeg ser etter utenom den livsviktige biten som er tillit. Anonymkode: 64135...6b1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Alt annet, uten om dette temaet med andre jenter, er så utrolig bra. Han er så tålmodig med meg, vet hvordan han skal takle meg, og er også utrolig snill. Kommer hjem til vasket hus og middag når jeg har seinvakter, vi drar på hyttetur med familien, reiser og besøker barndomsvennene hans, vi har det ALDRI kjedelig sammen og kan sitte i ro i et hvitt rom og fortsatt ha det kjekt. Han er smart og fremgangsrik, kan hjelpe meg å utvikle meg både personlig og karrieremessig. Vi har gode, dype samtaler og han har egentlig alt jeg ser etter utenom den livsviktige biten som er tillit. Anonymkode: 64135...6b1 Kort sagt den perfekte drømmemann. Det høres ut som om du beskriver begynnelsen på en grøssefilm - der det etter hvert viser seg at denne fantastiske drømmemannen har mer skjulte, og langt, langt mørkere skyggesider. Løp mens du enda kan, er mitt enkle råd. Krisesenteret er fullt av kvinner som ikke har gjort det - kvinner som traff disse mennene som var for gode til å være sanne, disse fantastiske, omsorgsfulle mennene som bare spilte et spill - og etter det du forteller, kan jeg ikke få meg til å tro at en som knuller rundt etter alle kunstens regler plutselig har bestemt seg for å slå seg til ro, og blitt den perfekte partner. Det at han også står i en langt bedre økonomisk situasjon enn du gjør, er også et faresignal. Dette er omtrent like troverdig som brevene fra noen i Nigeria som har blitt arvinger til en stor formue, og gjerne vil dele 22 millioner dollar med deg; når noe er for godt til å være sant, er det som regel det. Anonymkode: 92cd7...40d 6
Nuith Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 Joda, han vil nok helt sikkert ha deg som kone og mor til hans barn, for du har jo allerede vist at du synes det er greit at han ligger med andre damer på si. Deilig for ham det, å ha en konemor hjemme og samtidig få ligge rundt som han vil. Sørg for å teste deg grundig for kjønnssykdommer hver gang du er gravid, det er noen av dem som kan overføres til barnet ved fødsel. Ellers er det bare å gå til innkjøp av skylapper, ørepropper og øyebind. 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort sagt den perfekte drømmemann. Det høres ut som om du beskriver begynnelsen på en grøssefilm - der det etter hvert viser seg at denne fantastiske drømmemannen har mer skjulte, og langt, langt mørkere skyggesider. Løp mens du enda kan, er mitt enkle råd. Krisesenteret er fullt av kvinner som ikke har gjort det - kvinner som traff disse mennene som var for gode til å være sanne, disse fantastiske, omsorgsfulle mennene som bare spilte et spill - og etter det du forteller, kan jeg ikke få meg til å tro at en som knuller rundt etter alle kunstens regler plutselig har bestemt seg for å slå seg til ro, og blitt den perfekte partner. Det at han også står i en langt bedre økonomisk situasjon enn du gjør, er også et faresignal. Dette er omtrent like troverdig som brevene fra noen i Nigeria som har blitt arvinger til en stor formue, og gjerne vil dele 22 millioner dollar med deg; når noe er for godt til å være sant, er det som regel det. Anonymkode: 92cd7...40d 9 minutter siden, Nuith skrev: Joda, han vil nok helt sikkert ha deg som kone og mor til hans barn, for du har jo allerede vist at du synes det er greit at han ligger med andre damer på si. Deilig for ham det, å ha en konemor hjemme og samtidig få ligge rundt som han vil. Sørg for å teste deg grundig for kjønnssykdommer hver gang du er gravid, det er noen av dem som kan overføres til barnet ved fødsel. Ellers er det bare å gå til innkjøp av skylapper, ørepropper og øyebind. Det her blir for dumt, og usaklig. Anonymkode: 64135...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det her blir for dumt, og usaklig. Anonymkode: 64135...6b1 Kan jo sitere noe du har skrevet før: Quote Tilbudt meg passord til både Instagram og snapchat, men det takker jeg pent nei til da det rett og slett blir for sykelig. Du var inne på noe der - det at noen er veldig, veldig ivrig og er drømmemannn 24/7, er dessverre ikke et tegn på normal oppmerksomhet selv om man elsker noen, og når noen går så langt som å tilby passord til personlige tjenester på nettet, er det som du selv skrev - sykelig. Anonymkode: 92cd7...40d 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 Uansett hvor grei og fantastisk denne personen er så regn med at han fortsatt er en løgner. Og IKKE unnskyld "røde flagg" fremover med at han holder ut din vanskelige oppførsel. Da bør du heller bruke energien på å ta tak i denne "vanskelige oppførselen" som han finner seg i. Har han noen gang påpekt at oppførselen din er noe som han godtar? At han på en måte setter seg i takknemlighetsgjeld? Anonymkode: 2692f...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #15 Skrevet 8. oktober 2020 Rettelse: *setter DEG i takknemlighetsgjeld Anonymkode: 2692f...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 hvis du vil være i psykisk ubalanse i årevis; go for him. men skal du ta vare på din mentale helse bør du avslutte. Anonymkode: 06304...fb7 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett hvor grei og fantastisk denne personen er så regn med at han fortsatt er en løgner. Og IKKE unnskyld "røde flagg" fremover med at han holder ut din vanskelige oppførsel. Da bør du heller bruke energien på å ta tak i denne "vanskelige oppførselen" som han finner seg i. Har han noen gang påpekt at oppførselen din er noe som han godtar? At han på en måte setter seg i takknemlighetsgjeld? Anonymkode: 2692f...1a0 Neida, jeg unnskylder det ikke, jeg bare påpeker at det er en egenskap jeg setter pris på siden noen spurte hva jeg så i han Neinei overhode ikke, tvert imot. Han regner med min «vanskelige oppførsel» er et produkt av hans vanskelige oppførsel og forstår konsekvensene av hva han har gjort. Ingen undertrykking eller hersketeknikker, er veldig obs på sånt Anonymkode: 64135...6b1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 Spør ham om han vurderer å ha barn og familie med deg, hvis han er så forelsket i deg som du sier. Da har du svaret. Anonymkode: 49cf8...c8b 1
PM75 Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 Ønsker du virkelig å stifte familie og få barn med en utro løgner som ga deg klamydia?! 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 Har du selvrespekt? Jeg har tilgitt og angrer den dag i dag..finn en som respekterer deg. Anonymkode: 01cf2...71e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå