Gå til innhold

Noen som kjøper klær fra vanlige kjedebutikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått et inntrykk av at de fleste, ihvertfall her på kg, er miljøvennlig og kjøper brukte klær til barna sine, eller kvalitetsbevisst og kjøper kun merkeklær. 

Barnet mitt elsker å gå på hm å se på klær, og jeg synes også de har mye fint. Er det flere her som kjøper klær til barna sine på hm og vanlige kjedebutikker? 

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på kvaliteten når det gjelder inneklær, og ser at de fleste fint kan brukes en runde til. Uteklær gjør jeg litt mer research 😊

Anonymkode: a962c...9f3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp, lindex, hm og kappahl det går mest i her. Et og annet plagg fra andre merker, men stort sett er inneklærna fra disse merkene. 

Anonymkode: 0515a...6e8

• Liker 7
Skrevet

Ehh? De aller fleste handler da vel klær på helt vanlige kjedebutikker. 

Anonymkode: 24b80...a5b

• Liker 29
Skrevet

Selvfølgelig. Det er bare ikke en «problemstilling» som man trenger diskutere (eller skryte av). PånHM, Kaph AHL, Cubus og Lindex et 80% av barna mines tøy kjøpt, ofte på salg. Vi har god råd.

Anonymkode: 1f7f9...561

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjøper mest brukt pga økonomi, men når jeg kjøper noe nytt så kjøpes det der det er billigst. Disse kjedebutikkene finnes jo over alt, så det sier seg vel selv at ganske mange handler der.

Anonymkode: 6ddb3...686

• Liker 2
Skrevet

Jupp! Vanlig bomullsklær handler jeg stort sett på hm, kappahl og xxl. Kjøper det som er fint, billig og praktisk. 

Uteklær og ulltøy legger jeg derimot mer tanke i, og kjøper ting med god kvalitet og gode egenskaper.

Anonymkode: 7aac6...f88

• Liker 1
Skrevet

Nå begynner heldigvis en del slike butikker å få svanemerkedeklær, slik som cubus og lindex, så ser etter det når jeg handler der.

Anonymkode: f48fd...70f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har gutt på 5 år, samme hvor dyre klær jeg kjøper blir det alltid hull på knærne etter kort tid. Derfor gidder jeg faktisk bare å kjøpe masseproduserte 3 for 2 HM-klær.

• Liker 11
Skrevet

Ja, det gjør jeg. 

Her blir klærne sjelden utslitt av lang tids bruk, de blir heller hullete og flekkete av uhell/uvørenhet. Da gidder jeg ikke bruke flere hundre på en bukse når jeg kan få tre for halve prisen hos H&M. 

Kjøper gjerne brukt eller arver når det faller seg sånn, men det er oftest kjedeklær det også.

Yttertøy kjøper jeg gjerne på Sport Outlet, gode klær til en brøkdel av prisen sammenlignet med de kjente kvalitetsmerkene.

Anonymkode: ccd41...982

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar 😊 trodde seriøst at folk ikke synes noe om å kjøpe klær fra hm fordi det ikke er "bra nok".. 

Jeg synes det er veldig økonomisk og praktisk, og har på ny bestilt masse klær fra hm i posten😅 kjoler og diverse, perfekt til barnehagebruk. 

Men det er fint å lese at det ikke bare er meg hehe. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør jeg. 

Her blir klærne sjelden utslitt av lang tids bruk, de blir heller hullete og flekkete av uhell/uvørenhet. Da gidder jeg ikke bruke flere hundre på en bukse når jeg kan få tre for halve prisen hos H&M. 

Kjøper gjerne brukt eller arver når det faller seg sånn, men det er oftest kjedeklær det også.

Yttertøy kjøper jeg gjerne på Sport Outlet, gode klær til en brøkdel av prisen sammenlignet med de kjente kvalitetsmerkene.

Nettopp! Jeg har ikke sett poenget selv med å kjøpe et plagg til flere hundre kroner, når man kan få enda fler for halve prisen på hm. Ett plagg blir fortere slitt enn bruken av tre plagg hvor man bytter på.. De vokser jo veldig fort og:) 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gutt på 5 år, samme hvor dyre klær jeg kjøper blir det alltid hull på knærne etter kort tid. Derfor gidder jeg faktisk bare å kjøpe masseproduserte 3 for 2 HM-klær.

Skjønner deg godt 😊 har du vurdert å kjøpe slike merkelapper til knærne? Hvis det blir hull altså, sånne man bare stryker på :)? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 trodde seriøst at folk ikke synes noe om å kjøpe klær fra hm fordi det ikke er "bra nok".. 

Jeg synes det er veldig økonomisk og praktisk, og har på ny bestilt masse klær fra hm i posten😅 kjoler og diverse, perfekt til barnehagebruk. 

Men det er fint å lese at det ikke bare er meg hehe. 

Lurer litt på hvor du har fått disse tankene fra? 

• Liker 3
Skrevet

Kan garantere deg at ikke flesteparten enten kjøper brukt eller merkeklær 🙃

Jeg kjøper noen ting brukt men det meste på hm, cubus ect. I starten så ble feks all ull kjøpt brukt, men etter hun tippet året så er det veldig vanskelig å finne ull som ikke er full i flekker eller har hull. Kanskje ikke så rart mtp hvor hardt det brukes i den alderen. Kjøper kun name it, joha, reflex ect. Kunne aldri brukt 450 kr på en stillongs fra Hust and claire eller ligndende. Er fornøyd nok med de merkene som er rimeligere så da ser jeg ikke vitsen. 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjøper mye kjedeklær. Ungen ødelegger eller vokser ut av det på 6 mnd. Gidder ikke å bruke masse penger på det. 

Men yttertøy, regntøy,, Ullundertøy, sko etc legger jeg mer i. Viktig at han er varm og tørr.

Men sokker, bukser, gensere osv er mer enn godt nok fra de vanlige kjedebutikkene. 

Skrevet

Nei ikke på hm, men på KappAhl 

Anonymkode: dac43...111

• Liker 1
Skrevet

Har en gutt på 5 år, på høst og vinter så bruker han typ tre skift ila en dag i barnehagen, jeg tror han kanskje svømmer i vanndammene når de er ute ..... 😅 På sommeren er klærne fulle av is, og hull fordi han klatrer i trær eller faller på sykkelen .. Det blir MYE hm osv her i huset 🤣😅 3 for 2 er GULL! På Cubus har de greit ullundertøy også så har det liggende i barnehagen. 
Dress og yttertøy generelt er vel det jeg bruker litt mer på. Ikke for det, han har noen jakker fra hm også. 

Tror jeg brukte mer penger på sånt da han var baby. Av en eller annen merkelig grunn. Skulle vel se fin ut da 😅

Anonymkode: 5b9bd...2f3

Skrevet

Kjøper de fleste strømper og singleter osv fra cubus/hm. Yttertøy og slikt kjøper jeg av litt bedre kvalitet. Men er ikke noe vits å bruke masse penger på merkeklær ved vanlige bukser og tskjorter. De blir ødelagte og vokses ut av fort

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Jeg har ikke sett poenget selv med å kjøpe et plagg til flere hundre kroner, når man kan få enda fler for halve prisen på hm. Ett plagg blir fortere slitt enn bruken av tre plagg hvor man bytter på.. De vokser jo veldig fort og:) 

Min vokser ikke ekstremt fort lenger (ni år), men jeg ser fortsatt ingen grunn til å tillegge henne dyre vaner. 

Jeg handler stort sett i kjedebutikker til meg selv også 😉

• Liker 1
Skrevet

Aldri bruk KG som en målestokk for "folk flest". Det er de med ekstreme holdninger som snakker høyest her inne, og barneklærsnobbene har det med å snakke ned alt annet enn Lillelam og Nøstebarn. Det hadde ikke vært livsgrunnlag for kjedebutikkene hvis ikke folk flest hadde benyttet seg av dem 🙂

Anonymkode: ff431...e06

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...