Gå til innhold

Navnevalg - angret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Navnevalg er så vanskelig. Vi venter barn i desember - men ønsker ikke å planlegge navnet noe særlig før vi ser den lille og kanskje det er enklere å ha et navn som passer gutten vår. Men det lille vi har snakket om navn så er vi veldig uenige med hverandre og lurer på om vi kommer til å bli helt enige tilslutt 😂

Har du angret på navnevalg til barnet ditt i ettertid og skulle ønske du valgte noe annet?

Anonymkode: 33782...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Vi valgte et for sjeldent navn. Hun merket det mere og mere og da hun begynte på skolen ble hun lei seg når andre barn og foreldre spurte og sa det feil. Til slutt endret vi det til noe mere vanlig, kun ved å forandre to bokstaver og hun har vært så glad og lettet siden. Og stolt av navnet sitt! Det er flere år siden nå og jeg ville aldri ha gitt et så sjeldent navn igjen. 

Når jeg tenker meg om hadde jeg allerede en liten tvil da hun fikk navnet, så neste gang følger jeg magefølelsen. 

Anonymkode: f688c...ec8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte navn i god tid før fødsel, både gutte- og jentenavn i tilfelle kjønn var "feil" fra ultralyd. Vi ble derfor kjent med navnet på forhånd, og navnet passet barnet i begge tilfeller. Ikke angret, og navnene passer like godt nå 15-20 år senere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er veldig uenig ville jeg begynt å snakke om det nå. Lov å ombestemme seg når ungen kommer, men kjedelig å bruke barseltiden på å være uenig om navn. 

Anonymkode: 3250d...992

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, andy capp skrev:

Vi valgte navn i god tid før fødsel, både gutte- og jentenavn i tilfelle kjønn var "feil" fra ultralyd. Vi ble derfor kjent med navnet på forhånd, og navnet passet barnet i begge tilfeller. Ikke angret, og navnene passer like godt nå 15-20 år senere. 

Samme her. Vi valgte navn tidlig og fikk dermed god tid til å "smake" på navnene. De passer perfekt og vi har aldri angret. Dere blir nok enige til slutt og å begynne nå gir dere jo tid til å bli kjent med hverandres navneforslag. :) 

Jeg har aldri helt forstått dette med å vente og se hvordan barnet ser ut. Er det virkelig utseendet man har rett etter at man kom ut av moren sin som skal avgjøre hvilket navn man får hele resten av livet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...