AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Noen som vet om ansettelsesprosessen tar veldig lang tid? Søkte på fast stilling i sommer, fikk først 3 mnd midlertidig stilling «i påvente av ansettelsesprosess». Har nylig fått samme kontrakt for 3 mnd igjen. Noen som vet hvorfor det tar så lang tid? Er det realistisk at jeg får fast i det hele tatt. Skal selvsagt spørre sjefen om dette, men vedkommende er ikke på jobb nå. Anonymkode: f7f7e...cee
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Kan hende de vil ha deg på midlertidige kontrakter i 6 mnd som blir prøvetiden før de ansetter deg. Anonymkode: 8301a...fce
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Kan hende de vil ha deg på midlertidige kontrakter i 6 mnd som blir prøvetiden før de ansetter deg. Anonymkode: 8301a...fce Edit: Det er ganske vanlig å gjøre det sånn og de binder seg ikke til en kontrakt før de ser hvordan det fungerer i prøvetiden. Det er vanskelig å få sagt opp folk som ikke fungerer. Du er nok i en ansettelsesprosess nå og de vil mest sannsynlig teste deg ut Gjør en god jobb så er det nok ikke noe problem å få en kontrakt med fast stilling. Anonymkode: 8301a...fce
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Edit: Det er ganske vanlig å gjøre det sånn og de binder seg ikke til en kontrakt før de ser hvordan det fungerer i prøvetiden. Det er vanskelig å få sagt opp folk som ikke fungerer. Du er nok i en ansettelsesprosess nå og de vil mest sannsynlig teste deg ut Gjør en god jobb så er det nok ikke noe problem å få en kontrakt med fast stilling. Anonymkode: 8301a...fce Dette bryter i såfall med arbeidsmiljøloven! Anonymkode: 02a0e...953
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette bryter i såfall med arbeidsmiljøloven! Anonymkode: 02a0e...953 Jeg synes opplegget virker rart. Før i tiden var det helt annerledes. Fikk fast jobb i kommunen etter kun et intervju, men hadde da jobbet 9 mnd i vikariat først. Anonymkode: f7f7e...cee
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Edit: Det er ganske vanlig å gjøre det sånn og de binder seg ikke til en kontrakt før de ser hvordan det fungerer i prøvetiden. Det er vanskelig å få sagt opp folk som ikke fungerer. Du er nok i en ansettelsesprosess nå og de vil mest sannsynlig teste deg ut Gjør en god jobb så er det nok ikke noe problem å få en kontrakt med fast stilling. Anonymkode: 8301a...fce Jeg må legge til at jeg har jobbet i vikariat 100% i 9 mnd nå. Så hvorfor skal de trenge å teste meg ut? TS Anonymkode: f7f7e...cee
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Flere her som vet hvor lang tid det kan ta å få fast stilling? TS Anonymkode: f7f7e...cee
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Som regel så står det i arbeidskontrakten at man har 6 mnd prøvetid, så det er litt merkelig at de skal gi deg kontrakt tre mnd av gangen. Synes du burde kontakte fagforbundet (hvis du er medlem) eller arbeidstilsynet. Selv det er Oslo kommune, så har jeg erfart at kommunale sykehjem ikke alltid gjør ting etter boken. Anonymkode: d1c5b...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå