Gå til innhold

Debatten mellom Kamala Harris og Mike Pence.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si jeg likte debattklimaet mye bedre denne gangen. Bedre moderator, og mer orden blandt deltagerne.

På meg virker det som Kamala Harris er fullstendig opphengt i Trump. Selv når hun blir spurt om hva hun og Biden ville gjort annerledes i forhold til viktige saker, som f.eks korona, klarer hun å vinkle det over til hvor dårlig Trump har håndtert noe. Får liksom ikke noe inntrykk av den konkrete politikken de står for, og det bekymrer meg litt. Blir Biden valgt som president kan vi ikke bare snakke om Trump inn i fremtiden..

Det er vanskelig å si hvem som kom best ut av det. Jeg synes begge gjorde det forholdsvis bra, og tror nok både høyre og venstresiden i USA føler det samme om sin representant.

Hva tenker du? 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, ingen av dem svarte ordentlig på flere av spørsmålene, syntes begge gjorde det omrent like bra/dårlig.

Skrevet

Syns de virket veldig jevne i debatten. Typisk politikere å ikke svare skikkelig og nevne motstandernes dårlige valg. Det ser vi i Norge også. 

Blir spennende å se hvem som stikker av med seieren til slutt. 

Skrevet

Verste er at det nesten blir kjedelig. Når man etter hvert har blitt vant til å se på disse debattene som ren underholdning med lite politisk innhold, så ble dette en annerledes opplevelse.

Det er lite tvil om at både Pence og Harris mer klassiske politikere. Pence prater stort sett bra for seg, men det blir litt vel åpenlyst når han hopper fullstendig over spørsmålet tidlig i debatten om hans rolle som visepresident. Det ble litt for dumt, spør du meg.

Sånn totalt sett er begge litt kjedelige. Samtidig er det ingen tvil om at jeg ville foretrukket Harris som president av de fire.

• Liker 1
Gjest Nimbus2000
Skrevet
21 timer siden, Callisto83 skrev:

Får liksom ikke noe inntrykk av den konkrete politikken de står for, og det bekymrer meg litt. Blir Biden valgt som president kan vi ikke bare snakke om Trump inn i fremtiden..

Sant at Biden går til valg på "Donald Trump er verre", men det ser jo ut til at det er hva velgerne ønsker. 

Når det kommer til hva Biden faktisk står for så burde det være lett å få med seg. Han har vært i senatet i 40 år, vært visepresident i 8 år.  Så det er bare å se hva Biden har støttet og stemt på de siste 50 årene. Tror ingen kommer til å bli overrasket over hva Biden står for om han blir president. 

Skrevet

Pence fremsto helt klart best. Stoisk, for det meste høflig og svarte godt for seg når han svarte. Kamala hadde fremstått vesentlig bedre om hun hadde spart seg for grimasene. 

Kamala tok noen bukkehopp også, blant annet hoppet hun elegant over å svare på om de vil utvide høyesterett om de vinner i november.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...