Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger her og tenker på hva som skjedde på ultralyd i går. 

Da jeg var 7+3 tok jeg første ul, og alt så fint ut med tydelig hjerteaktivitet. Nå er jeg i uke 9, og på ul i går fant legen ingen hjerteslag. Jeg vet at dette ikke er uvanlig, men er helt knust nå. 

Legen mente ut i fra størrelsen på embryo at hjertet hadde sluttet å slå en gang i uke 8. Utenom dette fikk jeg bare vite at det kunne ta noe tid før det ble utstøtt av kroppen...

Er det noen som har opplevd å miste rundt uke 8, som kan fortelle litt om hva som skjedde etterpå? Ordnet kroppen selv opp eller måtte dere på sykehus? I så fall: Tok dere utskrapning? Jeg har en økt risiko for å blø mye (har blødd usedvanlig mye under forrige fødsel, og måtte ha flere blodoverføringer og utskrapning). Nå er jeg livredd for at dette vil skje igjen. Skal til legen igjen snart og ta opp dette, men hadde vært fint å høre noen erfaringer her. 

Anonymkode: 12e79...f9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hug: :hjerte: 

Anonymkode: e8a20...55b

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke, men du får en trøstende klem av meg💗

• Liker 1
Skrevet

Så trist, sender en stor klem❤ Jeg fikk beskjed når jeg var 8+4, at det ikke var noe hjerteslag. Hadde stoppet 8+2 etter str å dømme. Jeg tok det privat, og ble så henvist til sykehuset. Jeg valgte utskrapning. Måtte vente i 10 dager på det, men ikke noe skjedde på de dagene. Tok 3 tabletter kvelden før operasjon, og noen timer etter de så begynte jeg å blø/smerter. Utskrapning på morgenen. Alt gikk bra både under og etter inngrepet. Minimalt med blødninger og smerter. Håper du kommer deg greit igjennom, det er fryktelig tøft💔

Anonymkode: d4938...e68

• Liker 3
Skrevet

Så fryktelig at du opplevde dette💔 Sender varme klemmer til deg❤️❤️

Jeg har opplevd det samme. Vært på ultralyd i uke 6 og 7 og på ulltralyd ved 8+0 hadde hjertet stoppet. Det er grusomt..

Du må gå inn for å få gjort noe med dette med en gang. Det er forferdelig å gå med dette inni kroppen. Det blir bedre når det er ute. Ikke la legen bestemme at du skal gå hjemme å vente på at en abort skal starte naturlig. Det kan ta ukesvis. Den første gangen jeg ble gravid fikk vi se hjerteslag ved 6+0, og på ultralyd 12+0 viste det seg at hjertet hadde sluttet å slå bare et par dagen etter første ultralyd. Så dette kan ta ukesvis før starter av seg selv. Jeg har prøvd både medisinsk hjemmeabort og utskraping. Utskraping opplevde jeg som det beste. Det tar 5 minutter å utføre og jeg opplevde minimalt med blødninger etterpå. Min kropp kom raskere tilbake i syklus etter utskraping. 

i min hjemby er legen og sykehuset raske til å sette igang. Jeg har fått første abortpille allerede samme dag MA ble konstatert. Og utskraping har jeg fått dagen etter MA ble konstatert.

Håper denne prosessen går raskt over og du snart kan starte på nytt❤️

• Liker 3
Skrevet

Sender deg en klem❤️

Har ikke noen erfaringer med det selv, men ville ikke godtatt å bare skulle gå rundt å vente på at noe skjedde av seg selv. Ene tanten min var dårlig i mange uker, før hun til slutt fant ut at hun var gravid, men hjertet hadde sluttet å slå. Med andre ord ordnet ikke kroppen opp i det selv med det første.. 

Anonymkode: bb9c5...6dd

• Liker 1
Skrevet

Opplevde det for litt over en mnd siden :( var knust.. Hjertet slo i uke 6. Kom tilbake i uke 8, og da var det ingen aktivitet. Jm mente det var en hjertefeil mest sannsynlig, siden det hadde slått tidligere. Hadde sluttet å slå få dager etter første ultralyd. Begynte så å blø en uke etter. Tok en uke med spotting før det tok seg kraftig opp. Kraftige blødningen varte i en dag, dag to og tre var ganske kraftige de også. Og nå (6dager etter den kraftige blødningen startet) så spotter jeg og er snart ferdig. 

Anonymkode: f7586...ba4

• Liker 1
Skrevet

Takk for innspill og omtanke ❤️ 

Selv om jeg vet at hjertet sikkert sluttet å slå fordi dette ikke var liv laga, så føles det helt uvirkelig å tenke på at jeg nå har et dødt embryo i magen. Har fått legetime på tirsdag, og foreløpelig er det ingen smerter eller blødninger som antyder at noe utstøting av embryoet er i gang med å skje. Jeg kommer til å be om henvisning til sykehuset for utskrapning. Håper de ikke nekter meg det.

ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg vet at hjertet sikkert sluttet å slå fordi dette ikke var liv laga, så føles det helt uvirkelig å tenke på at jeg nå har et dødt embryo i magen. Har fått legetime på tirsdag, og foreløpelig er det ingen smerter eller blødninger som antyder at noe utstøting av embryoet er i gang med å skje. Jeg kommer til å be om henvisning til sykehuset for utskrapning. Håper de ikke nekter meg det.

ts

Du kan ta direkte kontakt med sykehuset slik man kan når man vil ta abort. 

Anonymkode: e744d...86c

• Liker 2
Skrevet

❤️

Anonymkode: 20696...a61

• Liker 1
Skrevet

Stor klem til deg ❤️ 

Anonymkode: 7c7d0...7d9

• Liker 1
Skrevet

Huff så trist🥺Har opplevd det samme for tre måneder siden...måttet ta flere runder med cytotec før jeg fikk ut alt. Hadde ikke utskrapning. Sender deg en klem❤️

Anonymkode: ef28c...f91

• Liker 1
Skrevet

God klem til deg ❤️ 
hos meg skjedde det i uke 9/10 at jeg plutselig fikk blødninger. Ingen smerter akkurat da. Fikk kjapt time til gynekolog dagen etter. Der så de at det hadde stoppet å vokse ca i uke 5. Fikk rie-lignende smerter dagen etter blødningen startet, og da jeg tok en paralgin forte og slappet av en stund så gikk jeg på toalettet, og kjente «det kom ut». Så stoppet smertene. Var en utrolig spesiell og trist opplevelse. Ble sjekket på nytt av gyn ei eller to uker senere bare for å se at kroppen hadde ordner opp selv. 

ta vare på deg selv ❤️

Anonymkode: be6c8...0b0

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Bare ha i bakhodet at i sjeldne tilfeller kan utskrapning skape arr i livmor som kan gjøre det vanskeligere å bli gravid igjen. Medisinsk abort er nest skånsomt for kroppen. Lykke til. 

Anonymkode: cd31f...a1d

Skrevet

Jeg opplevde dette i januar. Vi så et bankende hjerte på TUL i uke 7. To uker senere, ny TUL, var det ikke noe liv. Hjertet hadde sannsynligvis sluttet å slå rundt 8+2 omtrent. Jeg fikk cytotec som jeg satte samme kveld. Det tok tre dager før alt kom ut, men trengte heldigvis ikke utskraping eller ny runde med cytotec. Jeg ble gravid igjen syklus senere, og venter nå ei lita jente i november. 

Lykke til, og klem til deg ❤️ Jeg vil sterkt anbefale deg å prøve cytoteckur først, og deretter følge opp med utskraping om det ikke fører frem. Utskraping kan gjøre det vanskelig med ny graviditet pga. arrdannelser. 

Anonymkode: 9d51e...428

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare ha i bakhodet at i sjeldne tilfeller kan utskrapning skape arr i livmor som kan gjøre det vanskeligere å bli gravid igjen. Medisinsk abort er nest skånsomt for kroppen. Lykke til. 

Unødvendig😒 Kan da ramse opp negative konsekvenser på medisinsk abort også. 

TS har da nok å tenke på😔

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke velge, måtte ta cytotec. Var på sus, regner med at det er standard der. Var 10+1, sannsynligvis død noen uker før. 

Anonymkode: 7d7ad...448

Skrevet

Mista i fjor i en Ma jeg også. Det ble oppdaget av foster hadde sluttet å utvikle seg i uke 8 +4,  på ultralyd tatt i uke 10 +2. Kroppen ordnet opp av seg selv men det tok litt tid. Mistet først på dagen jeg skulle vært uke 12, etter å små blødd 5 dager før smertene og stor blødning kom. Så tok 3 og en halv uke 

• Liker 1
Skrevet

Sender deg en trøstende klem. Har selv akkurat fått vite at det ikke er noe liv i magen. Skulle egentlig være i uke 8 nå. Men på kontroll fant de ikke noe foster i magen til tross for stigende hcg, så har akkurat vært innlagt på sykehuset pga dette. Kjempetrist å oppleve noe sånt! 

Anonymkode: da320...62d

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, snehvit88 skrev:

Unødvendig😒 Kan da ramse opp negative konsekvenser på medisinsk abort også. 

TS har da nok å tenke på😔

Men sant er det uansett. Man kan da fint prøve medisinsk abort først. Det er stort sett best for kroppen. Så slipper man narkose i tillegg. Noe som også kan være en risiko for noen. Man bør ta gjennomtenkte valg ikke bare hive seg på det man tror er enklest. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...