Gå til innhold

Sjenert eller bare ikke interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med en hjem i helgen, og vi hadde snakket litt på forhånd. Han fortalte meg at han var ute etter å finne seg noe seriøst, men at han syns dating og lignende var skummelt og hadde ikke vært på flere år. I tillegg at han fant det vanskelig å ta kontakt med mindre han var full. 

Etter jeg var hos han sa han at jeg fikk ta kontakt, og jeg sa at det må han også. Nå er dette snart en uke siden (fredag) og har ikke hørt noe. Sliter med å forstå om han er sjenert eller bare ikke interessert? Finner det selv vanskelig å ta kontakt. Personlig syns jeg har ser pen ut og klarer derfor heller ikke se for meg at han er veldig sjenert, i tillegg er han ikke spesielt sjenert i personlighet. Men ut ifra det han fortalte kan det jo tenkes at dette kan være grunnen? 

Anonymkode: 04fe6...040

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ikke tatt kontakt på en uke, så jeg tror dessverre ikke at han er interessert. Du skriver at dere har snakket litt på forhånd, og hvor vanskelig kan det være å sende en melding, eller ringe. Dere har jo møtt hverandre, og han turte det...

Men, det er selvsagt ingenting i veien for at du kan sende en melding og takke for sist, samtidig som du hører om han har lyst til å treffes igjen. Da får du klarhet, du har ingenting å tape.

Anonymkode: ad1c1...7e0

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har ikke tatt kontakt på en uke, så jeg tror dessverre ikke at han er interessert. Du skriver at dere har snakket litt på forhånd, og hvor vanskelig kan det være å sende en melding, eller ringe. Dere har jo møtt hverandre, og han turte det...

Men, det er selvsagt ingenting i veien for at du kan sende en melding og takke for sist, samtidig som du hører om han har lyst til å treffes igjen. Da får du klarhet, du har ingenting å tape.

De gangene han har sendt meg melding har vært i helgene når han har vært full. Ingenting i ukedagene. Men ja, tenker jo kanskje det samme. Men samtidig tenker jeg også at jeg tørr heller ikke ta kontakt, men det betyr ikke at jeg ikke er interessert i å møtes igjen. Derfor det er vanskelig å vite

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gangene han har sendt meg melding har vært i helgene når han har vært full. Ingenting i ukedagene. Men ja, tenker jo kanskje det samme. Men samtidig tenker jeg også at jeg tørr heller ikke ta kontakt, men det betyr ikke at jeg ikke er interessert i å møtes igjen. Derfor det er vanskelig å vite

Da synes jeg at du skal ta kontakt. Som nevnt, har du ingenting å tape på det. Er vel ikke feil å like noen? 🙂

• Liker 3
Skrevet

Dere høres like tafatte eller sjenerte ut begge to. Ta kontakt via sms😊

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, Tough cookie skrev:

Dere høres like tafatte eller sjenerte ut begge to. Ta kontakt via sms😊

Signerer den. Ts her jo heller ikke tatt kontakt å er jo tydeligvis interessert i å treffe han igjen.

Anonymkode: f26cf...03c

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med å forstå om han er sjenert eller bare ikke interessert?

Det spiller ingen rolle, hold deg unna.

Han har allerede flashet at han ikke er noe å samle på. At han er interessert i en dame som gjør alt, mens han - stakkars lille han - ikke kan gjøre noen verdens ting.

Dette er opptakten til et dårlig forhold, hvor du ender opp som mamma for en mann, og før eller siden - alt etter hvor lenge det går før du kjenner etter - kommer til å kollapse.

Finn deg en mann som driver forholdet i like stor grad som deg selv. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg at du skal ta kontakt. Som nevnt, har du ingenting å tape på det. Er vel ikke feil å like noen? 🙂

Selvfølgelig er det det.

Om fem år og to unger sitter hun her og skriver tråd;

«Mannen min gjør ingenting hjemme, han hjelper ikke til, han er en unge selv!»

Og så sier folk at hun burde ha valgt han vekk allerede fra start, og så sier hun;

«Jeg visste jo ikke at han ikke klarte å ta ansvar! Han var jo bare snill i starten! Hvordan kunne jeg vite det?!»

Det er HER & NÅ han gir beskjed om det.

Lytt til det!

Ta det på alvor!

Ikke vær et romantisk fjols!

Skrevet
1 time siden, ~ m a u d e ~ skrev:

Det spiller ingen rolle, hold deg unna.

Han har allerede flashet at han ikke er noe å samle på. At han er interessert i en dame som gjør alt, mens han - stakkars lille han - ikke kan gjøre noen verdens ting.

Dette er opptakten til et dårlig forhold, hvor du ender opp som mamma for en mann, og før eller siden - alt etter hvor lenge det går før du kjenner etter - kommer til å kollapse.

Finn deg en mann som driver forholdet i like stor grad som deg selv. 

Eksen min var totalt annerledes, han tok mye initiativ med engang og 2 år senere tok jeg all husvask, betalte ting for han, stresset over hvor han var pga han aldri var tilgjengelig på tlf o.l, så jeg tror ikke dette er noe å dømme på at han er sjenert (om det er grunnen)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Signerer den. Ts her jo heller ikke tatt kontakt å er jo tydeligvis interessert i å treffe han igjen.

Anonymkode: f26cf...03c

Men tenker dere ut ifra hva han sa at han kan være interessert selv om han ikke tar kontakt? 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min var totalt annerledes, han tok mye initiativ med engang og 2 år senere tok jeg all husvask, betalte ting for han, stresset over hvor han var pga han aldri var tilgjengelig på tlf o.l, så jeg tror ikke dette er noe å dømme på at han er sjenert (om det er grunnen)

Bare fordi én måte å være på er feil, så betyr ikke det at den motsatte måten er rett.

Både det å ta alt initiativ og det å overlate alt initiativ er røde flagg.

Håper du har kommet deg vekk, uansett, og at neste mann du velger er en som er opptatt av at begge deltar.

Ser nå at det er du som er trådstarter. Ja, selvfølgelig er han interessert dersom du gidder å mødre han og være dørmatten hans. Det viser du at du er hvis du nå begynner å ta initiativet.

Han er nok ikke like interesssert dersom du viser at du har en standard for deg selv.

Endret av ~ m a u d e ~
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tenker dere ut ifra hva han sa at han kan være interessert selv om han ikke tar kontakt? 

men han ba jo deg om å ta kontakt og... du skrev jo det i HI. Kan hende han sa det fordi han ønsket at du skulle ta initiativ, siden han er sjenert..?  Tenk om han sitter der å lurer på hva du tenker?  Det kan da ikke alltid være opp til mannen...?

Skrevet

Som tidligere nevnt ville jeg ha sendt ham en mld. Det trenger jo ikke stå så mye. "Hatt en fin uke, vil du treffes igjen?" 

Anonymkode: f7215...8c9

Skrevet
13 minutter siden, Måneskinn skrev:

men han ba jo deg om å ta kontakt og... du skrev jo det i HI. Kan hende han sa det fordi han ønsket at du skulle ta initiativ, siden han er sjenert..?  Tenk om han sitter der å lurer på hva du tenker?  Det kan da ikke alltid være opp til mannen...?

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tidligere nevnt ville jeg ha sendt ham en mld. Det trenger jo ikke stå så mye. "Hatt en fin uke, vil du treffes igjen?" 

Jeg må si jeg undrer over deres erfaring med menn.

Har dere god erfaring med å leve sammen med en mann, oppdra barn sammen med en mann, hvor mannen deltar like mye som dere selv, og er voksen og ansvarlig?

Eller er dere mer vant med at når en mann sier hopp, så hopper dere, uansett?

Og hvorfor?

Var det sånn det var da dere vokste opp?

At når menn sa noe, så bare måtte damene adlyde?

Jeg mener ikke at dere trenger å svare meg, og jeg mener heller ikke å spørre dere spesifikt. Det jeg mener er at alle damer som automatisk gjør som menn sier, og er mer opptatt av om han liker henne, enn av om hun liker han, og om hun vil ha det bra sammen med han, bør stille seg disse spørsmålene. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter jeg var hos han sa han at jeg fikk ta kontakt,

..,,,,,,hva venter du på, hvilken del av dette her datt ut hos deg? 😉

Anonymkode: 05e53...240

Skrevet

Skjønner da ikke hvorfor du tar med mitt svar i det hele -  jeg bare anbefalte å sende en melding basert på det han sa til henne. Det betyr da virkelig ikke at jeg eller andre, gjør som mannen sier hver gang?!   Hvorfor skulle hun ikke sende en melding om hun er interessert? I stedet for å sitte å vente å lure, send en melding., få et svar eller ikke. Så kan hun jo gå videre.

Du har vel hatt de beste erfaringer med menn du da  og aldri vært usikker på en mann noengang i ditt liv?  Må jo være helt fantastisk. Men til info: det finnes tusenvis av drittsekker der ute som ikke vet hvordan de skal oppføre seg mot det motsatte kjønn og møter man en del av dem så blir man dessverre litt desilusjonert. Og ser du  mengden av tråder her inne både menn og kvinner skriver, så er det nok av folk som sliter med å finne veien i denne jungelen av rare individer, sjenerte folk , alfa hanner, alfa damer , beta menn og beta damer og de aller fleste sier at du skjønner når h*n er interssert. Nei, man gjør ikke alltid det fordi fortiden innhenter deg og biter deg i ræva når du minst aner ,det og alle de fæle opplevelsene vil for alltid stå der som spøkelser på rekke og rad og usikkerheten i startfasten kommer man nesten aldri unna.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Måneskinn skrev:

Skjønner da ikke hvorfor du tar med mitt svar i det hele -  jeg bare anbefalte å sende en melding basert på det han sa til henne. Det betyr da virkelig ikke at jeg eller andre, gjør som mannen sier hver gang?!   Hvorfor skulle hun ikke sende en melding om hun er interessert? I stedet for å sitte å vente å lure, send en melding., få et svar eller ikke. Så kan hun jo gå videre.

Du har vel hatt de beste erfaringer med menn du da  og aldri vært usikker på en mann noengang i ditt liv?  Må jo være helt fantastisk. Men til info: det finnes tusenvis av drittsekker der ute som ikke vet hvordan de skal oppføre seg mot det motsatte kjønn og møter man en del av dem så blir man dessverre litt desilusjonert. Og ser du  mengden av tråder her inne både menn og kvinner skriver, så er det nok av folk som sliter med å finne veien i denne jungelen av rare individer, sjenerte folk , alfa hanner, alfa damer , beta menn og beta damer og de aller fleste sier at du skjønner når h*n er interssert. Nei, man gjør ikke alltid det fordi fortiden innhenter deg og biter deg i ræva når du minst aner ,det og alle de fæle opplevelsene vil for alltid stå der som spøkelser på rekke og rad og usikkerheten i startfasten kommer man nesten aldri unna.

Ja, det var poenget mitt det!

Det er fortiden som er årsak til at man tar dårlige valg. Om og om og om igjen.

Hvis man ønsker å komme seg ut av suppa, så må man starte et sted. De spørsmålene jeg skrev over her, og de øvrige innleggene mine, er stedet å starte.

Om man velger å gjøre det, eller ei, er opp til den enkelte.

Men om man er blitt gjort klar over dette, og velger å se bort fra det, så kan man ikke senere komme og klage på hvor dårlig man har det!

Skrevet

Send en melding. Hvis du får positivt svar, blir du vel glad, hvis du ikke hører noe, kan du glemme ham og gå videre.

Skrevet
16 minutter siden, ~ m a u d e ~ skrev:

Jeg må si jeg undrer over deres erfaring med menn.

Har dere god erfaring med å leve sammen med en mann, oppdra barn sammen med en mann, hvor mannen deltar like mye som dere selv, og er voksen og ansvarlig?

Eller er dere mer vant med at når en mann sier hopp, så hopper dere, uansett?

Og hvorfor?

Var det sånn det var da dere vokste opp?

At når menn sa noe, så bare måtte damene adlyde?

Jeg mener ikke at dere trenger å svare meg, og jeg mener heller ikke å spørre dere spesifikt. Det jeg mener er at alle damer som automatisk gjør som menn sier, og er mer opptatt av om han liker henne, enn av om hun liker han, og om hun vil ha det bra sammen med han, bør stille seg disse spørsmålene. 

Hva? Hvor kommer dette ifra? Grunnen til at jeg svarte slik var jo for at TS skal få et svar og slippe å gå rundt å lure på hva daten tenker. Vil han ikke treffes igjen så vet hun det og kan fokusere på noe annet. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg svarte slik var jo for at TS skal få et svar og slippe å gå rundt å lure på hva daten tenker.

Behøver hun virkelig å gå rundt og lure på det da?

Har han noen som helst respekt for henne, så sier han fra selv.

Har hun noen som helst respekt for seg selv, så er hun mer opptatt av hva hun selv føler, enn hva andre føler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...