Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det siste året har jeg blitt plaget med rare lyder i øret mitt når jeg skal legge meg. Det skjer bare når jeg skal legge meg og aldri utenom det. 
Det begynner med en gang jeg legger meg til rette.

Det er vanskelig å forklare lyden men det er en slags vibrerende lyd som nesten får hodet mitt til å vibrere. Så er det litt dunking og susing innimellom, men for det meste er det den vibrerende lyden. Det skjer bare på høyre øre også. Når det skjer så kjennes det øret ganske varmt ut. før den vibrerende lyden kom så hørte jeg bare susing som også var sykt irriterende, men nå har det blitt til en mørk, tung vibrerende lyd.
lyden stopper ikke, og det er så irriterende og plagsomt. 
den eneste måten for at lyden stopper er at jeg hører en annen lyd, men så begynner den igjen. 
den lyden i øret mitt oppstår bare når jeg ligger i stillhet. 
lurer fælt på hva det er, så håper noen har noen forslag eller noe sånt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frosendiva
Skrevet

Høres  ut som tinius alrså øre sus.  Hvorfir du kun hører det npr du legger deg. Det er stille da . Da hører du det.  På dager er det masse lyd som kamuflerer lyden. Gpr du med høretelefoner  eller propper i øra. ? 

Skrevet

Høres ut som noe lignende jeg hadde en gang. Det var ikke "tinnitus" som sådan. men mer sus vibrering og pulsering. På kun en side. For min del så ble det verre i ulike kroppslige stillinger (hodestillinger) blant annet. 
Det gikk over etter noen år, haha. Men på veien dit undersøkte de ulike ting, men jeg tror til slutt at det var noe muskulært og eller stress/høyt blodtrykk som gjorde det. Uten at jeg vet sikkert. gå til legen :)

Anonymkode: 7d397...819

Skrevet
12 hours ago, Frosendiva said:

Høres  ut som tinius alrså øre sus.  Hvorfir du kun hører det npr du legger deg. Det er stille da . Da hører du det.  På dager er det masse lyd som kamuflerer lyden. Gpr du med høretelefoner  eller propper i øra. ? 

Går ikke så ofte med høretelefoner eller ørepropper, men må si at noen ganger så har jeg på høy musikk med ørepropper fordi det rett og slett høres deilig ut for meg. Kanskje det kan være en grunn? Det er altså ikke noe ofte

Skrevet
3 minutter siden, Viksy skrev:

Går ikke så ofte med høretelefoner eller ørepropper, men må si at noen ganger så har jeg på høy musikk med ørepropper fordi det rett og slett høres deilig ut for meg. Kanskje det kan være en grunn? Det er altså ikke noe ofte

Tinnitus kan forekomme selv uten eksponering for høy lyd eller musikk, men det øker selvsagt faren.

Anonymkode: 565be...f9d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har Tinnitus. Tinnitus oppleves ikke fysisk, dvs man kjenner det ikke. Tinnitus dukker som regel i kombinasjon med hørselstap. Mange vet ikke at de har et hørselstap, vi er dessverre flinkere til å ta synstest enn hørselstest. Jeg visste ikke at jeg hadde nedsatt hørsel før jeg plutselig fikk Tinnitud. Nå er jeg avhengig av høreapparater på begge ørene. Jeg har vært ekstremt uheldig. 
Tinnitus kommer ikke fra ørene, men fra hodet. Det er hjernen som «søker» for å ta inn lyd. Når hjernen ikke finner lyd oppfattes det som lyd/tinnitus.

Så er du heldig er det noe midlertidig. Har du prøvd å holde for nesen og blåse når det skjer? Kan være at det er et trykk i øret som forsvinner ved blåsing. 

Anonymkode: 316f3...53e

Gjest Frosendiva
Skrevet
12 minutter siden, Viksy skrev:

Det kan øke faren ikkr bare for tinius men hørselstap   

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Tinnitus. Tinnitus oppleves ikke fysisk, dvs man kjenner det ikke. Tinnitus dukker som regel i kombinasjon med hørselstap. Mange vet ikke at de har et hørselstap, vi er dessverre flinkere til å ta synstest enn hørselstest. Jeg visste ikke at jeg hadde nedsatt hørsel før jeg plutselig fikk Tinnitud. Nå er jeg avhengig av høreapparater på begge ørene. Jeg har vært ekstremt uheldig. 
Tinnitus kommer ikke fra ørene, men fra hodet. Det er hjernen som «søker» for å ta inn lyd. Når hjernen ikke finner lyd oppfattes det som lyd/tinnitus.

Så er du heldig er det noe midlertidig. Har du prøvd å holde for nesen og blåse når det skjer? Kan være at det er et trykk i øret som forsvinner ved blåsing. 

Anonymkode: 316f3...53e

Har tinius har ci og høreapp   . For meg kommer lydene fra øre  . Altså  det virker  sånn  vet det  er hjernen   og på meg er det fysikk  i blandt å. Blir  nesten svimmel . 

Anonymkode: 55877...22f

• 3 år senere...
Skrevet

Viky, fant du noen gang ut hva det var? Opplever noe lignende som du beskriver over, og har vært plaget i et par måneder nå.

Skrevet
sparkesykkel skrev (7 timer siden):

Viky, fant du noen gang ut hva det var? Opplever noe lignende som du beskriver over, og har vært plaget i et par måneder nå.

Men det står jo i tråden? Det er tinnitus.

Anonymkode: 7ea8c...f8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...