AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg har brukt en elektriker til å fikse en god del ting hos meg, men nå har denne elektrikeren (som driver for seg selv) blitt veldig opptatt og har ikke fullført jobben. Jeg sliter også med å få tak i han på tlf og meldinger. Problemet mitt er at jeg har et par småting som enda ikke er fullført og jeg er nå nødt til å bruke en ny elektriker for å fullføre det arbeidet. Og da lurer jeg på. Hvis en ny elektriker kommer inn i leiligheten min nå og ser litt som er halveis ferdig og noe som ikke er begynt på,vil en evt. ny elektriker kreve dokumentasjon på at arbeidet er gjort av en elektriker og ikke en såkalt elektriker, altså en hobbyelektriker som har gjort det svart? For jeg må fullføre arbeidet nå, jeg skal selge om ikke så lenge og er nødt til å hente inn en ny elektriker for å bli ferdig. Jeg hører nok fra han om ikke så lenge, men ting begynner å haste. Jeg har allerede kjøpt en ny bolig og ting begynner å brenne litt under beina på meg. For hvis en ny som skal overta arbeidet her vil ha dokumentasjon så sliter jeg, for det har jeg ikke fått enda. Purrer på han som har gjort arbeidet her , men det hjelper tydeligvis ikke. Anonymkode: ad41f...5ad
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Du har vel fått fakturaer? Anonymkode: dbadf...85c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vel fått fakturaer? Anonymkode: dbadf...85c Nei, ikke enda. Jeg skal få det når arbeidet er fullført. Anonymkode: ad41f...5ad
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, ikke enda. Jeg skal få det når arbeidet er fullført. Anonymkode: ad41f...5ad Da har du ikke betalt noe heller enda håper jeg? Til spørsmålet: du sier jo bare til den nye at du hadde en som holdt på men han har ikke gjort det ferdig. Anonymkode: dbadf...85c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har du ikke betalt noe heller enda håper jeg? Til spørsmålet: du sier jo bare til den nye at du hadde en som holdt på men han har ikke gjort det ferdig. Anonymkode: dbadf...85c Jo, men er det godt nok? jeg er jo ikke elektriker selv , men hvis jeg hadde vært elektriker og kommet til et sted hvor ting ikke var helt ferdig at jeg ville kanskje sett dokumentasjon på noe? Eller? Anonymkode: ad41f...5ad
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men er det godt nok? jeg er jo ikke elektriker selv , men hvis jeg hadde vært elektriker og kommet til et sted hvor ting ikke var helt ferdig at jeg ville kanskje sett dokumentasjon på noe? Eller? Anonymkode: ad41f...5ad Jeg vet ikke hundre prosent sikkert, men ville ikke tenkt at det var noe problem. Anonymkode: dbadf...85c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg for min del ville sendt en mail til den elektriker du har brukt, og gitt han en tidsfrist for å svare og utføre arbeidet, og at du ikke kommer til å betale for arbeidet hvis han ikke holder fristene. Jeg ville også meldt dette inn til Forbrukerrådet, da de nok har interesse av å vite om useriøse aktører som de evnt får mange klager på. Som forbruker har du rettigheter, og det er disse du må benytte deg av. Har du noe skriftlig fra denne elektriker som du har brukt til nå? Det kan være mail, sms. Står det noe der om hvilket arbeid dere er blitt enige om skal utføres og tid for ferdigstillelse. Ikke ring. Prøv å få alt skriftlig. Da har du noe å vise til. Hva angår ny elektriker, ville jeg avventet til du får svar på din skriftlige klage og krav om utførelse av arbeidet. Sett en kort frist, f eks 5 dager. En seriøs elektriker skal ikke inngå avtaler, for så å si at han ikke har tid til å fullføre. Anonymkode: 5be19...92d
ekkoet Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Er den første elektrikeren ev vann/kjenning av deg? Jeg ville som nevnt over tatt kontakt og sagt at enten må enten må det gjøres nå, eller så må du ha inn en annen. Ettersom den første elektrikeren har lov til å gjøre ville jeg sagt til den 2. elektrikeren at "denne personen #navn" har gjort så mye, men rakk ikke gjøre resten. Med mindre det er gjort slett jobb fra førstemann hadde jeg da forventet at andremann fortsatte der førstemann slapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå