Gå til innhold

Tenker dere vi bedømmer hvor stor/liten andre er i forhold til oss selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eks. Jeg har venninner som er større enn meg vektmessig. Jeg holder nå på å gå ned i vekt og får høre at jeg er fin og trenger det ikke. I speilet og på klærne trenger jeg det virkelig. Mens en som er mindre enn meg kan skjønne at jeg vil ned i vekt og får støtte. Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: 278b1...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår hva du mener. «Normalen» har nærmest blitt overvektig. 
Men det er for få av oss som er «slanke nok», så kommentarene om at du ikke trenger å gå ned i vekt kommer gjerne fra de som også burde gå ned i vekt.

Jeg leser her inne også, at det er uten hensikt å strebe etter en bmi på 19-20. Men hvorfor det? Når jeg ikke føler meg vel på 22-23? 

Her må vi fremsnakke hverandre og støtte hverandre i vektnedgang og for å føle oss vel i egen kropp. Som mange sier, dette med å føle seg fornøyd på stranda uten å måtte holde inn magen konstant. Det er også et av mine mål.

Anonymkode: 27b11...a19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg. 

Har noen ganger tenkt over at påfallende ofte er mange i samme i venninnegjeng ganske like i størrelse. Godt mulig det er noe jeg innbiller meg, eller skyldes selektiv oppmerksomhet, men det er faktisk noe jeg har tenkt over før. 

Anonymkode: d78e7...ba3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp i distrikts-Norge, og ble regnet som den slanke av mange bekjente. Minst halvparten av de jeg kjente var større enn meg. Så jeg følte meg jo ganske petite og. 

Etter jeg flyttet til Oslo innså jeg at det ikke er jeg som er spesielt eller uvanlig slank, men de som var store. Det er veldig tydelig når jeg er hjemme på besøk. 

Så det er kanskje litt «kulturelt», både knyttet til område og omgangskrets? 

Anonymkode: d78e7...ba3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned noen få kilo for tiden, og dette er noe jeg kun nevner for andre normalvektige venninner. Er veldig bevisst på å ikke snakke om vektnedgang og kropp med de venninnene mine som er overvektige. Syns det er litt taktløst. Blir som å klage over at man har vondt i en tå overfor en som sitter i rullestol.

Anonymkode: bb09d...995

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...