AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg holder på å gå ned i vekt, men sliter litt med å finne sunne matvarer som frister. Jeg unngår å spise mye brødmat da det for min del gir meg veldig lite, det er bare mye kalorier og lite mettende. Spiser derfor ofte egg og kalkunbacon, smoothie, smoothie bowl, havregrøt etc til frokost, og det går fint å spise det samme til frokost hver dag i uka, men jeg hadde gått lei om jeg skulle spist samme måltid flere ganger daglig, så jeg sliter med å finne ut hva jeg kan spise til kvelds og mellommåltid. Jeg spiser frokost, middag, et mellommåltid og kvelds. Har dere noen gode oppskrifter? Anonymkode: 4509a...8a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 Spis nøtter. Ja, jeg fikk med meg at du skal ned i vekt. Da er det viktig at du også får i deg sunt fett. Hilsen en som spiser en håndfull nøtter hver dag og er 48 kg. Anonymkode: 80465...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg unngår for mye karbo. jeg også. Så jeg bruker egg mye, veldig glad i omeletter eller wokmix med eggerør (blander sammen). I omeletten bruker jeg også cottage cheese, metter bra. Fyller med masse grønnsaker, skinke, kyllingfilet o.l. Kan også lage tynn omelett å bruke som "lompe", fyller med salat, røkelaks, skinke osv. Til middag er det wok med sjømat/fisk, ev. en tomatgryte med masse grønnsaker og bønner. Har du prøvd chaffel? Også egg, men variasjon. Anonymkode: 352cf...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Del Skrevet 8. oktober 2020 Egg og bacon er jo nydelig. Så lenge du velger bacon som er tørrøkt, så er det sunt. Stemmer også for omelett. Det kan jo varieres i det uendelige. Lag gjerne i ovnen i en ildfast form med 20-25 egg, så har du et kjapt måltid liggende klart en stund fremover. De holder seg godt i kjøleskapet flere dager i en lukket boks. Jeg liker også å ha kokte egg i kjøleskapet i travle tider. Ruller med spekeskinke, ost og smøreost Anonymkode: e458a...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Del Skrevet 8. oktober 2020 Kanskje vil du oppleve at du ikke lenger sliter hvis du utfordrer tankegangen din og stiller kritiske spørsmål, og lytter til svarene? Hva er en sunn matvare? Er det i det hele tatt en ting? Hva gjør at en matvare frister? Hva er det som får meg til å spise for mye? Hvor mett er det meningen at man skal bli, og hvordan kjennes det ut? Hvem bestemmer hva jeg skal spise og hvor mange måltider jeg skal spise? Er jeg en person som tenker selvstendig og legger merke til hvordan ting faktisk fungerer, eller har jeg litt for lett for å tro på det jeg leser i aviser og ukeblader og bli revet med av sosiale medier? Hva er en god oppskrift, hvor mange oppskrifter trenger jeg egentlig, og hvor finner jeg dem? Og noe som virkelig gir fraspark når det kommer til å få til vektmestring: Hvordan tenker en normalvektig om mat, og hvordan skiller det seg fra hvordan jeg og andre overvektige tenker? Anonymkode: a0257...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Del Skrevet 8. oktober 2020 Hummus med kylling og ovnsbakte grønnsaker (jeg har alltid ferdigstekt kylling i porsjonsstørrelser i fryser`n. Slenger den i ovnen med store biter av paprika, sopp, løk, o.l). Kjapt, sunt og godt. Bytter noen ganger ut kylling med stekt og godt krydret karbonadedeig. Lomper med eggerøre og røkt laks eller spekeskinke. Mettende salater. Bruk de grønnsakene du foretrekker, og gjør den mer mettende ved å tilsette f.eks reker og egg, eller kylling og cashewnøtter. Halve avocado fylt med f.eks chilimajones og reker. (chilimajones lager jeg ved å tilsette ønsket mengde sriracha-saus i majonesen). Anonymkode: b1ee0...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Del Skrevet 8. oktober 2020 Chiapudding, knekkebrød med godt pålegg, gode salater med egg/pasta eller nøtter i. Anonymkode: 5ac35...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Del Skrevet 8. oktober 2020 «Calzone» av speltlompe med ost, skinke og grillkrydder som du varmer et par minutter i ovnen Sunn «crumble pie». Du trenger en enporsjons ildfast form, men de selges i alle billigbutikker. Ha fryste bær i formen, og bland sammen havregryn, bittelitt brunt sukker og bittelitt smør eller olje til en røre. Ha som et lokk over bærene og stek på 200 gr i ca 10-12 min. Server med vaniljekesam. Denne funker også med epler og annen fersk frukt. «Taco» . Kutt kyllingfilet i biter, stek med litt chili, hvitløk og limesaft. Server i kopper av hjertesalat med litt guacamole og salsa. Anonymkode: 7c005...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 8. oktober 2020 #9 Del Skrevet 8. oktober 2020 Til kvelds har jeg noen ganger en skål med litt havregryn, frø av ulike slag, kokosmasse, kanel og melk. Og grønn te til. Veldig godt, synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Del Skrevet 8. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å gå ned i vekt, men sliter litt med å finne sunne matvarer som frister. Jeg unngår å spise mye brødmat da det for min del gir meg veldig lite, det er bare mye kalorier og lite mettende. Spiser derfor ofte egg og kalkunbacon, smoothie, smoothie bowl, havregrøt etc til frokost, og det går fint å spise det samme til frokost hver dag i uka, men jeg hadde gått lei om jeg skulle spist samme måltid flere ganger daglig, så jeg sliter med å finne ut hva jeg kan spise til kvelds og mellommåltid. Jeg spiser frokost, middag, et mellommåltid og kvelds. Har dere noen gode oppskrifter? Anonymkode: 4509a...8a8 Hva med en god brokkoli salat? Når man lager med lett majones og drømmelett så er det ikke fryktelig kaloririkt. Er teknisk sett en pastasalat oppskrift, der jeg bytter ut pastaen med brokkoli for å få den sunnere 😄 Brokkoli, vårløk, agurk (uten kjerne, da den «vanner» ut salaten), sukkererter, litt stekt kylling, hvitløk. Kan ha oppi alt man føler for egentlig 😄 Anonymkode: dd3e7...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg liker godt omelett eller en salat med kokt egg, eller falafel med hummus Anonymkode: 9a129...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg spiser det samme til frokost og lunsj hver dag i uken, frokost er 3 skiver Wasa fiber balance med gulost, lunsj er hjemmelaget proteinrundstykke med gulost. Det holder meg mett gjennom arbeidsdagen og holder vekta i sjakk. Spiser aldri kveldsmat. Anonymkode: 24266...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå