Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at de ikke kan ha norske kjærester. Men lurer på om de kan ha mannlige venner? Sier koranen noe om det? Vil familien hennes bli utstøtt fra miljøet om en taxisjåfør ser henne med en norsk mann på en kafe?

Anonymkode: 2d2eb...cee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, nei, og ja. 😕 Synd, men sånn er det visst.

Anonymkode: 7ea29...337

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at de ikke kan ha norske kjærester. Men lurer på om de kan ha mannlige venner? Sier koranen noe om det? Vil familien hennes bli utstøtt fra miljøet om en taxisjåfør ser henne med en norsk mann på en kafe?

Anonymkode: 2d2eb...cee

Om onkel Ali og bror Muhammed er verge for henne kan hun snakke litt på kafe. Problemet at da må du også snakke med onkel Ali og bror Muhammed . Det er mindre interessant .

Endret av AlkoMann
Skrevet

Man kan gjøre hva faen man vil, gå og fokuser på noe viktigere i livet ditt. 🙂

Anonymkode: 5ae34...3c5

Skrevet

Nei

Anonymkode: 4b332...0f4

Skrevet

Nå er det stor forskjell på muslimer. Som det er med krinstne. Noen er liberale, og for de er ikke det å gå på cafe med en av motsatt kjønn noe problem. Jeg har vært ute og festet med muslimske jenter, og hvor gutter og er med. Så er det andre som har det veldig strengt, og da er det ikke greit.

Anonymkode: efe4c...421

Skrevet

Kjenner 3 kvinner med muslimsk bakgrunn som er gift med norske , " kristne" menn ( Iransk, Bosninsk og somalisk  bakgrunn) vet de også har venner av begge skjønn.

Akkurat disse  kvinnene  har liberale muslimske familier- så Det er nok individuelt.

Anonymkode: ca300...ab8

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Man kan gjøre hva faen man vil, gå og fokuser på noe viktigere i livet ditt. 🙂

Anonymkode: 5ae34...3c5

Du hjelper ikke muslimske kvinner i Norge ved å si det. Mange muslimske kvinner i Norge kan på ingen måte gjøre hva de vil. Hilsen en som har brukt mye tid på Stovner/Furuset området i mitt liv. 

Anonymkode: bb524...87d

• Liker 3
Skrevet

Som hovedregel nei. Koranen er ikke eneste autoritet for muslimer, det er også hadithene og kultur fra hjemlandet.

Det er et generelt krav om dydighet i islam, og å tilbringe tid med menn som ikke er i nær familie, er ikke ansett som dydig.

Men det er selvfølgelig unntak, og ikke alle med muslimsk bakgrunn lever som religiøse.

Anonymkode: a8248...376

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hjelper ikke muslimske kvinner i Norge ved å si det. Mange muslimske kvinner i Norge kan på ingen måte gjøre hva de vil. Hilsen en som har brukt mye tid på Stovner/Furuset området i mitt liv. 

Anonymkode: bb524...87d

ja, for her er det noe som kan potensielt ødelegge ditt syn og forsøk på stigmatisere en hel gruppe offentlig. "hysj, hysj, folk må ikke vite at muslimer flest er liberale og deler like livssyn som oss, for da taper vi vår heksejakt" Ikke kom her å si at du er kritisk til bare religionen. dette er en feig argument rasister bruker når de egentlig har imot muslimer som folk og innvandrere. hadde det ikke vært muslimer, så hadde det vært noen andre dere ville prøvd å undertrykke. dette er hva dere er best til, stakkar.

Anonymkode: ee84a...b1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...