AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg visste ikke at barnehageansatte observerer ekstra de barna som kommer i arvetøy, enten kjøpt eller fått, med bruksmerker og små hull/normale flekker. At de begynner å se ekstra på atferd, analyserer relasjonen mellom barnet og spesielt foreldre. For ikke å snakke om at barnet ikke blir sett på som likeverdig med de som har nytt tøy i god kvalitet. Dette ble jeg fortalt av to som jobber i ulike barnehager. Jeg som forelder ble litt skremt faktisk. Den som leter avvik, vil alltid finne noe. Ingen er perfekte. Jeg har kun kjøpt klespakker og tenkt at det lille som er av bruksmerker ikke har noe å si, så lenge barnet har skiftetøy og varme klær... men så mye for å tenke på miljøet😳 Anonymkode: 0a39c...6af
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Og hvor har du fått dette fra? Anonymkode: 24c19...224 20
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Ts her: Med god kvalitet mener jeg merkeklærne som typisk kommer best ut i test. Anonymkode: 0a39c...6af
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Dette må være det dummeste jeg har lest på lenge. Selvfølgelig følger ikke barnehageansatte ekstra med på de som kommer i arvetøy. Herregud så teit. Anonymkode: 31077...985 36
Ginny Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Hm. Jaja, da får de bare observere relasjonen mellom oss da. Hvis de faktisk ser ned på ungen min grunnet brukt tøy så har de i grunn problemer. Jeg kommer ikke til å bruke masse ekstra penger på klær av spesielle merker, eller kjøpe alt nytt. Vi arver og kjøper brukt, og fokuserer på kvalitet, ikke merker. Ungen min er varm og tørr, det er det som teller. Samtidig sparer vi litt penger, og ikke minst miljøet. Hva blir det neste, klærne kan bare brukes én gang før de kastes? Stakkars jordkloden.. 10
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hvor har du fått dette fra? Anonymkode: 24c19...224 Fra to ulike personer som jobber i barnehager, den ene er ei nær venninne som jobber i barnehage i et annet fylke. Da hun sa dette så fikk jeg det bekreftet fra ei som jeg kjenner jobber i annen barnehage. Begge har utdannelse innenfor faget. Hun ene sa at de færreste barna med bruktklær/«barnehagetøy» blir fulgt opp til videre tiltak, men at de måtte observere ekstra for å utelukke omsorgssvikt på høyere plan. Men jeg sender aldri barnet i fillete, dårlige klær full av flekker. Det er snakk om klær med bruksmerker og at de ikke er helt ny. Anonymkode: 0a39c...6af
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må være det dummeste jeg har lest på lenge. Selvfølgelig følger ikke barnehageansatte ekstra med på de som kommer i arvetøy. Herregud så teit. Anonymkode: 31077...985 Jeg fikk selv hakeslepp og ringte på direkten til den andre kilden, som faktisk bekreftet det. Det verste er at de begge opplevde at barna med kun nytt tøy og merkeklær blir behandlet noe annerledes, spesielt ovenfor foreldrene. Det er bare trist om det er vanlig at såpass mange ansatte har så dårlige holdninger... 1 minutt siden, Ginny skrev: Hm. Jaja, da får de bare observere relasjonen mellom oss da. Hvis de faktisk ser ned på ungen min grunnet brukt tøy så har de i grunn problemer. Jeg kommer ikke til å bruke masse ekstra penger på klær av spesielle merker, eller kjøpe alt nytt. Vi arver og kjøper brukt, og fokuserer på kvalitet, ikke merker. Ungen min er varm og tørr, det er det som teller. Samtidig sparer vi litt penger, og ikke minst miljøet. Hva blir det neste, klærne kan bare brukes én gang før de kastes? Stakkars jordkloden.. Enig med det du skriver. Likevel skremmende. Anonymkode: 0a39c...6af
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra to ulike personer som jobber i barnehager, den ene er ei nær venninne som jobber i barnehage i et annet fylke. Da hun sa dette så fikk jeg det bekreftet fra ei som jeg kjenner jobber i annen barnehage. Begge har utdannelse innenfor faget. Hun ene sa at de færreste barna med bruktklær/«barnehagetøy» blir fulgt opp til videre tiltak, men at de måtte observere ekstra for å utelukke omsorgssvikt på høyere plan. Men jeg sender aldri barnet i fillete, dårlige klær full av flekker. Det er snakk om klær med bruksmerker og at de ikke er helt ny. Anonymkode: 0a39c...6af Dette er bare tøys. Jeg har jobbet som ped.leder i nærmere 20 år. Vi KAN se på klær som en DEL av noe annet, men da er det snakk om regelrett skitne klær, møkkete skiftetøy, manglende skiftetøy osv. Ikke slitte, vanlige klær med gamle flekker. Her overdriver du. Anonymkode: a7cc8...3fa 35
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Det der er bare vås! Det er som brukeren over meg sier - klærenes utseende blir isåfall som en del av den totale pakken om det mistenkes noe! Anonymkode: 5b537...750 7
minister-mio Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 De har misforstått, det er ikke snakk om arveklær eller ikke merkeklær, men dårlige klær som i å være uflidd og ustelt, mangle nødvendig klær etter årstid. 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra to ulike personer som jobber i barnehager, den ene er ei nær venninne som jobber i barnehage i et annet fylke. Da hun sa dette så fikk jeg det bekreftet fra ei som jeg kjenner jobber i annen barnehage. Begge har utdannelse innenfor faget. Hun ene sa at de færreste barna med bruktklær/«barnehagetøy» blir fulgt opp til videre tiltak, men at de måtte observere ekstra for å utelukke omsorgssvikt på høyere plan. Men jeg sender aldri barnet i fillete, dårlige klær full av flekker. Det er snakk om klær med bruksmerker og at de ikke er helt ny. Anonymkode: 0a39c...6af Mente de ikke barn som kommer med dårlig og mangelfullt tøy? At de observeres litt ekstra for om å se om det er andre ting som også ikke er bra? Sorry men du har misforstått. Tror ikke det står i noe læreplan om hvilke tøy merker som indikerer omsorgssvikt Anonymkode: 6e781...a5e 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 De ser vel forskjell på arveklær og som kanskje ikke har blitt vasket på et par uker Anonymkode: 3973f...b75 3
Pasha Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 Vi gjør ikke det. men dersom barnet ofte kommer i møkkete, utslitt, hullete etc klær (klær som burde ha vært kastet) så sees det i sammenheng med andre observasjoner. på den annen side kan det være det med de fineste klærne og utstyret har mer å skjule enn andre... 12
LivetErEnLek Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra to ulike personer som jobber i barnehager, den ene er ei nær venninne som jobber i barnehage i et annet fylke. Da hun sa dette så fikk jeg det bekreftet fra ei som jeg kjenner jobber i annen barnehage. Begge har utdannelse innenfor faget. Hun ene sa at de færreste barna med bruktklær/«barnehagetøy» blir fulgt opp til videre tiltak, men at de måtte observere ekstra for å utelukke omsorgssvikt på høyere plan. Men jeg sender aldri barnet i fillete, dårlige klær full av flekker. Det er snakk om klær med bruksmerker og at de ikke er helt ny. Anonymkode: 0a39c...6af Dummeste jeg har hørt, tror ikke en meter på det du sier. Enda et forsøk fra et troll om å sette barnehagefolk i dårlig lys. Jeg har jobbet som pedagogisk leder i 23 år, i 6 forskjellige barnehager og VET at det du skriver er tull fra ende til annen. 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #15 Skrevet 8. oktober 2020 Dette er er bare tull. MEN barnas klær er en del av totalsummen. Så hvis barnet stadig kommer med alt for store eller små sko, uteklær som er så hullete at det ikke holder ute vann, kommer i samme klærne hele uka osv. da må vi reagere. Men vi ser ikke ned på hverken foreldre eller barn, vi prøver å finne ut hvordan vi kan hjelpe familen. Anonymkode: e2492...665 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 Er det en og samme person som lager alle disse trådene om barnehagetøy? Skaff deg en annen hobby Anonymkode: e0571...7c4 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 Men hvis man er normalt oppegående og faktisk bryr seg om barna sine så sender en vel ikke dem i hullete og flekkete klær, arvetøy eller ei. Anonymkode: fe4fd...2ee 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 Tullprat. Slutt å spre frykt og skremme folk. Det er mange her som har en irrasjonell frykt for bv og de trenger ikke å lese tullete innlegg som sprer falskheter.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, minister-mio skrev: De har misforstått, det er ikke snakk om arveklær eller ikke merkeklær, men dårlige klær som i å være uflidd og ustelt, mangle nødvendig klær etter årstid. Ja enig med deg Anonymkode: 4bd00...77e 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 54 minutter siden, WhisperingWind skrev: Tullprat. Slutt å spre frykt og skremme folk. Det er mange her som har en irrasjonell frykt for bv og de trenger ikke å lese tullete innlegg som sprer falskheter. Dette. Jeg skjønner veldig godt at folk er redd for bv når de leser sånt her støtt og stadig. Anonymkode: 7d461...3f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå