AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Det er sjokkerende hvordan vi behandler muslimer i Norge. Jeg er veldig glad at Erna og regjeringen laget en handlinsplan mot muslimhat, for det er veldig mye rasisme her i Norge. Hvordan kan vi få slutt på disse holdningene? Bør vi gjøre barn fra skolealder oppmerksom på dette på samme måte som vi gjør de oppmerksom på jødene og Holocoust? Jeg er redd for at det snart kommer et nytt Holocoust, men denne gang mot muslimer. Hva tenker dere? Anonymkode: 74695...637 3
AnonymBrukern Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Tenker at du overdriver veldig og at motstandere av islam ikke er rasister, de er religionskritikere. Man kan derimot være rasist mot folk fra midtøsten uten at det har noe med religion å gjøre Endret 7. oktober 2020 av AnonymBrukern 34
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBrukern skrev: Tenker at du overdriver veldig og at motstandere av islam ikke er rasister, de er religionskritikere. Man kan derimot være rasist mot folk fra midtøsten uten at det har noe med religion å gjøre Mitt inntrykk er at "religionskritiker" bare er et skalkeskjul for å være rasist. Menneskene i f. eks. SIAN er rett og slett farlige rasister. Anonymkode: 74695...637 13
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Langt ifra. Nå som folk kritiserer islam, kalles det plutselig hat og diskriminering. Det er ikke feil å sette ned foten, og nekte islam å få mer innflytelse i samfunnet vårt. Muslimer blir ikke diskriminert, men diskriminerer andre. Anonymkode: 38ba9...adf 23
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Langt ifra. Nå som folk kritiserer islam, kalles det plutselig hat og diskriminering. Det er ikke feil å sette ned foten, og nekte islam å få mer innflytelse i samfunnet vårt. Muslimer blir ikke diskriminert, men diskriminerer andre. Anonymkode: 38ba9...adf Det er ikke mitt inntrykk i det hele tatt. Dette er samme type kritikk som kom mot jødene i Europa på 30-tallet. Islam har nesten ingen innflytelse i det norske samfunnet. Anonymkode: 74695...637 12
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at "religionskritiker" bare er et skalkeskjul for å være rasist. Menneskene i f. eks. SIAN er rett og slett farlige rasister. Anonymkode: 74695...637 Man trenger ikke å være enig med sian, bare fordi man ikke ønsker mer islamsk innflytelse på lovene våre. Anonymkode: 38ba9...adf 12
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Mye hat og fordommer mot muslimer. De får altfor mye oppmerksomhet i mediene. Tror mediene tjener rått på det. Det fungerer som click bait for rasister. Anonymkode: d7ddf...f5e 4
AnonymBrukern Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at "religionskritiker" bare er et skalkeskjul for å være rasist. Menneskene i f. eks. SIAN er rett og slett farlige rasister. Anonymkode: 74695...637 Du skjønner vel at i dagens samfunn så er både muslimer og fargede imune mot all kritikk som ikke har noe å gjøre med hudfargen deres? NEI man er IKKE en rasist fordi man har noe imot en religion. Det har ingen verdens ting å gjøre med hudfargen. De kunne vært mørke, gule eller rosa har ikke noe å si. Det er handlingene de gjør som blir kritisert. Ikke utseende 18
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke mitt inntrykk i det hele tatt. Dette er samme type kritikk som kom mot jødene i Europa på 30-tallet. Islam har nesten ingen innflytelse i det norske samfunnet. Anonymkode: 74695...637 Eh, jo. Islam har laget mye krøll i folks hverdag. Jødene ble forfulgt som folkeslag. Det er noe helt annet enn religion. Anonymkode: 38ba9...adf 17
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sjokkerende hvordan vi behandler muslimer i Norge. Jeg er veldig glad at Erna og regjeringen laget en handlinsplan mot muslimhat, for det er veldig mye rasisme her i Norge. Hvordan kan vi få slutt på disse holdningene? Bør vi gjøre barn fra skolealder oppmerksom på dette på samme måte som vi gjør de oppmerksom på jødene og Holocoust? Jeg er redd for at det snart kommer et nytt Holocoust, men denne gang mot muslimer. Hva tenker dere? Anonymkode: 74695...637 Jeg tenker at da kan man samtidig lære muslimer at det ikke er greit å kaste steiner på politiet, kalle norske jenter for horer og slå dem når de svarer tilbake. Nei, langt fra alle muslimer oppfører seg slik, men så er også de fleste ikke-muslimer normalt hyggelig mot muslimer. Anonymkode: 3ca07...35c 22
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Du skjønner vel at i dagens samfunn så er både muslimer og fargede imune mot all kritikk som ikke har noe å gjøre med hudfargen deres? NEI man er IKKE en rasist fordi man har noe imot en religion. Det har ingen verdens ting å gjøre med hudfargen. De kunne vært mørke, gule eller rosa har ikke noe å si. Det er handlingene de gjør som blir kritisert. Ikke utseende Helt rett. Anonymkode: 38ba9...adf 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Du skjønner vel at i dagens samfunn så er både muslimer og fargede imune mot all kritikk som ikke har noe å gjøre med hudfargen deres? NEI man er IKKE en rasist fordi man har noe imot en religion. Det har ingen verdens ting å gjøre med hudfargen. De kunne vært mørke, gule eller rosa har ikke noe å si. Det er handlingene de gjør som blir kritisert. Ikke utseende Det står og fæle ting i Bibelen. Når man velger å plukke ut deler av Koranen så er det fordi man ønsker å "ta" muslimer. Anonymkode: 74695...637 2
AnonymBrukern Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det står og fæle ting i Bibelen. Når man velger å plukke ut deler av Koranen så er det fordi man ønsker å "ta" muslimer. Anonymkode: 74695...637 Så er nå forskjellen at norge er et kristent land ikke et muslimskt. Det er helt fair at folk ikke ønsker den kulturen herjende inn i landet. De har ikke akkurat det fredligste ryktet på seg. Hører aldri noe om hinduister eller buddhister som skaper trøbbel i landet. Hvorfor er det slik at bare muslimene herjer rundt? Er det bare tilfeldig Endret 7. oktober 2020 av AnonymBrukern 17
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, jo. Islam har laget mye krøll i folks hverdag. Jødene ble forfulgt som folkeslag. Det er noe helt annet enn religion. Anonymkode: 38ba9...adf Nei, Islam har ikke laget noe krøll. Samme argumentasjon ble brukt mot jødene på 30-tallet, at de var skyld i den store depresjonen osv.. Anonymkode: 74695...637 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBrukern skrev: Så er nå forskjellen at norge er et kristent land ikke et muslimskt. Det er helt fair at folk ikke ønsker den kulturen herjende inn i landet. De har ikke akkurat det fredligste ryktet på seg Norge er et sekulært land. Og derfor mener jeg vi må lære barna fra ung alder og respektere andre religioner. Anonymkode: 74695...637 2
AnonymBrukern Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, Islam har ikke laget noe krøll. Samme argumentasjon ble brukt mot jødene på 30-tallet, at de var skyld i den store depresjonen osv.. Anonymkode: 74695...637 Mener du helt oppriktig at muslimer i Norge blir behandlet som jødene under Holocaust?? Det synes jeg er direkte respektløs mot de jødiske ofrene. Muslimer blie absolutt ikke behandlet slik i Norge. Nå får du komme med eksempler 21
AnonymBrukern Skrevet 7. oktober 2020 #17 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Norge er et sekulært land. Og derfor mener jeg vi må lære barna fra ung alder og respektere andre religioner. Anonymkode: 74695...637 Barna har rle fra barneskolen... hvorfor skal de lære ekstra om islam? Er ikke noe viktigere religion en alle andre 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #18 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Mener du helt oppriktig at muslimer i Norge blir behandlet som jødene under Holocaust?? Det synes jeg er direkte respektløs mot de jødiske ofrene. Muslimer blie absolutt ikke behandlet slik i Norge. Nå får du komme med eksempler Jødene fikk skylden for at det gikk så dårlig. Nå er det mange som sier f. eks. at muslimsk innvandring har skylden for at det går så dårligere i Norge. Det er direkte hatprat. Anonymkode: 74695...637 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #19 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, Islam har ikke laget noe krøll. Samme argumentasjon ble brukt mot jødene på 30-tallet, at de var skyld i den store depresjonen osv.. Anonymkode: 74695...637 Nei, det var hitlers propaganda mot jødene, fordi han var opphengt i gener og utseende. Kan ikke sammenlignes med muslimer som plutselig skal ha bønnepause på jobb f,eks. Anonymkode: 38ba9...adf 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #20 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Barna har rle fra barneskolen... hvorfor skal de lære ekstra om islam? Er ikke noe viktigere religion en alle andre Men vi må få fram til barna hvor viktig det er å respektere andre religioner og hvor galt det kan gå med hatprat. Se f. eks. på Breivik og Manshaus, de ble radikalisert av dette hatpratet. Heldigvis har vi ikke hatt et muslimsk terrorangrep i Norge. Anonymkode: 74695...637 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå