AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Hei! Håper noen kan hjelpe meg litt❤️ Jeg er 5+5 i dag etter min siste mens beregning. Vil det da si jeg er i uke 6 nå? Og går inn i min uke 7 på fredagen 6+0? Ser noen skrev i et forum at de var 5+6 og gikk inn i uke 7 imorgen? Nå blir jeg veldig forvirra😂 jeg er første gangs gravid og ser jo nå at dette er helt blankt for meg🙊😅 Når man tenker SA, hvilken uke skal man se på da i forhold til når faren er størst? Er jeg uke 5 nå eller 6?? Anonymkode: 78e4c...347
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Du er 5 uker gravid, altså fem fullgåtte uker. Anonymkode: 31cf3...3a0 1
Amatariel Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser noen skrev i et forum at de var 5+6 og gikk inn i uke 7 imorgen? Det er feil, du har tenkt riktig. Når du er 6+0 så er du ferdig med seks fullgåtte uker, så på 6+1 er du i gang med din syvende uke. Du kan teste denne kalkulatoren for å sjekke % sjanse for SA: https://datayze.com/miscarriage-reassurer 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 31 minutter siden, Amatariel skrev: Det er feil, du har tenkt riktig. Når du er 6+0 så er du ferdig med seks fullgåtte uker, så på 6+1 er du i gang med din syvende uke. Du kan teste denne kalkulatoren for å sjekke % sjanse for SA: https://datayze.com/miscarriage-reassurer Takk for svar! Men telles risikoen for SA nå som uke 5 eller 6? Anonymkode: 78e4c...347
Amatariel Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Men telles risikoen for SA nå som uke 5 eller 6? Anonymkode: 78e4c...347 Forstår ikke helt hva du mener... men om du skriver 5 uker og 5 dager inn i den kalkulatoren, så får du svar på statistikken for SA.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 I Norge regner vi fullgåtte uker. Helsepersonell (f.eks jordmor) vil si at du er i uke 5 når du er 5+5. I andre land regner man ofte påbegynte uker i stedet for fullgåtte uker, derfor vil diverse apper med f.eks amerikansk opprinnelse (selv om språket er norsk) si at du er i uke 6 når du er 5+5. I Norge er det altså mest korrekt å si "Jeg er i uke 5" når du er 5+5. Anonymkode: 0bdc2...8c2 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå