Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor ikke ville se etter kjønn/ble irritert over spørsmål om kjønn? Eller er de alltid velvillig til å se om det er jente eller gutt?

Anonymkode: 4e1c2...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekket på mandag. Spurte helt på slutten om det var mulig å se etter kjønn. 

De har jo en viktig jobb å gjøre med å sjekke at alt av organer er i orden. Og kjønn er trivielt sammenlignet med om hjertet fungerer slik det skal feks. Og det blir kanskje ikke veldig godt tatt imot når mor virker å være mer opptatt av kjønn enn barnets helse. Tenker at noen jordmødre kan tolke det slik.

Hun jeg var hos var veldig blid da. Følte meg veldig godt ivaretatt. Hun sjekket kjønn helt på slutten. De har jo begrenset med tid på seg, så viktig at de får gått gjennom mål og organer først.

Anonymkode: b1940...182

• Liker 1
Skrevet

Min jordmor så kjønn så fort at hun forsnakket seg. 🙈 men jeg hadde hørt før timen at de kunne bli irriterte om det var det første det ble spurt om. OUL er jo først og fremst en medisinsk undersøkelse, og jeg kan forstå at de blir irriterte hvis det kommer foreldre som tror de er der for å få vite kjønn. Derfor hadde jeg bestemt meg for å heller vente til slutten med å spørre, hvis jordmora ikke sa noe selv ☺️

Anonymkode: ecd78...065

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min jordmor så kjønn så fort at hun forsnakket seg. 🙈 men jeg hadde hørt før timen at de kunne bli irriterte om det var det første det ble spurt om. OUL er jo først og fremst en medisinsk undersøkelse, og jeg kan forstå at de blir irriterte hvis det kommer foreldre som tror de er der for å få vite kjønn. Derfor hadde jeg bestemt meg for å heller vente til slutten med å spørre, hvis jordmora ikke sa noe selv ☺️

Anonymkode: ecd78...065

Hvor lenge varer en time? :) 

Skrevet

Jeg fikk spørsmål om jeg ville vite kjønnet før undersøkelsen begynte. 

Anonymkode: 6ae9c...357

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer en time? :) 

Jeg var ferdig på en halvtime. 

Anonymkode: 65ff9...111

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble spurt både på privat TUL, OUL og vekstkontroll om jeg ville vite/visste kjønnet. Hver gang skjedde det tidlig i undersøkelsen. Dessverre har man ikke krav på å få vite kjønn for at undersøkelser skal være fullverdig/grundig, men det er nok vanlig at den som utfører UL i det minste prøver så godt det lar seg gjøre å finne ut av kjønn.

Anonymkode: a000e...163

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble spurt både på privat TUL, OUL og vekstkontroll om jeg ville vite/visste kjønnet. Hver gang skjedde det tidlig i undersøkelsen. Dessverre har man ikke krav på å få vite kjønn for at undersøkelser skal være fullverdig/grundig, men det er nok vanlig at den som utfører UL i det minste prøver så godt det lar seg gjøre å finne ut av kjønn.

Anonymkode: a000e...163

Enig. Jeg har jeg komplisert svangerskap og følges opp av fostermedisiner på Rikshospitalet. Forskjellige folk nesten hver gang, men alle uten unntak har vært opptatt av å vise meg kjønnet og «see der!» innimellom alt alvoret med vekstmåling og blodgjennomstrømning. Fine folk :)

Anonymkode: 679e1...f16

Skrevet

Jeg har blitt spurt hver gang om jeg ønsker å vite kjønn. Det er gjerne det første de spør om.

Anonymkode: 6b15a...a75

Skrevet

Jeg ble aldri spurt. Måtte spørre selv helt på slutten.

Anonymkode: 87045...32a

Skrevet

Ble spurt på slutten om det var noe mer vi lurte på. Sa da at vi var nysgjerrige på kjønn og fikk babys genitalia servert på storskjerm. 😅

Anonymkode: f75d6...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...