Gå til innhold

Senebetennelse i arm/skulder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har de siste mnd vært plaget med smerter i høyre skulder og arm. Jeg begynte vel å få smertene i mars, jeg skulle levere en masteroppgave og pga corona stengte de masterlesesalen og jeg måtte jobbe hjemme med dårlig stol/bord. Det ble etter hvert veldig vondt i høyre arm og skulder, men jeg ville så gjerne fullføre så jeg klarte heldigvis å holde ut. Jeg trodde det kom til å gå over i løpet av sommerferien, men det er fortsatt smerter som kommer dersom jeg skriver på pc eller trykker på mobilen. Jeg har også begynt å få vondt i ryggen når jeg sitter for lenge i en stilling/en stol uten god ryggstøtte. Jeg har gått til fysioterapaut, men jeg føler øvelsene gjør det verre? Jeg elsker jo å skrive, og har utdannet meg innenfor et yrke der jeg kommer til å skrive masse - så nå går jeg på NAV og prøver å finne ut av dette :/ Det gjør jo vondt bare å skrive jobb-søknader! Smertene er på en måte "bankende" og "stikkende" til tider. Jeg har forsøkt to runder med vimovo uten noen spesiell effekt. Tar ellers smertestillende (ibux) ved behov. 

Har noen av dere erfaring med betennelse i arm/skulder, som har klart å bli bra igjen? Hva gjorde du?

Hilsen litt frustrert

Anonymkode: b28e7...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kronisk bursitt etter samme seanse. Hjelper i de verste periodene å sette kortison, men da må armen i fatle i 14 dager. Prøvd alt av behandlinger? Min beste venn er kiropraktor

Anonymkode: 2b656...bbd

Skrevet

Jeg hadde betennelde i skulderfestet for en stund siden, og etter noen dager med hvile begynte jeg med øvelser, noe jeg hadde god effekt av. Er mest glad i den hvor du imiterer pil og bue-skyting, den kjenner jeg bestandig treffer.

Det ligger mange øvelser på nett du kan bruke, men jeg tror det er viktig å gi leddet ro i noen dager først, for ikke å snakke om viktigheten med å gjøre øvelsene riktig. 

Aldri tatt kortisonsprøyter, men trykkbølgebehandling har jeg ikke tro på. 

Anonymkode: c63a3...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...