AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Hei! Jeg har et stort dilemma foran meg, jeg aner ikke om jeg skal hjelpe søsteren min med å skaffe seg jobb eller ikke... På arbeidsplassen min har det åpnet seg en ny stilling hvor søsteren min egt passer alle kriteriene, men jeg er skikkelig revet på om jeg ønsker å hjelpe henne å få den eller ikke. Stillingen er den samme som min, ettersom det bare er en deltidsstilling og er en gang i uken. Jeg vet at om jeg hjelper henne så er hun garantert å få den, og har både fortelt henne og sjefen min om muligheten. Grunnen til at jeg tviler er at jeg er voldsomt sjalu på søsteren min, på alle arenaer i livet. Hun har flere og bedre venner enn meg, hun har draget hos gutta og viktigst av alt hun er mine foreldres favoritt. Jeg sliter seg med flere psykiske lidelser som har påvirket livet mitt og foreldrene mine sitt i svært stor grad, og det at hun er favoritten er ikke akkurat noe de har lagt skjul på. Gjennom hele livet har hun fått alt hun har pekt på, eks. jeg måtte selv kjøpe min egen mobil fordi jeg "kun" fikk 1000 kr til det av foreldrene mine til bursdag (selv om min var ødelagt) og når hun var like gammel fikk hun en splitter ny iphone i tillegg til airpods på hennes bursdag. (til informasjon så er jeg kun 1 år eldre, og hadde ikke jobb eller noen inntektskilde på dette tidspunktet) Jeg er spesielt misunnelig over at hun da skal tjene egne penger, og jeg merker at jeg synes det er helt jævlig at jeg tenker sånn. Jeg ønsker henne alt godt i livet, men denne jobben har liksom vært min greie. Hva om hun gjør en bedre jobb og kollegaene mine liker henne bedre? Jeg har prøvd å jobbe meg gjennom dette hele livet og aldri ikke hjulpet henne før, men er det innafor å ikke gjøre det nå? eller er jeg bare grisk? PS: vi er begge ganske unge så det er super vanskelig å få seg jobb, og det var over 300 søkere på den stillingen som jeg har nå. Anonymkode: 7f884...232
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Ikke gjør det. Jeg har gjort det selv og det var den største feilen jeg kunne gjøre. Anonymkode: 8bbcb...c2e 14
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 ALDRI jobb med familie.... Anonymkode: c3ecb...ac3 17
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Ikke gjør det. La arbeidsplassen være din arena. Anonymkode: d961b...b1e 25
AnonymBrukern Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Du virker ikke som en særlig god søster, men det er tross alt aldri lurt å jobbe med familie Endret 7. oktober 2020 av AnonymBrukern 2
Nymerïa Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Ikke gjør det. Ønsk henne alt godt inni deg, men fordi det er så mange betente følelser i dette forholdet så trenger du avstand. 10
SmithID Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Enig med de over. La jobben være ditt sted. 11
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Vil droppet det, vurker som oppskriften for krangel. Anonymkode: 1c506...586 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Men hvordan forklarer jeg det til henne? og til mamma og pappa? Og ikke minst sjefen Anonymkode: 7f884...232
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Du virker ikke som en særlig god søster, men det er tross alt aldri lurt å jobbe med familie Jeg vet, men jeg prøver veldig hardt... Det er bare jeg som vet at det er sånn Anonymkode: 7f884...232
Nymerïa Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan forklarer jeg det til henne? og til mamma og pappa? Og ikke minst sjefen Anonymkode: 7f884...232 Spørsmålet i tittelen er om du skal hjelpe henne med å skaffe jobb? Har du allerede gjort det? 2
AnonymBrukern Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet, men jeg prøver veldig hardt... Det er bare jeg som vet at det er sånn Anonymkode: 7f884...232 Men det å jobbe sammen kan gjøre sjalusien enda værre... hadde droppet å nevne den ledige stillingen 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, NymeriaRhoynar skrev: Spørsmålet i tittelen er om du skal hjelpe henne med å skaffe jobb? Har du allerede gjort det? Nei ikke akkurat, men de er alle klar over muligheten og venter på at jeg skal gjennomføre det Anonymkode: 7f884...232
Themomager Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Men det å jobbe sammen kan gjøre sjalusien enda værre... hadde droppet å nevne den ledige stillingen Endret 7. oktober 2020 av Themomager feil tråd
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBrukern skrev: Men det å jobbe sammen kan gjøre sjalusien enda værre... hadde droppet å nevne den ledige stillingen De er allerede beviste over den ettersom jeg fortalte at kollegaen min skal slutte lenge før jeg tenkte at hun kunne passe Anonymkode: 7f884...232
Nymerïa Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ikke akkurat, men de er alle klar over muligheten og venter på at jeg skal gjennomføre det Anonymkode: 7f884...232 Hva er det du skal gjennomføre? Når det gjelder sjefen din lar du være å nevne mer om søsteren din og krysser fingrene for at han glemmer at du sa noe. Når det gjelder de andre så får du bare fortelle dem at sjefen ansatte noen andre. 11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 Kanskje fortell sjefen din at du ikke vil jobbe med søsteren din pga muligheter for konflikter. Til din familie så kan du si at de skal ha en utlysning, hun kan søke (fritt frem for alle), og at de velger den beste kandidaten. Anonymkode: 79550...37f 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 Hvis hun vil ha jobben kan hun vel søke som alle andre? Hun vet at det blir en ledig stilling, litt innsats får hun da virkelig gjøre selv. Gidder hun ikke det, så¨passer hun ikke i jobben... Anonymkode: 91ff0...283 4
Gjest ti10 Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 Ikke si noe mer om det og håp at sjefen din har glemt det du sa. Ser for meg at det bare blir mer krangling av dette hvis dere skal jobbe samme sted.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 Aldri anbefal venner eller familie i egen jobb. Om de fucker opp gir det veldig, veldig dårlig inntrykk av deg. Anonymkode: fdf2e...918 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå