Gå til innhold

Bli fort ferdig med studie - eller være økonomisk ansvarlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fast 100% stilling som jeg mistrives i. Har jobbet innen samme felt lenge, og er fullstendig drittlei. Men jeg har sett meg avhengig av lønnen (og turnusen) da jeg er alene med hus og barn. Jeg studerer deltid på siden, og er «snart» ferdig omskolert. Dvs. jeg har to år igjen. 
Det jeg lurer på er; vil det være «smart» å ta en 65 % natt (delt omsorg barn) - og ta 60 stp i halvåret (nettbasert IT studie) for å bli fort ferdig? Dvs. jeg må ta fullt lån og stipend i 1 år. Noen som har gjort dette? 

Jobben jeg har nå er ikke til å holde ut. 

Anonymkode: 6d3ee...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bli utbrent av å være i en jobb man ikke trives i over tid så jeg ville gått for det forslaget du skisserer. Kanskje klarer du å studere litt på natten om det er rolig på jobb også. Du går vel kanskje fortere opp i lønn også slik at du raskt kan betale ned den studiegjelden. Evt søk avdragsfrihet på bolig for en periode? Lykke til :)

Anonymkode: 24b30...927

Skrevet

Hvor studerer du?
Og det spørs jo lønnsforskjellen også da. Dersom du får høyere lønn kan det være fornuftig uansett.

Anonymkode: 98745...74c

Skrevet

Ikke sikkert du går så mye ned i lønn viss du jobber 65% aktiv natt med samme grunnlønn som du har i dag. Viss du finner ut du plutselig har veldig mye til overs hver mnd så kan du jo spare eller bruke det på investeringer i fond eller betale ned andre lån osv. Lån fra lånekassen er jo nesten det beste lånet man kan ha. Husk at viss du tjener over 190k eller noe rundt der i året så får du ikke omgjort lånet til stipend.

Å gå rundt å hate jobben du har i 2 år tror jeg ikke er gunstig for verken deg eller barna. Har jo også ofte mulighet for å få gjort litt skolearbeid på natten også. Det gjør i hvert fall jeg når jeg jobber på natt :) 

Anonymkode: 40017...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...