Gå til innhold

Hvordan er forholdet mellom din kjæreste og barnemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Går nå inn i ett forhold med en mann som har to barn fra ett tidligere forhold. Han har vært singel siden bruddet med barnemor for snart 2 år siden. Jeg lurer på hvilket forhold din kjæreste/samboer har med barnemor, fungerer det greit, også etter du kom inn i bildet? Er spent, det fungerer greit nå, men kjæresten sier han også er spent da hun har sine måter å oppføre seg på... Noen som ønsker å fortelle sine historier?

Anonymkode: ac59c...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor ikke sammen med kjæresten min, men har et godt forhold til hans barn, hans ekskone og hennes nye mann. Vi inviterer hverandre på middag, kaker og kaffe. Kjæresten min spiser middag med sin ekskone og barn om det er det som passer, eller hjelper mannen hennes om han trenger det. Det viktigste har vært barna, og en respekt for hverandre. 

Anonymkode: bf8b0...b1b

• Liker 9
Skrevet

Min samboer inkluderer meg i alt. Tar alle telefoner til barnemor i mitt nærvær og lar meg få vite alt. Som han sier, han vil oppdra ungen 50% av samværstiden med meg og ikke barnemor. Han dumpet henne og vil ikke være forelder sammen med henne.

Vi får kun nødvendig info om barnet gjennom henne. Ellers ingen kontakt. Han sier hun er en eks og behandles som en eks på alle mulige måter.

Kommunikasjon er kun rundt barn og pga barn. Ellers hadde han ikke ønsket å se henne igjen, sier han..

Anonymkode: c783d...12d

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han dumpet henne og vil ikke være forelder sammen med henne.

Litt sent for det, vel?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer inkluderer meg i alt. Tar alle telefoner til barnemor i mitt nærvær og lar meg få vite alt. Som han sier, han vil oppdra ungen 50% av samværstiden med meg og ikke barnemor. Han dumpet henne og vil ikke være forelder sammen med henne.

Vi får kun nødvendig info om barnet gjennom henne. Ellers ingen kontakt. Han sier hun er en eks og behandles som en eks på alle mulige måter.

Kommunikasjon er kun rundt barn og pga barn. Ellers hadde han ikke ønsket å se henne igjen, sier han..

Om han dumpet henne så er det rart at han misliker henne så sterkt.

Anonymkode: 66ce9...4ff

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hilst på henne.

Forholdet (om man kan kalle det det) har vel gått fra negativt til mer nøytralt. Det første året kunne hun ringe ham og kjefte, hun var sur for det meste. Sint for at han hadde truffet meg, sint for at vi gjorde hyggelige ting sammen. Ofte var det småting som ikke var livsviktige, som et gjenglemt pennal, som fikk henne til å gå i taket. Det var nok generelt mye frustrasjon.

Ingen skilsmisser er hyggelig for noen parter, men det var ikke noen ekstraordinære ting som tilsa at det skulle bli ekstra drama (ingen utroskap, overlapping). Det var hun som tok steget og dro. Jeg tror hun hadde andre forhåpninger til hvordan det ville bli da hun flyttet ut - at han ville være lei seg, sørge og ønske henne tilbake. Han har nevnt at det i etterkant av bruddet virket som om hun angret. Han gikk videre med livet ganske raskt. 

Hun har roet seg litt det siste året, og begynt å gå videre. De kommuniserer via epost og sms om praktiske ting. Hun har sagt at hun ikke vil vite hva han driver med, så det er fortsatt ingen "god" tone der. Men så lenge hun ikke lager problemer, er jeg glad til.

Anonymkode: 41310...ac1

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller omvendt? Om man misliker noen sterkt, så dumper man dem.

Anonymkode: aaa6e...b01

• Liker 1
Skrevet

Hun laget et helvete, nektet han å være i nærheten av barnet den første tiden. Så måtte han love at jeg holdt meg borte fra barnet, når han hadde samvær. 

Hun ville styre og bestemme mye, og han danset etter pipen hennes. Etter 4-5 år fikk jeg komme inn i varmen og bli kjent med barnet hans. Dette har ødelagt mye i forholdet vårt,men vi er fortsatt sammen. 

Anonymkode: 354b3...a81

Skrevet

Det går stort sett greit, selvom det er noen utfordringer i samarbeidet til tider. Men jeg tror egentlig at det fungere så godt som det kan, etter å ha skilt lag. 

Men tenk deg godt om før du går inn i en lappeteppefamilie. Det er mye bra, men også mye som er vanskeligere enn i kjernefamilien. Ett enkelt eksempel er at du aldri kan ta med mann og barn på sommerferie på impuls, det må avtales med eksen. Oppdragelsen kommer fra flere kanter. Du vil kjenne på følelsen av å bli brukt til alt det praktiske, men likevel ha lite å si siden du ikke er foreldre. Og får dere barn sammen, så blir det helt nytt for deg (hvis du ikke har barn fra før av) mens han har opplevd alt før.. med eksen. 

Anonymkode: c8fa1...93d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg misliker eksen min sterkt selv om det var jeg som gikk fra han. Han han terrorisert meg konstant etter at det ble slutt, og jeg synes synd på den nye dama han nå har funnet seg. 

Anonymkode: e8ddc...ed0

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tenk deg godt om før du går inn i en lappeteppefamilie. Det er mye bra, men også mye som er vanskeligere enn i kjernefamilien. Ett enkelt eksempel er at du aldri kan ta med mann og barn på sommerferie på impuls, det må avtales med eksen. Oppdragelsen kommer fra flere kanter. Du vil kjenne på følelsen av å bli brukt til alt det praktiske, men likevel ha lite å si siden du ikke er foreldre. Og får dere barn sammen, så blir det helt nytt for deg (hvis du ikke har barn fra før av) mens han har opplevd alt før.. med eksen. 

Anonymkode: c8fa1...93d

Det er viktig å ha klare grenser. 

Samværet bør være tydelig fordelt, og begge to konsekvente. Jeg kan fint tåle at barna prioriteres, men jeg forventer forutsigbarhet, slik at vi også kan legge planer. 

Ferier bør gå helt fint. Han bestemmer jo hvor han tar med barna de ukene han har dem, ferier må ikke avtales med eksen så lenge man holder seg innen avtalt samvær (vanligvis litt lenger av gangen i sommerferien). 

Anonymkode: 41310...ac1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en møkkamann, spør du meg. 

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Høres ut som en møkkamann, spør du meg. 

Hvorfor det? Det er jo nokså åpenbart at hun har oppført seg rimelig ille, når mannen tar sånn avstand.

Merkelige holdninger her inne. Når en person gjør det slutt, og virkelig tar avstand, så er det jo av en grunn. Hadde den andre vært noenlunde normal, så hadde man jo forsøkt å ha et godt forhold.

Skrevet

Det er fint å vente et år før man satser på å blande familier. 

Det er avtalen jeg har m eksen egentlig. Hadde han møtt en ny dame så hadde jeg kunne tenkt meg bli kjent. Er ikke bitter, og vil ikke ha eksen, så det går fint.

Anonymkode: 17583...a2c

Skrevet

Jeg er mor i dette tilfellet. Den nye kjæresten unngår meg i stor grad. For så vidt greit da jeg har vært mye sint på eksen i det siste, mange dårlige og hensynsløse valg som går utover meg og barnet i stor grad. I tillegg til at barnefar forsuret stemningen da jeg traff noen, og siden familien min er så glad i bf, så ga de ingen innsats i å bli kjent med den nye, og til slutt klarte jeg ikke mer. Dette skjedde tidligere i år.
 Prøver å holde en god stemning for tiden, ønsker ikke at hans nye kjæreste skal føle seg ukomfortabel, så vi får se etter hvert. Viktig for barnet at vi alle kan samarbeide bra. 

Anonymkode: 72e52...13f

Skrevet

Jeg ville aldri innledet et forhold til en mann som har et veldig dårlig forhold til sin barnemor. 

At han har valgt Å leve med og få barn med en dame som er halt gal og grusom sier ekstremt mye om ham og hvordan han tar valg. No thanx, next!

Anonymkode: 7626c...9a7

• Liker 6
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Det er jo nokså åpenbart at hun har oppført seg rimelig ille, når mannen tar sånn avstand.

Merkelige holdninger her inne. Når en person gjør det slutt, og virkelig tar avstand, så er det jo av en grunn. Hadde den andre vært noenlunde normal, så hadde man jo forsøkt å ha et godt forhold.

Det er absolutt sannsynlig at han er en møkkamann, ja. I tillegg er han en stor tøffel, som ikke kan ringe barnets mor uten at kjæresten sitter som en hauk og lytter ved siden av.

De to har barn sammen, og det er ufattelig dårlig stil å vise barnet at han behandler barnets mor slik. Dette vil falle tilbake på ham og den herskesyke kjæresten hans når barnet blir større.

Anonymkode: a46e9...9fe

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri innledet et forhold til en mann som har et veldig dårlig forhold til sin barnemor. 

At han har valgt Å leve med og få barn med en dame som er halt gal og grusom sier ekstremt mye om ham og hvordan han tar valg. No thanx, next!

Det er ikke hans feil at han ble lurt, av en løgner som gjerne prøver å diktere andre med sinnet sitt, men som aldri tenker på noen andre enn seg selv.

Anonymkode: 0d939...9ff

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hans feil at han ble lurt, av en løgner som gjerne prøver å diktere andre med sinnet sitt, men som aldri tenker på noen andre enn seg selv.

Er du en av dem som naivt tror på alt et mannfolk serverer deg? Uten å ha hørt på hva hun som blir baksnakket har å si?

Anonymkode: a46e9...9fe

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble lurt i årevis? Ja, da er han rett og slett altfor dum til at jeg hadde giddet å hatt noe med ham å gjøre. Hvis man har så lav EQ og ikke klarer å lese mennesker så er det ikke håp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...