Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettet 

Endret av HanneLk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke, må ikke, ta abort mot din vilje. 

En abort er potensielt tøft nok å leve med selv om man er sikker i sitt valg. 

Anonymkode: 19078...6e0

• Liker 21
Skrevet

Uff trist !

har blitt presset til abort når jeg var ung, sånsett angrer jeg ikke i dag da jeg fant en ny mann og venter barn... men du begynner jo å bli litt eldre , om du ønsker barn så bør du iallefall tenke deg om.

aller viktigste er vel at du ikke lar deg bli presset

Anonymkode: b2886...975

• Liker 8
Skrevet

Da blir det alenemor da.

Anonymkode: 9f05c...23b

Skrevet

Din kropp, ditt valg. 

Var i lignende situasjon, bare en del yngre, barnefar og jeg er fortsatt sammen, og jeg er veldig glad jeg ikke tok abort, det samme er barnefaren. 

Han har 9 mnd å tilpasse tankesettet sitt, så alt du kan gjøre er å håpe og tro at han vil bli mer positiv etterhvert.

Anonymkode: ee50a...b67

• Liker 6
Skrevet

Han vil jo aldri komme til å ønske seg barn når dere er såpass voksne og har alt på stell. Skal du ha barn med han, er det nå eller aldri. Føler du deg ressurssterk nok til å være alenemor? Klokka begynner jo å tikke, i tillegg har voksne kvinner i midten av 30-årene som regel bedre forutsetninger for å være gode alenemor enn de som er en del yngre og mindre modne og ikke har ting på stell.

Anonymkode: 73fe5...746

• Liker 10
Skrevet

Jeg tror nok jeg ville greid det fint. Er mer dette med at jeg velger mitt eget ønske fremfor hans 

Ts

Anonymkode: 426df...ff4

Skrevet

Hvis han ikke vil ha barn nå vil han det vel aldri. Du sier at du ikke tror forholdet vil overleve aborten. Du sier at du har sagt at du tidligere ikke vil ta abort. Hvis du tar abort og fortsetter å være sammen med han vil du jo aldri få barn om det er det du ønsker. Vanskelig altså. Men hvis du ikke vil ta abort så syntes jeg ikke du skal gjøre det. 

Anonymkode: 64a2e...294

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok jeg ville greid det fint. Er mer dette med at jeg velger mitt eget ønske fremfor hans 

Ts

I dette tilfellet er det ikke urettferdig.. 

• Liker 1
Skrevet

Helt seriøst, du er i midten av 30 årene. Det blir litt typ now or never. 

Det er ikke noe stress å bli alenemor heller egentlig. Eller, det kommer jo så klart ann på veldig mye, men det hørtes ut som om at du har mye på stell. 

Jeg ville tenkt meg godt om. Lykke til ❤️

Anonymkode: 5aedf...426

• Liker 5
Skrevet (endret)

Herlighet, du er i midten av 30-årene, ønsker barn og «har livet på stell» og likevel vurderer du abort ?!?! 

Da kan jeg fortelle deg om min bekjente på 33 som er singel og antageligvis kommer til å forbli barnløs resten av livet. Eller venninnen på 36 som ikke kan få barn. Dette kan bli deg med mindre du beholder. Mannen din er tydeligvis en fjott som ikke forstår at kvinners fruktbarhet har en utløpsdato, og dersom du dumpet han for å finne deg en mann som faktisk ønsker barn så kommer du til å bli farlig nærme 40 innen barn blir aktuelt, dersom du treffer han i morgen og dere ikke får barn sammen før dere har etablert forholdet skikkelig. Uansett så er du temmelig fucka dersom du faktisk ønsker deg barn en dag. 

Slik jeg ser det har du to valg:

-Ta abort og enten forbli barnløs og sammen med samboeren (da må du også ta høyde for at han muligens dumper deg når han bikker 45 og ønsker seg barn, og du ikke lenger er like fruktbar som før) 

-Ta abort og dumpe samboeren når du innser at dere ikke ønsker dere det samme.

-Få barnet og håpe samboeren får seg en real aha-opplevelse når den lille bylten er født, evt. bli alenemor dersom han ikke skjerper seg (det klarer du!) 

Barn er en velsignelse, og det største livet har å by på. 

Endret av appelsinjuice
Damn you autocorrect!
  • Liker 11
Skrevet

Du har ikke klart å bli gravid alene. Han har deltatt. Hvis han ikke ønsker barn så skulle han ikke hatt sex... synes ikke det er urettferdig hvis du velger å beholde. Din kropp ditt valg!! 
lykketil:)

• Liker 6
Skrevet

I din situasjon hadde jeg ikke nølt med å beholde så får mannen gjøre som han vil. 

Han kan fint få helt andre tanker og følelser rundt det etter at barnet er født, men om han ikke gjør det så er det trist, men ikke katastrofalt. 

Anonymkode: 80127...b17

• Liker 7
Skrevet

Ikke ta abort om du ikke ønsker det. Som du skriver, så er det en av dere som får viljen deres, og sånn er det bare når det kommer til barn. 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Du må ta det valget som er riktig for deg!

Anonymkode: b69d4...2e2

• Liker 2
Skrevet

Din kropp, ditt valg! Og om du ikke ønsker abort, så  må du selvfølgelig ikke ta abort. Sjansen er ganske stor for at han vil ende opp med å elske barnet etter hvert uansett, men om det er sammen med deg eller ikke, det fins det ingen garantier for. Det er fullt mulig at du må ta mer ansvar for dette barnet fremover, men er du klar for det, så ser jeg ingen grunn til at du skal tvinges til abort. Du er en voksen dame med alt på stell, du har sikkert masse å tilby et barn.

• Liker 4
Skrevet

Det er en gang sånn at noen ganger er biologien fryktelig urettferdig og lite likestilt, og dette visste samboeren din da dere hadde sex. Noen ganger svikter prevensjonen, og da er det kvinnen som må ta abort eller gravid, og da er det også kvinnen som skal få ta det valget. Kjipt for han ja, men det er ikke DIN feil!

Gjør det som føles rett for deg i denne situasjonen, hadde rollene vært motsatt ville også din samboer ha gjort det som er riktig for han. Han tenker tydeligvis lite på deg og dine følelser. 

• Liker 9
Skrevet

Og en liten kommentar til: Han sier at de vonde følelsene med å ta en abort mot din vilje vil gå over? De vonde følelsene ved en abort ville ALDRI ha gått over for meg, men vært med meg hele livet. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes at du skal tenke på deg selv først og fremst. Hvis du tror at du ikke takler en abort så gjør du det ikke. 

Han vet da slik som alle andre at kondomer er ikke 100% sikkert. Det er sjangs for graviditet tross alt. Det er mye hardere å drepe et potensielt liv enn det å skape et. 

Klarer du å se for deg en fremtid (kanskje som foreldre på hver deres kant) med et barn som kanskje er som sin far, kjennes det greit ut? 

Anonymkode: 9ff1c...fb1

• Liker 2
Skrevet

Han ønsker abort, da skulle han ikke hatt sex, eller sterilisert seg. For en knøl. 

Anonymkode: 15a26...bb0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...