AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Hei Vi har akkurat begynt aa prove, begynner neste/forstkommende syklus og jeg har altsaa faatt tilbud om a ta influensavaksinen imorgen. Bor jeg naar vi skal prove? Har mye allergi/astma saa vanligvis tatt hvert aar men pause ifjor(vi flyttet til utlandet). Tips? Anonymkode: e5707...59e
spinnwild Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) Jeg ville tatt den. Influensasesongen har teoretisk allerede startet (uke40) og varer til uke20 neste år. Du er i risikogruppe fra andre trimester, som potensielt kan bli innenfor sesong. FHI har definert en av risikogruppe som: "Gravide i 2. og 3. trimester, og gravide i 1. trimester med annen tilleggsrisiko". Jeg vil påstå astma er en tilleggsrisiko, men kommer kanskje an på alvorlighetsgrad...? Endret 8. oktober 2020 av spinnwild
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 9 hours ago, spinnwild said: Jeg ville tatt den. Influensasesongen har teoretisk allerede startet (uke40) og varer til uke20 neste år. Du er i risikogruppe fra andre trimester, som potensielt kan bli innenfor sesong. FHI har definert en av risikogruppe som: "Gravide i 2. og 3. trimester, og gravide i 1. trimester med annen tilleggsrisiko". Jeg vil påstå astma er en tilleggsrisiko, men kommer kanskje an på alvorlighetsgrad...? Ja, er i risikogruppen til vanlig pga astma men vaert slov med aa ta den de to siste aarene. Men tok den for en time siden Anonymkode: e5707...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå