Gå til innhold

Influensa vaksine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har akkurat begynt aa prove, begynner neste/forstkommende syklus og jeg har altsaa faatt tilbud om a ta influensavaksinen imorgen.

Bor jeg naar vi skal prove? Har mye allergi/astma saa vanligvis tatt hvert aar men pause ifjor(vi flyttet til utlandet).

Tips?

Anonymkode: e5707...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt den. Influensasesongen har teoretisk allerede startet (uke40) og varer til uke20 neste år. 

Du er i risikogruppe fra andre trimester, som potensielt kan bli innenfor sesong. 

FHI har definert en av risikogruppe som: "Gravide i 2. og 3. trimester, og gravide i 1. trimester med annen tilleggsrisiko".

Jeg vil påstå astma er en tilleggsrisiko, men kommer kanskje an på alvorlighetsgrad...? 

Endret av spinnwild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, spinnwild said:

Jeg ville tatt den. Influensasesongen har teoretisk allerede startet (uke40) og varer til uke20 neste år. 

Du er i risikogruppe fra andre trimester, som potensielt kan bli innenfor sesong. 

FHI har definert en av risikogruppe som: "Gravide i 2. og 3. trimester, og gravide i 1. trimester med annen tilleggsrisiko".

Jeg vil påstå astma er en tilleggsrisiko, men kommer kanskje an på alvorlighetsgrad...? 

Ja, er i risikogruppen til vanlig pga astma men vaert slov med aa ta den de to siste aarene.

Men tok den for en time siden :)

Anonymkode: e5707...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...