AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 I vår kjøpte jeg varer for rundt 4000,- på nettsiden Villakids.no, som ved første øyekast så ut som en helt standard og fin nettside. De hadde en stor Facebook-side med masse følgere osv. Først da jeg hadde betalt varene, fikk jeg beskjed på e-post om at de hadde 4-6 ukers leveringstid. Siden har de bare vært helt stille. De svarer ikke på Mail, tar ikke telefonen, og har bare vært sykt uproffe. Jeg har sendt angrerettskjema og klageskjema fra Forbrukerrådet, uten å ha fått noe svar. Etterhvert så jeg at de hadde blitt slaktet på alle mulige nestleder med anmeldelser av firmaer, men dette så jeg dessverre for sent... Jeg kom tilfeldigvis i sommer i prat med en venninne som hadde opplevd det samme etter å ha betalt 2000,-, og hun fikk i dag en e-post av dem i dag der det står at firmaet skal legges ned! Derfor skulle de refundere varene hennes. Jeg på min side har ikke hørt noenting... Og tviler sterkt på at jeg får igjen pengene etter så lang tid! Men når jeg sjekker Facebook-siden deres nå, ser det overhodet ikke ut som om de skal legges ned- de har masse konkurranser der du må like/dele siden deres for å være med osv. Hva kan jeg gjøre nå? Bare innse at pengene er tapt..? Anonymkode: cc4d1...c53 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Er ikke dette siden til hun bloggeren og typen? Forventer ikke annet fra den kanten. Anonymkode: 7aace...d6c 18
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Dette er en ren svindelbedrift. Du kan dessverre anse pengene som tapt. Anonymkode: ea1d0...726 17
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Ikke de mest pålitelige https://no.trustpilot.com/review/villakids.no Anonymkode: 49a71...ffd 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette siden til hun bloggeren og typen? Forventer ikke annet fra den kanten. Anonymkode: 7aace...d6c Nei det er det ikke Anonymkode: 6fa34...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Hvor lenge er det siden du bestilte da? Har de 4-5 ukene gått? Sålenge de ikke er slått konkurs og det ikke finnes penger å hente, så har du vel krav på å enten få varen eller pengene tilbake. Man kan ikke bare "legge ned" uten å levere det som er bestilt, og stikke av med pengene. Hvis du har betalt med kredittkort så kan du muligens stoppe betalingen. Anonymkode: 5d0bd...a28 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge er det siden du bestilte da? Har de 4-5 ukene gått? Sålenge de ikke er slått konkurs og det ikke finnes penger å hente, så har du vel krav på å enten få varen eller pengene tilbake. Man kan ikke bare "legge ned" uten å levere det som er bestilt, og stikke av med pengene. Hvis du har betalt med kredittkort så kan du muligens stoppe betalingen. Anonymkode: 5d0bd...a28 De to første ordene i hovedinnlegget sier ts at det var "I vår".... så ja, jeg tror vi trygt kan si at det er gått mer enn noen uker. Det er gått et halvt år. Anonymkode: 718ea...99d 17
FruRosa Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette siden til hun bloggeren og typen? Forventer ikke annet fra den kanten. Anonymkode: 7aace...d6c Regner med du sikter til Camilla (Villa Paprika) og Kim Øvestad... Han har vært ansatt der som markedssjef, driftet kundeservice og styrt FaceBook. De har også samarbeidet med Camilla. Alt kan leses her: https://www.monner.no/laan/kjoep_av_printmaskin#bedriften 8
Labyrint Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Du kan reklamere på transaksjonen hos banken din. Du har ikke fått varen du har betalt for. Kan gjøres både om du har betalt med kreditt- eller bankkort. 12
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 39 minutter siden, FruRosa skrev: Regner med du sikter til Camilla (Villa Paprika) og Kim Øvestad... Han har vært ansatt der som markedssjef, driftet kundeservice og styrt FaceBook. De har også samarbeidet med Camilla. Alt kan leses her: https://www.monner.no/laan/kjoep_av_printmaskin#bedriften Jeg skjønner ikke, betyr dette at de fikk et svært lån i år?? Dette henger bare ikke på greip: skjønner ikke hvordan de kan fortsette å være så sykt aktive på sosiale medier når de planlegger å legge ned... Anonymkode: cc4d1...c53 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, Labyrint skrev: Du kan reklamere på transaksjonen hos banken din. Du har ikke fått varen du har betalt for. Kan gjøres både om du har betalt med kreditt- eller bankkort. Oi, dette var jo gode nyheter! Vet du hvordan man går frem? Anonymkode: cc4d1...c53
Labyrint Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi, dette var jo gode nyheter! Vet du hvordan man går frem? Anonymkode: cc4d1...c53 Jeg har DnB og kan gjøre det via nettbanken, regner med at de fleste bankene gjør det sånn. Send de en melding hvis de har en chatfunksjon 😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, Labyrint skrev: Jeg har DnB og kan gjøre det via nettbanken, regner med at de fleste bankene gjør det sånn. Send de en melding hvis de har en chatfunksjon 😊 Så lenge etterpå? Er ikke ts altså, bare lurer... Anonymkode: 9c756...439
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 De er veldig aktiv på Instagram, send dem en melding der. Anonymkode: bd655...324
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I vår kjøpte jeg varer for rundt 4000,- på nettsiden Villakids.no, som ved første øyekast så ut som en helt standard og fin nettside. De hadde en stor Facebook-side med masse følgere osv. Først da jeg hadde betalt varene, fikk jeg beskjed på e-post om at de hadde 4-6 ukers leveringstid. Siden har de bare vært helt stille. De svarer ikke på Mail, tar ikke telefonen, og har bare vært sykt uproffe. Jeg har sendt angrerettskjema og klageskjema fra Forbrukerrådet, uten å ha fått noe svar. Etterhvert så jeg at de hadde blitt slaktet på alle mulige nestleder med anmeldelser av firmaer, men dette så jeg dessverre for sent... Jeg kom tilfeldigvis i sommer i prat med en venninne som hadde opplevd det samme etter å ha betalt 2000,-, og hun fikk i dag en e-post av dem i dag der det står at firmaet skal legges ned! Derfor skulle de refundere varene hennes. Jeg på min side har ikke hørt noenting... Og tviler sterkt på at jeg får igjen pengene etter så lang tid! Men når jeg sjekker Facebook-siden deres nå, ser det overhodet ikke ut som om de skal legges ned- de har masse konkurranser der du må like/dele siden deres for å være med osv. Hva kan jeg gjøre nå? Bare innse at pengene er tapt..? Anonymkode: cc4d1...c53 Jeg er klar over de dårlige anmeldelsene og kundeomtalene de har rundt omkring... Likevel har jeg en følelse av at dette innlegget er en del av den påståtte svertekampanjen som er omtalt flere steder, bl.a på Jodel.... Anonymkode: 9c7bf...834
Labyrint Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge etterpå? Er ikke ts altså, bare lurer... Anonymkode: 9c756...439 Jeg reklamerte i september på ett kjøp fra mars, dette var en tjeneste som ikke ble levert pga coronakrisen, hadde prøvd å få pengene tilbake direkte lenge. Så har man en grunn til at det er gått lang tid så tror jeg ikke det er noe problem... 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over de dårlige anmeldelsene og kundeomtalene de har rundt omkring... Likevel har jeg en følelse av at dette innlegget er en del av den påståtte svertekampanjen som er omtalt flere steder, bl.a på Jodel.... Anonymkode: 9c7bf...834 Ehm, tro meg, dette er ikke en del av en svertekampanje. Har selvfølgelig ikke tenkt å gå ut med en oversikt over all min forsøkte kommunikasjon, men du kan jo for eksempel ringe kundeservice hver dag i løpet av en uke og se hvor mye svar du får. Det er vanvittig frustrerende å planlegge et barnerom og glede seg til å se hvordan det blir når varene bare aldri kommer. Anonymkode: cc4d1...c53 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 Betal med MasterCard på nett Anonymkode: 86b4c...5b0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over de dårlige anmeldelsene og kundeomtalene de har rundt omkring... Likevel har jeg en følelse av at dette innlegget er en del av den påståtte svertekampanjen som er omtalt flere steder, bl.a på Jodel.... Anonymkode: 9c7bf...834 Tja... kan jo fint være at butikken setter ut rykte om "svertekampanje" fordi å skjule den ELENDIGE kundebehandlingen de driver med. Anonymkode: 31c81...904 11
Jolsen Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 På 7.10.2020 den 18.12, AnonymBruker skrev: Dette er en ren svindelbedrift. Du kan dessverre anse pengene som tapt. Anonymkode: ea1d0...726 Er det .no domene er det registrert foretak som eier det, her er det mulig å gå til sak. Hadde vært noe annet om man handlet fra utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå