AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Slik dagens arbeidsliv utvikler seg så er borgerlønn en løsning som må vurderes, det vil tvinges frem etterhvert uansett. Mye av dette er jo staten sin feil, nå har de importert billig arbeidskraft i mange år som har ødelagt arbeidslivet for norske borgere. Sosial dumping, skapt av staten. Det blir også flere som ender opp som ufør. Så har vi arbeidsgivere som krever urimelige ting, selv om du gjør en god jobb. Så er ikke det nok, du må ha en utdannelse. Selv etter 20år i samme jobb, der man har mye mer kompetanse enn noen som kommer inn med utdannelse, erfaring går alltid foran utdannelse må man vite. Jeg har selv sett hvor galt det kan gå med mennesker som har rett utdannelse i arbeidslivet. Jeg er for borgerlønn, så folk slipper å slite mentalt med å bekymre seg over penger. Vi hadde fått et bedre system, sluppet NAV-katastrofen. Redusert flere tusen stillinger offentlig. Les og lær: https://morgenbladet.no/portal/2019/04/derfor-trenger-verden-borgerlonn-og-slik-kan-vi-innfore-den Anonymkode: 8a8c1...b57 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Nei og atter nei. Anonymkode: 5e515...3c1 4
Bunuel Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Når så godt som alle jobber utføres av maskiner en stund frem i tid så er det vel uunngåelig at det innføres. 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Niks. Er direkte usunt for mennesker å ikke ha noe fornuftig innhold i dagene sine. Anonymkode: 655dd...492 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, Bunuel skrev: Når så godt som alle jobber utføres av maskiner en stund frem i tid så er det vel uunngåelig at det innføres. Jeg ser på det som en kombinasjon med deltid: man må jobbe med ting som gjør at samfunnet går rundt. På deltid. Kun viktige jobber skal prioriteres, ikke å stå i en butikk å selge dumme ting. Anonymkode: 8a8c1...b57
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Niks. Er direkte usunt for mennesker å ikke ha noe fornuftig innhold i dagene sine. Anonymkode: 655dd...492 Lønnet slave er ikke fornuftig. Anonymkode: 8a8c1...b57 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Niks. Er direkte usunt for mennesker å ikke ha noe fornuftig innhold i dagene sine. Anonymkode: 655dd...492 Slikt ordner man selv. Anonymkode: 41df3...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Det hadde vært fantastisk. 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Niks. Er direkte usunt for mennesker å ikke ha noe fornuftig innhold i dagene sine. Anonymkode: 655dd...492 Er mer usunt om det eneste "Fornuftige" i livet ditt er å gjøre ting for penger... Mer fornuftig, givende og viktig å være med familie, være gode med folk rundt seg, ha overskudd og energi til å hjelpe andre, nyte naturen, utvikle seg som menneske (fordi man vil, ikke fordi man må for å tjene peng), da er motivasjonen mye større - og man har tid og energi til det som faktisk er viktig = relasjoner og å nyte det korte livet vi har på jorda Anonymkode: 289ec...09e 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vært fantastisk. Er mer usunt om det eneste "Fornuftige" i livet ditt er å gjøre ting for penger... Mer fornuftig, givende og viktig å være med familie, være gode med folk rundt seg, ha overskudd og energi til å hjelpe andre, nyte naturen, utvikle seg som menneske (fordi man vil, ikke fordi man må for å tjene peng), da er motivasjonen mye større - og man har tid og energi til det som faktisk er viktig = relasjoner og å nyte det korte livet vi har på jorda Anonymkode: 289ec...09e Er sååå uenig med deg! Jeg elsker familien min og elsker å tilbringe tid med dem men hadde jeg kun vært sammen med dem dag ut og dag inn så hadde jeg blitt nedstemt. Å jobbe, studere, utvikle seg, møte nye mennesker, tjene penger for å kunne reise, utføre utfordrende oppgaver, ja alt det gjør at jeg føler meg levende. Nei og atter nei for borgerlønn! Anonymkode: f81bc...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser på det som en kombinasjon med deltid: man må jobbe med ting som gjør at samfunnet går rundt. På deltid. Kun viktige jobber skal prioriteres, ikke å stå i en butikk å selge dumme ting. Anonymkode: 8a8c1...b57 Enig med deltidsløsningen! I mitt ideelle liv så ville jeg jobbet kl 10-14.30! Det hadde vært fantastisk. Så hadde jeg hatt skikkelig overskudd og kunne tilbragt langt mer tid med familien. Men akk, det blir visst 07-17.30 (med pendling) til jeg stuper om i 70-åra 😛 Anonymkode: 1a329...715
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig med deltidsløsningen! I mitt ideelle liv så ville jeg jobbet kl 10-14.30! Det hadde vært fantastisk. Så hadde jeg hatt skikkelig overskudd og kunne tilbragt langt mer tid med familien. Men akk, det blir visst 07-17.30 (med pendling) til jeg stuper om i 70-åra 😛 Anonymkode: 1a329...715 Akkurat dette som er problemet, livet er så kort. Så velger vi å kaste bort tiden på jobben, får ingenting igjen for det. Arbeidsgiver ser kun på deg som er ren utgift. Anonymkode: 8a8c1...b57
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: Lønnet slave er ikke fornuftig. Anonymkode: 8a8c1...b57 Kanskje du skulle vurdert å bytte jobb til en jobb du ikke hater da Anonymkode: a1302...970
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du skulle vurdert å bytte jobb til en jobb du ikke hater da Anonymkode: a1302...970 Handler ikke om at man hater arbeidsoppgavene, er jo systemet rundt alt. Den dagen du våkner opp ser du det. Anonymkode: 8a8c1...b57 1
AndreasBR Skrevet 8. oktober 2020 #15 Skrevet 8. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Så har vi arbeidsgivere som krever urimelige ting, selv om du gjør en god jobb Eksempler?
AndreasBR Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Lønnet slave er ikke fornuftig. Anonymkode: 8a8c1...b57 Finnes ikke. Slaver er per definisjon ulønnede. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 21 timer siden, Bunuel skrev: Når så godt som alle jobber utføres av maskiner en stund frem i tid så er det vel uunngåelig at det innføres. Det er akkurat det. I dag er det kanskje ikke så viktig, men når så godt som alle jobber utføres av maskiner hva da? Om vi kommer dit altså. Da vil det kanskje være naturlig å gi alle mennesker en sum penger tilsvarende det en vanlig månedslønn ville vært. Hvordan skal vi ellers løse det? Anonymkode: 5aeeb...57f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det. I dag er det kanskje ikke så viktig, men når så godt som alle jobber utføres av maskiner hva da? Om vi kommer dit altså. Da vil det kanskje være naturlig å gi alle mennesker en sum penger tilsvarende det en vanlig månedslønn ville vært. Hvordan skal vi ellers løse det? Anonymkode: 5aeeb...57f Noen må jo produsere og vedlikeholde maskinene. En del jobber er omsorgsyrker som ikke kan erstattes av maskiner fordi det mellommenneskelige er viktige. En maskin kan ikke trene hunder, passe barn, ta vare på eldre. Anonymkode: 78ab6...df9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 Det er nok uunngåelig etterhvert, men vi er nok ikke der enda. Datamaskiner og roboter tar over stadig nye oppgaver, så det blir mindre jobber. Og vi blir ikke akkurat færre folk. Anonymkode: 796b7...149
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Lønnet slave er ikke fornuftig. Anonymkode: 8a8c1...b57 Heh, tror de fleste oppfatter jobben sin som meningsfull. Anonymkode: 655dd...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå