Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er arbeidsdagen til en pilot eller flyvertinne lagt opp? Hvor mange flyvninger pr dag? Må man overnatte på hotell flere dager i uken? Er det mye utroskap i disse yrkene?

Anonymkode: 800fc...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvilke ruter  en får. Men i disse  tider vi er inne i nå så vil det nok ikke dukke opp ledige stilliger innenfor flybransjen på evigheter, de fleste flyselskap har mesteparten av de ansatte permittert og vil også si opp tusenvis

Anonymkode: 03e59...723

• Liker 1
Skrevet

Bare nysgjerrig, ønsker ikke en slik karriere :) 

Ts

Skrevet

Ja. Alle som jobber som det er utro

Anonymkode: 1043d...21d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Alle som jobber som det er utro

Anonymkode: 1043d...21d

Hvorfor det?

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har arbeidet som flyvertinne i flere år og kan si at det er ikke likt noe annet. Det blir en livsstil og kolleger blir familie, venner, støttespillere og noen ganger største fiender. I midten av hver måned kommer "roster" / det man skal jobbe for neste måned. I noen selskaper kan man legge inn forespørsler på hvor man vil fly, datoer man vil ha fri, steder man vil sove osv. Men sånt kommer an på selskapet størrelse, senoritet (flyverdens ord for ansiennitet) og om man jobber i fast turnus eller har variabel arbeidstid. At det er utroskap; JA! Jeg har blitt forferdet over å se kolleger jeg vet er gifte og har barn ligge rundt med kolleger "fordi de blir ensomme på layovers". Det er såklart mange av oss som ikke driver med slik livsstil, men at det skjer i flyverden, definitivt! 

Anonymkode: fa428...79d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...