Gå til innhold

Er de sære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns en familie jeg kjenner til kanskje er litt sære når det gjelder korona og forsiktighet. 

Damen i den familien er i risikogruppe og har ettersom jeg vet, holdt seg stort sett hjemme etter korona kom til landet. Mannen hennes og barna er ikke i risikogruppe. Mannen går daglig på arbeid og barna er på skole og de fritidsaktivitetene det er åpnet opp for. Barna er også med venner hjem for leking etter skolen. Barna er tvillinger og de går i samme parallellklass.

MEN denne familien holder nærmest huset stengt for besøk, fordi damen i risikogruppe helst vil slippe å få korona. Det er lenge siden det har vært tilfeller i vår kommune, men det er noe økende i noen kommuner rundt vår. I sommer var det ikke slik, men det er blitt slik nå. Jeg syns det er litt rart at de lar barna være på skolen, aktiviteter og være med andre barn hjem, og mannen går på jobb. Men det å ha besøk inne i huset selv, det gjør de ikke. (Ute er visst ok).

Jeg lurer litt på hvorfor de griper ann denne situasjonen på denne måten, og hvorfor de ikke vil ha besøk i huset lenger, når de hadde det i sommer. Og jeg syns det er litt rart å godta så mye, men ikke alt. Men jeg føler ikke jeg har noe som helst med det og kommer derfor aldri til å spørre de om det. Men kanskje det kan være noen andre i samme situasjon, som er her inne, som vil forklare? Dette lurer jeg på rett og slett av ren nysgjerrighet. 

Anonymkode: b56b8...1e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun rett og slett ikke orker å ha folk på besøk, og bruker det som unnskyldning?😅

Anonymkode: 70438...039

• Liker 5
Skrevet

Folk følger gjerne følelser og handler ikke, rasjonelt. 

Anonymkode: 2f258...e63

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Kanskje de ikke har nærkontakt med hverandre i huset?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk følger gjerne følelser og handler ikke, rasjonelt. 

Anonymkode: 2f258...e63

Helt rasjonelt er det vel ikke, men barna må jo på skole og mannen på jobb, så det eneste de kan kontrollere er jo hvem de slipper inn hjemme. Så da gjør de det. 

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke det virker rart i det hele tatt jeg da. Jobb og skole må man nesten møte opp på, sånn er det bare. Jeg går også på jobb hver dag, men jeg skifter klær og vasker meg når jeg komme hjem, og prøver å behandle hjemmet mitt som "ren sone". Selv om jeg treffer 15 kollegaer om dagen hadde jeg aldri invitert dem hjem på vorspiel akkurat nå heller. 

Anonymkode: 3cc01...65d

• Liker 7
Skrevet

Forstår det godt. Hjemme skal føles trygt.

Anonymkode: 65ce3...0e1

• Liker 2
Skrevet

Vel.. jeg er ikke så opptatt av corona men bruker det stadig vekk som unnskyldning for å slippe besøk eller sammenkomster jeg ikke orker😂 kanskje hun gjør det samme?

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun rett og slett ikke orker å ha folk på besøk, og bruker det som unnskyldning?😅

Anonymkode: 70438...039

Jeg tror ikke det. Til vanlig er de ganske gjestfrie. Det må jo være litt trist for barna å ikke ha venner inne hjemme hos seg på besøk? Eller er det helt ok at de for denne perioden får sosialt samvær på skolen, hjemme hos venner og utebesøk hjemme?

Jeg tenker også det må bli litt trist for familie og venner at det er slik.

Skrevet
4 timer siden, Dævendøtte skrev:

Kanskje de ikke har nærkontakt med hverandre i huset?

Dette vet jeg ikke. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det virker rart i det hele tatt jeg da. Jobb og skole må man nesten møte opp på, sånn er det bare. Jeg går også på jobb hver dag, men jeg skifter klær og vasker meg når jeg komme hjem, og prøver å behandle hjemmet mitt som "ren sone". Selv om jeg treffer 15 kollegaer om dagen hadde jeg aldri invitert dem hjem på vorspiel akkurat nå heller. 

Anonymkode: 3cc01...65d

Ok. Det er litt interessant å høre hvordan andre løser det.

Skrevet

Jeg synes det du forteller høres logisk ut. Skole og jobb har altfor store konsekvenser å kutte ut. Besøk hjemme har ikke store konsekvenser å kutte ut.

Anonymkode: 0571c...cd6

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det. Til vanlig er de ganske gjestfrie. Det må jo være litt trist for barna å ikke ha venner inne hjemme hos seg på besøk? Eller er det helt ok at de for denne perioden får sosialt samvær på skolen, hjemme hos venner og utebesøk hjemme?

Jeg tenker også det må bli litt trist for familie og venner at det er slik.

Altså, vi er midt i en pandemi. At folk tar forhåndsregler synstest jeg er flott. Tristere for barna om moren dør av sykdom.

Anonymkode: 43de5...151

• Liker 3
Skrevet

Dette skjønner jeg veldig godt. Hjemme kan barna skifte klær og sprite seg. Hvis tilfelle hadde vært at en av barna de var på besøk hos hadde Covid19 så er det ikke 100% sikkert at barnet hennes blir smittet. Har hun dette smittede barnet i sitt eget hjem derimot er sjansene for at hun selv får det mye større. Vi har heller ikke besøk av alt slags barn i huset nå, utenom en lite fast knippe venner. Jeg liker å føle at huset mitt er en ren plass som jeg til en viss grad har kontroll på. 

Anonymkode: d5d4a...f41

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns en familie jeg kjenner til kanskje er litt sære når det gjelder korona og forsiktighet. 

Damen i den familien er i risikogruppe og har ettersom jeg vet, holdt seg stort sett hjemme etter korona kom til landet. Mannen hennes og barna er ikke i risikogruppe. Mannen går daglig på arbeid og barna er på skole og de fritidsaktivitetene det er åpnet opp for. Barna er også med venner hjem for leking etter skolen. Barna er tvillinger og de går i samme parallellklass.

MEN denne familien holder nærmest huset stengt for besøk, fordi damen i risikogruppe helst vil slippe å få korona. Det er lenge siden det har vært tilfeller i vår kommune, men det er noe økende i noen kommuner rundt vår. I sommer var det ikke slik, men det er blitt slik nå. Jeg syns det er litt rart at de lar barna være på skolen, aktiviteter og være med andre barn hjem, og mannen går på jobb. Men det å ha besøk inne i huset selv, det gjør de ikke. (Ute er visst ok).

Jeg lurer litt på hvorfor de griper ann denne situasjonen på denne måten, og hvorfor de ikke vil ha besøk i huset lenger, når de hadde det i sommer. Og jeg syns det er litt rart å godta så mye, men ikke alt. Men jeg føler ikke jeg har noe som helst med det og kommer derfor aldri til å spørre de om det. Men kanskje det kan være noen andre i samme situasjon, som er her inne, som vil forklare? Dette lurer jeg på rett og slett av ren nysgjerrighet. 

Hvordan kan man gå i samme parrallelklasse?

Anonymkode: 6a615...6e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...