Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjeelp! Jeg er gått videre i jobbsøknads-prosessen, og skal nå inn på et omvendt intervju. Hva er det viktig å tenke på? Hva skal jeg spørre om? Og er det noe jeg IKKE burde spørre om? 

Jeg har også lest at oppfølgingsspørsmålene er det viktigste. Hvordan forbereder jeg meg til disse?

Anonymkode: 1c401...4b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags merkelig jobb er dette?

Anonymkode: 521f6...be6

Skrevet

Aldri vært borti før.. kanskje google har svaret. Uansett lykke til! 

Anonymkode: f5d54...675

Skrevet

Aldri hørt om et omvendt intervju, lykke til! 🙈

Anonymkode: 1637d...1f9

Skrevet

Jeg har aldri hørt om omvendt intervju før, men regner med at det er du som skal stille spørsmål til bedriften og de ansatte som møter deg på dette intervjuet?

Jeg hadde tenkt hva er det du ønsker å vite om bedriften og de ansatte. Kanskje spørre de ansatte hvorfor de liker å jobbe i bedriften og i de stillingene de har? Hva du kan forvente deg av arbeidsoppgaver i det daglige, hvordan en mulig karriere kan se ut. osv. Håper det gir deg noen ideer :)

Det jeg ikke ville spurt om er ting som åpenbart står beskrevet på nettsidene til bedriften eller i stillingsannonsen. 

Anonymkode: 7aa83...da8

Skrevet

Jeg har alltid mange spørsmål på vanlige intervju også 😅

F.eks:

Hvordan er vedkommende som leder?

Hvordan er kulturen i selskapet?

Hva er ambisjonene til selskapet på kort og lang sikt?

Hva vil være mine ansvarsområder? 

Hvorfor sier ansatte opp her? 

Har dere noen plan på opplæring? 

Hva skiller dette selskapet fra konkurrentene, både positive og negagive sider. 

Skrevet

Aldri hørt om, men her er det jeg kommer på: 

Les deg godt opp på bedriftens sider, evt. Oppslag i aviser, rapporter og alt som er mulig for en hver å finne ut. Still spørsmål til dette. Ikke still spørsmål som du vet svaret på. Du kan spørre "Jeg synes det er interessant at.../jeg ønsker å høre mer om....". Da viser du at du har lest deg opp og virker oppriktig interessert. 

Anonymkode: 83016...998

Skrevet

- hvorfor skal du velge de? Hva har de å tilby deg?

- hvilke forventninger har de til deg?

Anonymkode: 29570...e4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...