Gå til innhold

Flergangsfødende, morkake foran, når kjente du liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du er (eller har vært) flergangsfødende, med morkake foran, hvilken uke var du i da du kjente liv og ikke var i tvil om at det var babyen?

Er snart 18 fullgåtte og det virker som om «alle» i termingruppen har kjent liv nå. Jeg vet ut ifra TUL at morkaken ligger foran, og jeg vet det fremdeles er liv der inne ettersom jeg har doppler, men har ikke kjent noe enda som jeg er 100% sikker på er babyen.. 

Anonymkode: a5094...269

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morkaken fremme begge ganger. Kjent liv fra ca uke 24.

Skrevet

Ca uke 24 eller 25. Bikker straks 28 og kjenner mye liv. Før 24 var det kanskje et svakt spark eller bobling...

Skrevet

Uke 13. Visste ikke at morkake var fremme før OUL, men kjente bevegelser fra uke 13. 

Anonymkode: c7f20...b80

Skrevet

Er i uke 23 og kjenner godt med liv selv om morkaken er fremme. Er noen uker siden jeg kjente det var tydelige spark. 

Anonymkode: e7610...d94

Skrevet

Var på ul i dag, og som sist, ligger morkaken foran. Dette blir min tredje. Med førstemann aner jeg ikke hvor morkaken lå, antar foran der å .. Uansett, jeg har merket litt sporadisk liv den siste uken nå, er i uke 15 (15+4) :)  

Anonymkode: cbbfc...b9d

Skrevet

Første var morkaka bak, kjente i uke 17. Andre var morkaka foran, kjente i uke 19 eller 20

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du er (eller har vært) flergangsfødende, med morkake foran, hvilken uke var du i da du kjente liv og ikke var i tvil om at det var babyen?

Er snart 18 fullgåtte og det virker som om «alle» i termingruppen har kjent liv nå. Jeg vet ut ifra TUL at morkaken ligger foran, og jeg vet det fremdeles er liv der inne ettersom jeg har doppler, men har ikke kjent noe enda som jeg er 100% sikker på er babyen.. 

Jeg kjente liv først da jeg var 24 fullgåtte uker på vei!☺️

Anonymkode: 16329...257

Skrevet

Kjente liv fra uke 16 denne gang, og har kjent liv tilnærmet hver dag helt fra da (er snart ved termin). Forrige gang kjente jeg første gang liv i ca. uke 20. Hatt morkaken foran begge ganger. Den som er der inne nå er generelt veldig mye mer aktiv og «hardhendt» enn storebroren var, så dermed ikke så rart at jeg kjente liv mye tidligere heller.

Anonymkode: a3748...b48

Skrevet

Gravid med nr 2 nå. Morkaken ligger foran, kjente ikke liv før midten av uke 20.

Anonymkode: a8fa1...71e

Skrevet

Uke 13. Morkake på bakre vegg. Kjente bare såvidt litt bobling de første gangene. Nå (uke 19) kjenner jeg mer, men det er fortsatt småtterier, ikke skikkelig spark sånn det er senere i graviditeten.

Helt normalt å ikke kjenne noe før mye senere når morkaka ligger foran. Skjønner godt at du gjerne vil kjenne noe, men husk at det kommer og at alt er bra. 🥰

Skrevet

Rundt uke 20. Før det bare av og til når jeg lå på siden.. 

Anonymkode: 54c99...9a5

Skrevet

Tusen takk for alle svar😊 Da er det ikke så rart eller unormalt at jeg ikke har kjent noe jeg er helt sikker på er babyen enda.

Skrevet

Jeg hadde morkaken fremme begge gangene. Med førstemann var jeg vel passert uke 20 før jeg ble sikker på at det var babyen. 

Siste gang hadde jeg morkaken litt til venstre, og kjente masse spark nede til høyre allerede i uke 17. Fra uke 19 var det helt tydelige spark også på venstresiden, der morkaken var. 

Anonymkode: 928ed...b8a

Skrevet

Uke 15 med andre, 17 med første. Morkaken foran med begge.

Anonymkode: 63d92...587

Skrevet

Rundt uke 20. 

Anonymkode: edc9d...b95

Skrevet

Morkaken fremme begge ganger, uke 24 første gang og uke 17-18  andre gang.

Anonymkode: 27362...ba2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...