Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vet at jeg høres ut som at jeg er veldig overnervøs, noe som jeg også kanskje har blitt. 

Er 20 uker gravid og bedt på hyttetur kommende helg. Blir 15 stk tilsammen. Er så urolig for å få korona!! 🙈 Er folk fra Oslo, Lørenskog, Kløfta osv. Tok oss syv år å bli gravid, og er nå urolig for å bli smittet og få et sykt barn/abortere. Er man så uheldig å få problemer med oksygenopptak så kan det gi baby hjerneskade. 

Hva synes dere om saken, uroer jeg meg unødvendig mye? 

Anonymkode: 71a35...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp det. Helt fullstendig unødvendig (og ganske egoistisk og selvsentrert) og møtes så mange fra så mange ulike steder. Totalt unødvendig både for deg og alle de andre.

Anonymkode: 62957...735

• Liker 22
Skrevet

det hadde jeg droppet, helt uavhenging av graviditet i disse tider. 

Anonymkode: 1ff5d...c14

• Liker 14
Skrevet

Hadde jeg aldri gjort. 

• Liker 2
Gjest YtreYtterst
Skrevet

Den hytteturen hadde jeg stått over.

Det kommer flere hytteturer, men kanskje ikke flere barn.

Skrevet

Oj, tror du at du er overnervøs/hysterisk som er skeptisk til dette? Jeg bor i en kommune med svært lite smitte, men absolutt ingen jeg kjenner ville dratt på en slik hyttetur, selv om de ikke er gravide eller i noe risikogruppe. Alle voksne jeg kjenner, både eldre, yngre og på samme alder som meg (30 år), er veldig lite på besøk hos andre. Overnatting er helt uaktuelt, eller går til nøds hos ens egne foreldre, hvis de bor et stykke unna. Ingen samler mange venner inne. De som er minst nøye, har besøk av kanskje 2-3 stykker om gangen, mens de som er mest nøye kun har besøk av et fåtall utvalgte personer, mens de treffer andre ute eller holder kontakt via telefon/Internett.  

Anonymkode: c87c8...b99

• Liker 7
Skrevet

Hadde aldri tenkt tanken på å dra engang

Anonymkode: 807a4...d51

• Liker 1
Skrevet

Det er heldigvis ikke så veldig farlig for gravide å få korona. Det er derfor ikke pga graviditeten du bør bli hjemme.

Likevel, bli hjemme! Hva slags naut er det som planlegger en slik tur, og så med folk fra et rødt område! Vedkommende må være ganske virkelighetsfjern, egoistisk og/eller tett i pappen! Det er pga slike folk at nybakte mødre må være alene på barsel!

Anonymkode: 2b809...e8e

• Liker 6
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hadde aldri reist på hyttetur med så mange nå, uansett om jeg var gravid eller ikke.

Skrevet

Hadde droppet det uavhengig om jeg var gravid eller ikke. 

Anonymkode: a49b9...e82

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er heldigvis ikke så veldig farlig for gravide å få korona. Det er derfor ikke pga graviditeten du bør bli hjemme.

Likevel, bli hjemme! Hva slags naut er det som planlegger en slik tur, og så med folk fra et rødt område! Vedkommende må være ganske virkelighetsfjern, egoistisk og/eller tett i pappen! Det er pga slike folk at nybakte mødre må være alene på barsel!

Anonymkode: 2b809...e8e

Tull å si at det ikke er farlig for gravide. Gravide er i risikogruppe i alle land Norge kan sammenligne seg med, og det er kommet rapporter i det siste på at gravide er mer utsatt enn først antatt. Pga nedsatt immunforsvar og dårligere lungekapasitet.

Dropp turen med god samvittighet.

Anonymkode: 743cf...967

• Liker 1
Skrevet

Det er jo akkurat i slike sammenkomster smitteutbruddene skjer! At 15 folk fra ulike steder skal samles i en hytte, det er jo akkurat dette vi alle blir frarådet til. Trist at folk ikke kan tenke mer på de sårbare. Når det er sagt, blir jeg veldig glad av å lese hvor mange i tråden her som tenker på samfunnet. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde aldri i verden dratt😳

Hvis du lar være å dra så har du ingenting å bekymre deg for. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...