Gå til innhold

Lar dere barna gå knask eller knep i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøre barna rundt slik at de kan «gå knask eller knep» hos besteforeldre og tanter/onkler. Vil ikke at de skal ringe på til hvem som helst i år. Hvordan skal deres barn feire Halloween? 

Anonymkode: eaa8d...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får gå knask eller knep i nabolaget. Bor i et stengt av boligsameie med felles lekeplass i midten der alle barna leker sammen hver dag uansett. De går i samme klasse osv... så de får gå her der det er folk de møter hver dag uansett. Men de får ikke gå å ringe på andre steder

• Liker 1
Gjest Professor Hvasadu
Skrevet (endret)

Tenker at det i kontrollerte former kan være greit, men det skader ikke å la være heller. Det siste er kanskje å anbefale.

Endret av Professor Hvasadu
Skrevet

Nei, i år holdes de hjemme så sant ingen i klassen drar igang en hjemmefest. 

Anonymkode: 7f92c...47a

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke i år. Kommer ikke til å ta i mot andre heller.

Skrevet

Ja, det får de. Det er ingenting i veien for å gå knask eller knep i år (det sier også FHI), men er man syk holder man seg hjemme, man går i mindre grupper og med barn man er sammen med til vanlig også og det er best at folk deler ut  (innpakket) godteri selv (med rene hender) framfor at barna tar oppi bollen. 

Skrevet

Kjøper inn overflatesprit. Lar de gå ute men jeg skal desinfisere all godterri før de får spise det. Selvsagt kun det med pakning på (det andre spiser vi ikke).

Anonymkode: 904be...58f

Skrevet

Takk for svar. Selv om vi kun går til de nærmeste så skal jeg ha godteri klar hvis det dukker opp andre barn på døren, hver enkelt avgjør hvordan de vil feire. Men har jo selvsagt innpakket, det hadde vi før korona også. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å kjøre barna rundt slik at de kan «gå knask eller knep» hos besteforeldre og tanter/onkler. Vil ikke at de skal ringe på til hvem som helst i år. Hvordan skal deres barn feire Halloween? 

Jeg tenker at vi gjør det samme. At vi sier ifra til alle i familien hans og min at vi kommer på besøk sånn at de kan ha litt godteri. Vil heller ikke at hun skal ringe på hos fremmede i år. 

Skrevet

Vi har privat fest med de nærmeste vennene, og så får de ringe på og knaskeknepe hjemme hos hverandre.

Anonymkode: 47f4a...1d1

Skrevet (endret)

Nei, guttungen kom vel i slutten av august og sa at han tenkte det var litt dumt å gå halloween dette året med tanke på corona. Så vi ble enige om å være hjemme med godteri, gaming og muligens en film som skremmer vettet av han. 😄 

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 1
Skrevet

Nei , i år arrangerer jeg Halloweenfest med familie. Vil ikke utsette ungene for smitte fra alt godtet andre folk har rørt, så kjøper et par Halloween poser med innpakket godis !

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Ikke åpner vi for andre heller i år. Vil ikke være årsaken til at noe sprer seg uten at jeg vet at vi er smittet eller at noen som har vært innom her er det uten å vite det.

Anonymkode: 409c6...b5b

Skrevet

Vi dropper å gå. 
Har en førsteklassing og alle barna av samme kjønn er invitert hjem til et av barna på fest (må kjønnsdele pga mange barn i klassen og koronarestriksjoner). Så får de heller godteri der😊

Skrevet

Nei, det blir forhåpentligvis haloween i 2021 

Anonymkode: aaf0b...8d6

Skrevet

Nei, ikkje i år.

Skrevet

Nei, det passer seg ikke. Synes faktisk det er korttenkt og upassende. Vi lager til noe hjemme, med de nærmeste, hvis barna vil. Godteri får de hjemme i år. 

Tar ikke imot noen på døra heller, blir overrasket hvis noen kommer. 

Anonymkode: 2cc51...a65

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes egentlig at det er greit. Ser ikke helt faren med det, men jeg er redd for at naboene synes det er uansvarlig av oss å la ungene gå. Mulig vi tar en kjørerunde til besteforeldre og tanter/onkler istedenfor

Anonymkode: e57b9...159

Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet

Her har vi fått anmodning fra FAU om å gi godteposer hjemme istedet for å gå ut. 

Skrevet

Bør imellom to byggefelt og ser på Facebook gruppa til det ene at det er det enstemmig om å droppe alt slik.

Den andre har det ikke blitt tatt opp enda, men det kommer nok.

Er det noen som steller i stand og vil ha barn på døra kommer mine til å gå. Men da selvsagt kun til de som betydelig pynt.

Regner da ned at alle har innpakket godteri og deler ut framfor å la barna selv kravde oppi. Ser da ikke store forskjellen på det og kjøpe godisen selv på butikken. Ringeklokka trenger en ikke være nær engang, er bare å ha en pinne eller annet i hånda og bruke istedenfor fingeren.

Anonymkode: 5f68b...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...