AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men mulig noen av dere kan kjenne dere igjen. Jeg må jo ha en diagnose av et slag. Greien er at følelsesspekteret mitt går FORT opp og ned. Savn og lengsel snur fort rundt til sinne, frustrasjon. Det er så slitsomt. Jeg har en diskusjon gående med min kjære. Og med en gang jeg merker jeg ikke får «forståelse» eller gehør, så blir jeg i forsvarsposisjon og blir altså så sint. Skikkelig sint. Jeg blir så sliten og klarer ikke tenke klart. Det må jo være noe her som kan gå under en diagnose ?🤔 noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: a9724...5ba
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Nei, ikke nødvendigvis en diagnose. Du har kanskje bare aldri lært å håndtere følelser, dermed tillater du at følelsene tar overhånd. Du må lære å føle følelser, i stedet for å bli følelsene. Anonymkode: 268f3...282 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Det er ikke sikkert du har en diagnose. Men det første man tenker er såklart emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse/borderline. Du kan jo lese om den og se om den treffer mye hos deg. Mange med den har opplevd omsorgssvikt o.l. i barndommen som gjør at de ikke klarer å regulere følesene sine. Når det er sagt, så kan jeg ofte være lik som deg uten at jeg har en diagnose. Særlig når jeg har pms. Eller når det er fullmåne. Anonymkode: 36cec...8c3
Gjest Frosendiva Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Du kan kontakt din fastlege. Så forklarer du det til han/henne. Be om en henvisning til en behandler med avtale. Mens du venter for dette kan ta tid . Setter du deg ned å tenker. Skriver ned føleser og ser litt på hva du gjør og hva som er trigger for utbrudd. Prøv å bli litt kjent med deg selv . Ikke fest deg ved en diagnose eller noe men bare tenk litt etter. Da har du noe å snakke og forklarer behandler. Men begynn med fast lege.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Enig, du kan ha Borderline eller tilsvarende.Merk: KAN HA Bare husk på at det ikke er noe nederlag, og du kan jo ha en "mild" utgave? Det at du har kommet dit du har gjort nå er bra, du erkjenner at du har en utfordring VIKTIG: Husk at din samboer/ektefelle mest sannsynlig lider like mye, eller kanskje mer enn deg. Det å leve med en som har dennetypen utfordringer er svært krevende, jeg snakker av erfaring - det kan gå på helsen løs, selv om du selv kanskje ikke forstår det fordi du har nok med deg selv Har du f.eks Borderline så vil du trolig være ganske stygg i munnen til tider, men du tenker ikke på det Du kommer hele tiden med kommentarer som for deg bare er fakta, men hvor mottageren er sliten av det hele og bare hører kritikk. Har du Borderline så er du trolig heller ikke flink nok til å vise kjærlighet og medmenneskelighet Beklager, dette ble brutalt, men det er brutalt - for begge Anonymkode: f4111...f5c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Hvis du hadde hatt en diagnose hadde du jo visst det? Den havnet i journalen, og man skulle jo tro legen som satte den ville kommunisert det til deg. Anonymkode: 3f0c0...ca4 1
Gjest Frosendiva Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde hatt en diagnose hadde du jo visst det? Den havnet i journalen, og man skulle jo tro legen som satte den ville kommunisert det til deg. Anonymkode: 3f0c0...ca4 Tror ikke vedkommende har vært hos lege engang med dette.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Høres ut som meg. Bipolar. Kan fyre meg opp til de grader, men det er som regel etterfulgt av skyld, dårlig samvittighet, frustrasjon, sorg og depresjon. Og så pån igjen 🤯 Anonymkode: 66fbf...ad7 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Adhd kan også ha de symptomene Anonymkode: 9bed6...44d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men mulig noen av dere kan kjenne dere igjen. Jeg må jo ha en diagnose av et slag. Greien er at følelsesspekteret mitt går FORT opp og ned. Savn og lengsel snur fort rundt til sinne, frustrasjon. Det er så slitsomt. Jeg har en diskusjon gående med min kjære. Og med en gang jeg merker jeg ikke får «forståelse» eller gehør, så blir jeg i forsvarsposisjon og blir altså så sint. Skikkelig sint. Jeg blir så sliten og klarer ikke tenke klart. Det må jo være noe her som kan gå under en diagnose ?🤔 noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: a9724...5ba Kanskje emosjonelt umoden? Hvor gammel er du? Merker du at dette går ut over arbeidslivet? At du bør få orden på setter før du tenker på barn? Får du nok søvn? Er du stresset? Spiser du usunt? Får du mosjon? Multitasker du? Ta en periode hvor du prioriterer å være god med deg selv og kroppen din. Og så legger du deg tidlig! Anonymkode: e1329...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå