Gå til innhold

Mannen har funnet en ny - hvordan kommer jeg meg videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, så har mannen og far til barn truffet en ny og valgte å avslutte ekteskapet. Alt det praktiske er ordnet opp i, og vi er stort sett enige. Men hvordan kommer jeg meg videre emosjonelt? Alt gjør vondt, jeg er ukonsentrert, sliten og lite matlyst. Jeg må ta meg kraftig sammen for å ikke kalle den nye for barnslige ting (hun er tidligere venninne) eller fortelle henne hva jeg syns. 

ønsker tips til veien videre, og gjerne andres historier om noen har vært gjennom lignende

Anonymkode: 9a1da...135

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi det tid. Det vil gjøre vondt en stund før det går over. Kanskje du kan gi litt mer tid til deg selv, trene finne en hobby eller slikt så du ikke tenker på det hele tiden. Være sosial ikke bare være hjemme å tenke på alt det vonde. Jeg ble skilt i 2016 og trodde verden min skulle rase sammen fullstendig. Gjorde vondt i ca 6 mnd før jeg møtte en ny og har aldri vært lykkeligere

Anonymkode: ebb27...e5a

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi det tid. Det vil gjøre vondt en stund før det går over. Kanskje du kan gi litt mer tid til deg selv, trene finne en hobby eller slikt så du ikke tenker på det hele tiden. Være sosial ikke bare være hjemme å tenke på alt det vonde. Jeg ble skilt i 2016 og trodde verden min skulle rase sammen fullstendig. Gjorde vondt i ca 6 mnd før jeg møtte en ny og har aldri vært lykkeligere

Anonymkode: ebb27...e5a

Takk for svar, godt å lese at det går bedre

Skrevet

Uff, skjønner godt at du blir bitter når det er tidligere venninne også. Drittmann og heksekjerring! Der, jeg sa det for deg. De fortjener hverandre.

Anonymkode: 0f666...278

• Liker 17
Skrevet

Det er så skrekkelig vondt, å bli valgt bort og oppleve at verden endrer seg totalt . En varm klem til deg ❤️
Jeg ble valgt bort for 2 år siden, og det er fortsatt ekstremt smertefullt for meg. Jeg er deprimert og kjenner til tider null livslyst. Har aldri grått mer enn jeg har gjort siden bruddet. Jeg har funnet meg en ny kjæreste, men kjenner veldig på savn etter familieliv, savn etter ting ved min ex-mann som den nye ikke har (min ex var før bruddet svært omsorgsfull, vi var oppmerksomme på hverandre, gav små oppmerksomheter i hverdagen, gav hverandre massasje , blomster etc, sa hver dag at vi var glad i hverandre). Min nåværende kjærste sier aldri slike ting, aldri fått blomster (jeg gir han), og føler ikke at jeg er hans store kjærlighet. Jeg er livredd for å miste også han, og livredd for å bli alene, så jeg godtar bare at sånn er det. Men det gjør sorg og savnet etter ex mye verre. Livet er ikke lengre godt og trygt for min del, men mer preget av tristhet og vonde tanker. Håper det blir bedre etterhvert, både for oss og for andre i samme situasjon.

Anonymkode: 2750e...bbf

• Liker 8
Gjest Blondie65
Skrevet

For et rasshøl av en mann og drittvenninne. Sånt som dette gjør man bare ikke. Hvor i all verden ble det av folkeskikken?

Jeg håper du har noen andre du kan betro deg til. Du har blitt utsatt for noe som er vanskelig å leve med, og det er fullt forståelig. Det blir en sorgprosess du må gjennom. Jeg tenker at det beste du kan gjøre for deg selv er å engasjere deg selv slik at du får fri fra de vonde tankene litt. F.eks. gå tur eller engasjere deg i en hobby.

Skrevet

Ouch det gjør vondt. Det er en svært vanskelig situasjon, brudd er aldri lett særlig når dere har barn sammen. Det spesielle er jo at han er med venninnen din. Stol på meg slike mennesker vil du ikke ha i livet ditt, det er bedre at de er ute av livet ditt enn at de er i livet ditt. 

Tips fra meg; Det vil ta tid, bruk tiden godt. Hold hodet kaldt, ikke si noe dumt eller gjør noe dumt. Du vil komme seirende ut av det hvis du viser at du er bedre og større enn det. Det gjør vondt der og da. Men vet du hva ikke vis det, og ikke la de se det. Vær sterk, finn nye sider ved deg. Utvikle deg som person, bli opptatt med ting som du har lyst til å gjøre eller alltid hat lyst til å gjøre men ikke fant tid til. Bli en bedre versjon av deg, og okkuper deg med gode folk. Vær med folk som bringer det beste i deg. 

Slike mennesker, er ikke verdt dine tanker eller din tid. Du må ikke la de være leieboere i ditt hode. Du er mer verdt enn det. Det beste du kan gjøre er å fokusere på det som er viktig og bli en bedre versjon av deg.

Om en tud vil du kunne se tilbake på dette, og føle deg lettet. Men det er helt normalt, det gjør vondt. Og det vil gjøre vondt.  Men ta tiden til hjelp. 

Sender deg varme tanker.

Anonymkode: 3258b...494

• Liker 5
Skrevet

Jeg må presisere, vi har ikke vært venninner på noen år, da jeg valgte å bryte kontakten pga noe annet. Ellers takk til dete som svarer ❤️

Skrevet

1. Aksepter at sånn er det. Denne er vanskelig, og noen ganger hjelper det godt å tenke på det negative. Det er lov å være sint, skuffet og lei seg. Dette punktet er det aller viktigste!

2. Tillatt deg selv å føle på ALT. Det gode, det vonde. Dette hjelper i starten. Når du tenker på det gode, blir du gjerne kjempe lei deg. Når du tenker på det vonde blir du gjerne sint. Hvis du stenger alt inne, vil det bare vare lenger. Fokuserer du for mye på det gode, vil du tenke at du aldri vil finne noen igjen eller noe annet bullshit, altså ikke sett eksen på en pidestall! Fokuserer du for mye på det negative er det lett å bli bitter. Føl det, men også la det gå. Ikke tvihold på noe. 

Her kan du kanskje lære noe også. Mange henger seg opp i hva dem selv gjorde galt, de legger alt ansvar på seg selv uten å tenke at eksen også hadde skyld i noe. Ja, du kan tenke at du  gjorde noe galt, det gjør vi alle, men det er ytterst sjeldent kun en sin sides feil. Det er også mange som velger å legge all skyld på eks, noe som sjeldent er tilfelle også. Begge har som regel skyld, men her kan man også bruke litt energi på å tenke over om det er noe man burde forbedre med seg selv, kun for din egen del. Kanskje du har noen issues som du føler du må jobbe med, bruk  tiden fremover på det. Kanskje gå til terapeut, det kan absolutt hjelpe. Eller les på nett. Selv lærte jeg hvor dypt min codependency var, og jeg jobbet veldig hardt med den. Det lærte jeg faktisk fra en youtubevideo. Det er mange terapeuter og eksperter der også.

3. Fokuser på deg selv. Det er fort gjort å ta seg selv i å føle seg alene, føle på selvmedlidenhet (f.eks ingen vil elske meg igjen, fokusere på alt du "hater" om deg selv) o.l 

Her ville jeg begynt å lage god middag til meg selv, tenn lys og sett på en skikkelig feel good film. Date deg selv! Du må komme inn i rytmen om å være komfortabel alene og med deg selv. For noen føles det ekstremt vanskelig å være alene (jeg slet mye med det) og ikke minst komfortabel med bare meg selv. Det er også gjerne disse som havner fort i nye forhold uten å tenke (Jeg var også en av disse). 

Jeg personlig satt mye på YouTube og så på mange forhold og dating eksperter, flere terapeuter for å forstå litt hva jeg gikk igjennom, det lærte jeg kjempe mye fra som jeg fortsatt alltid har i hodet. Det har også hjulpet meg mye med forholdet mitt i dag, jeg praktiserer mye fra hva jeg har lest og lært. Jeg leste også mye. For meg var det viktig for å få litt rotfeste i virkeligheten og ikke forsvinne helt inn i meg selv og ta dårlig valg. 

Jeg gikk først i sjokk i 2 ukers tid, forferdelig tid.  Jeg klarte å komme meg ut senga etter rundt 2 uker. Smått. Jeg er heldig sånn sett at jeg ikke har barn å ta vare på. Så gikk det over til å kun se alle gamle og nye romantiske dramaer. Dette gjorde at jeg kunne begynne å se for meg glede med andre igjen, og ha noe å glede meg til. Uten å bli helt oppslukt av at jeg ble forlatt av min store kjærlighet. Det ga meg en god og varm følelse igjen. Det høres kanskje teit ut, men det hjalp meg faktisk mye. Jeg lagde god mat som jeg hadde lyst på og rigget meg i sengen med lys og film. Jeg er et veldig stemningsmenneske og jeg trenger å bygge god og koselig atmosfære rundt meg for å slappe av. 

Etter alle de første punktene så kommer 4. Tenk på hva du vil gjøre, planlegg din fremtid (noe gøy å se frem til). Jeg så "wild" en stund etterpå og bestemte meg for å gå en lang tur bare meg og bikkja, litt sånn som i filmen, men så skjedde det ting før sommern så 😅 men det gjorde at jeg hadde noe å se frem til. Finn ut av hva som pleier DIN sjel og prøv din beste å oppfylle akkurat det. Alt det gjør at du setter fokus på deg selv, og har mindre holdeplass å waste på andre ting. Gjør deg litt opptatt rett og slett.

Vær forberedt på at det kan ta lang tid. Alle er forskjellige.

Jeg personlig er veldig sta og følte mye sinne. Jeg satt en maks på 3 uker, da skulle jeg klare å komme meg ut av huset, pga jeg nektet å la noen andre styre mitt liv. Jeg skulle ta tilbake kontrollen og velge å være lykkelig alene. Jeg ble dumpet sent på året så jeg bestemte og innstilte meg på at julen skulle bli verdens beste jul, neste år skulle bli mitt år. Jeg skulle jobbe med meg selv og bli den beste versjonen av meg selv. Guess what.. Alt dette skjedde. 

Liten fun fact...

Jeg er samboer i dag med han som dumpet meg. Vi har vært sammen i over 2år nå og har aldri hatt det bedre enn vi har hatt og har nå. Det tok nesten 2 år etter bruddet til vi fant tilbake til hverandre. Null kontakt i mellom tiden. 

Jeg kunne ikke vært foruten den tiden (Selv om det er det verste jeg har vært igjennom), jeg har kommet så langt nettopp pga det tvang meg ut av min komfort sone og det tvang meg til å finne ut av hva jeg ville og hva jeg trengte.  Jeg jobbet bein hardt med meg selv og mine issues.

Masse lykke til ❤❤ jeg kan fortsatt føle på kroppen hvor vond den tiden var. Unner deg bare godt fremover, ta ordentlig godt vare på deg selv. 

Anonymkode: 0577f...8eb

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er så skrekkelig vondt, å bli valgt bort og oppleve at verden endrer seg totalt . En varm klem til deg ❤️
Jeg ble valgt bort for 2 år siden, og det er fortsatt ekstremt smertefullt for meg. Jeg er deprimert og kjenner til tider null livslyst. Har aldri grått mer enn jeg har gjort siden bruddet. Jeg har funnet meg en ny kjæreste, men kjenner veldig på savn etter familieliv, savn etter ting ved min ex-mann som den nye ikke har (min ex var før bruddet svært omsorgsfull, vi var oppmerksomme på hverandre, gav små oppmerksomheter i hverdagen, gav hverandre massasje , blomster etc, sa hver dag at vi var glad i hverandre). Min nåværende kjærste sier aldri slike ting, aldri fått blomster (jeg gir han), og føler ikke at jeg er hans store kjærlighet. Jeg er livredd for å miste også han, og livredd for å bli alene, så jeg godtar bare at sånn er det. Men det gjør sorg og savnet etter ex mye verre. Livet er ikke lengre godt og trygt for min del, men mer preget av tristhet og vonde tanker. Håper det blir bedre etterhvert, både for oss og for andre i samme situasjon.

Hvis alt var så rosenrødt som du beskriver, så forstår jeg ikke hvorfor dere ble skilt. 

Anonymkode: 8b6ac...004

• Liker 2
Skrevet

Hvis alt var så rosenrødt som du beskriver, så forstår jeg ikke hvorfor dere ble skilt. 

Alt var ikke rosenrødt, men vi hadde det godt sammen.. ihvertfall trodde jeg det. Han valgte å gå fra meg pga en annen, uten noen andre forklaringer. Så jeg hadde et godt liv, helt til han sa han ville ha en annen. Og det er mannen før bruddet jeg savner, ikke mannen som gikk (hvis det gir noe mening). Hele bruddet er uforståelig for meg og for familie og felles venner.

• Liker 6
Skrevet

Jeg må presisere, vi har ikke vært venninner på noen år, da jeg valgte å bryte kontakten pga noe annet. Ellers takk til dete som svarer ❤️

Tydeligvis enda bedre grunn til at denne damen ikke er ved fulle fem, når du brøt kontakten med henne for andre ting... Er hun ute etter hevn?

Anonymkode: b5990...525

• Liker 3
Skrevet

Mange lever tilsynelatende en rosenrød tilværelse fordi; a) partner skjuler det! b) Fordi det skjer en plutselig endring hvor den ene parten, eller omgivelsene, ikke er forberedt".

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble også valgt bort nylig. Jeg vet vi ikke har hatt det helt supert i forholdet vårt etter barna kom. Begge har prioritert barn og jobb, men ikke hverandre. Har likevel trodd vi har hatt det greit sammen. Yngste var 1,5 år i den perioden så jeg skyldte vel på småbarnstiden. Helt til jeg fant ut at eksen hadde gått bak min rygg i 7 mnd. Da jeg fant ut av det, angret han bittert på det han hadde gjort. Jeg ga ham en sjanse til pga barna, men det tok ikke langt tid før han fortsatte med utroskapen sin. Jeg gjorde det slutt og de holder fortsatt på. Selv om både jeg og eksen, og damen og hennes eks fortsatt bor sammen. Kvalmt! 

Uansett, det har vært utrolig tungt, men jeg mistet så og si alle følelsene for mannen/eksen etter alt dette. Jeg har vært oppe i dette siden slutten av juli. Det ble slutt mellom oss i september. Jeg har det faktisk greit selv om han har en ny. Selv om det er vondt å tenke på at jeg rett og slett ble byttet ut. 

Håper det går bra med deg også etter hvert. Når du kommer ut av denne boblen, at du kanskje kjenner på at du har mistet mange av følelsene dine for mannen. Ingen, absolutt ingen fortjener å bli behandlet slik. 

Anonymkode: 0e406...74d

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis enda bedre grunn til at denne damen ikke er ved fulle fem, når du brøt kontakten med henne for andre ting... Er hun ute etter hevn?

Vet faktisk ikke. Hun beskyldte en annen person i kretsen min for noe, det ble mye drama og jeg orket ikke mer å brøt kontakten. Hun slet meg også ut på andre måter, sendte barnet bort før sfo (svært tidlig) ol. 

nå prøver jeg og se fremover, uten å synke ned på lavt nivå

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet faktisk ikke. Hun beskyldte en annen person i kretsen min for noe, det ble mye drama og jeg orket ikke mer å brøt kontakten. Hun slet meg også ut på andre måter, sendte barnet bort før sfo (svært tidlig) ol. 

nå prøver jeg og se fremover, uten å synke ned på lavt nivå

Var det noe hold i beskyldningene?

Uansett håper jeg at du konsentrerer deg om deg selv framover og tenker nøye på hva som er verdt å bruke livsenergien din på. Og hvem du skal bruke den på.

Skrevet

Det her virker kanskje grusomt å si, men som et offer av dette selv er det nesten godt å vite at jeg ikke er alene! Når man leser her på KG leser man som oftest at mannen aldri går fra kona for elskerinnen! Det gjorde min samboer for 6mnd siden. Han jeg har delt gleder, sorg, bosted med i 13 år. Med 2 fine barn sammen. I 1,5 år har han hatt et forhold bak min rygg og for 6mnd siden slapp han bomben i fanget mitt. Han var ferdig med meg og ville satse på ny kjærlighet. Hardt, brutalt og ærlig la han alle kortene på bordet. Hele verden min raste! Og jeg sliter enda! Selvtilliten er kjørt til grunne og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg opp. 

Ingen fortjener å oppleve dette! 

Mange klemmer til alle dere i samme situasjon. En vakker dag kommer vi nok styrket ut av det❤

Anonymkode: 0a20d...c86

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier, så har mannen og far til barn truffet en ny og valgte å avslutte ekteskapet. Alt det praktiske er ordnet opp i, og vi er stort sett enige. Men hvordan kommer jeg meg videre emosjonelt? Alt gjør vondt, jeg er ukonsentrert, sliten og lite matlyst. Jeg må ta meg kraftig sammen for å ikke kalle den nye for barnslige ting (hun er tidligere venninne) eller fortelle henne hva jeg syns. 

ønsker tips til veien videre, og gjerne andres historier om noen har vært gjennom lignende

Vet du hva? Du trenger ikke ha den minste dårlige samvittighet for å kalle de to for "barnslige ting", for det har de gjort seg fortjent til!

Det er en del (som antagelig ikke har opplevd dette selv) som maner til beherskelse, og man skal være så nobel og snill, men jeg mener det er helt på sin plass å slå i bordet, og si sin ærlige mening om folk som bedrar og oppfører seg som drittsekker.

Anonymkode: c380c...524

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Du trenger ikke ha den minste dårlige samvittighet for å kalle de to for "barnslige ting", for det har de gjort seg fortjent til!

Det er en del (som antagelig ikke har opplevd dette selv) som maner til beherskelse, og man skal være så nobel og snill, men jeg mener det er helt på sin plass å slå i bordet, og si sin ærlige mening om folk som bedrar og oppfører seg som drittsekker.

Anonymkode: c380c...524

Å forvente å få mer respekt enn man gir er bare sinnsykt.

Anonymkode: 0482b...23c

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du nekter deg selv lykke, ved å tviholde på en fyr som ikke er så keen på deg? Sånt blir jeg helt satt ut av. Gjør noe, kvinne! Ikke lull deg inn i selvmedlidenhet resten av livet! 

Ts, kan godt hende du gjør som hun jeg siterte, det er helt greit I EN KORT TID! Men så må man faktisk bare ta livet i egne hender å sørge for å gjøre det beste ut av det! Ellers vil du ende opp med kronisk dårlig livslyst som hun over. 

Du må bare ta en dag om gangen, og ikke fokuser på eksen, prøv å fokusere på deg selv og venninner. Du kan være sint, og det er forståelig, men dessverre er det du som taper mest på det, i tillegg til barnet. Så ras fra deg og rett deg opp i ryggen. Det var helt sikkert noe du syntes var irriterende med eksen, fokuser på hvor deilig det er å slippe å forholde deg til. 

Og tenk hvor fantatisk det blir at du kan få kjenne på nyforelskelse igjen! Jeg kan noen ganger savne familielivet med eksen, men da minner jeg meg på den ene og andre tingen, og det er ikke HAN jeg savner, men situasjonen. Nå er barnet tenåring, så den situasjonen hadde uansett gått over. Pluss, jeg er sinnsykt forelska på nytt og det er en lykke jeg ikke trodde jeg skulle få oppleve igjen. Planen var jo ikke å skille meg. Men selv om livet ikke blir som planlagt, så blir det bra! Prøv om du klarer å tenke litt sånn, så hjelper det. Men du må nok igjennom en tung prosess, uansett. Poenget er at du kommer igjennom det og at et godt liv venter deg hvis du tar ansvar for det. ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...