Gå til innhold

Noen som hadde null/veldig lite modningstegn før fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nærmer seg termin her, jeg har 9 dager igjen, og jeg begynner å bli redd for at jeg må bli igangsatt, siden jeg ikke har ett eneste modningstegn. Barnet er aktivt og alle undersøkelser hos jordmor har vært fine hittil, men jeg har hverken nedpress, "mensensmerter" eller noe særlig kynnere. Jeg har heller ikke sett noe tegn til slimproppen, tegningsblødning eller fostervann.

Er det noen andre som ikke hadde modningstegn, og så gikk det plutselig fort, eller må jeg regne med at det enda tar noen uker?

Anonymkode: 8524d...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at man ikke har modningstegn så lenge før termin. Eneste "modningstegnet" mitt var at slimproppen gikk litt og litt to-tre dager før riene kom. 

Anonymkode: 9e580...78e

Skrevet

Jeg hadde overhodet ingen tegn på at jeg skulle føde, før jeg våknet opp tidlig en morgen. To timer senere hadde jeg født. 

Anonymkode: 6db49...bdd

• Liker 1
Skrevet

Hadde nedpress fra uke 29, men dette regner jeg ikke som et modningstegn. Ellers så startet fødselen med rier uten andre tegn 40+2. Barnet var ute 9 t senere.

Med barn nr en begynte jeg å se slimpropp og tegningsblødning et par dager før fødsel.

Anonymkode: 88a0e...ac6

Skrevet

Hadde ikke modningstegn med noen av mine. Ene kom fem dager etter termin (var sikker på at jeg måtte igangsettes siden jeg ikke hadde noen tegn, den andre tre dager før termin. 

Anonymkode: 32eab...91e

• Liker 1
Skrevet

Word🙄 40+0 her, og hverken slimpropp eller tegningsblødning her. Kynnere har jeg hatt siden uke 16, så det er ikke noe tegn her. Nedpress har jeg også hatt mye av tidligere uten at det har betydd noe. Tror lillebror har tenkt å bli der inne😅

Anonymkode: 7e732...c8b

Skrevet

Ingen tegn før det sa pang. Baby var ute på to timer 

Anonymkode: 5fd23...10c

Skrevet

Var på overtidskontroll og var ikke moden. Hun sa hun da ikke kunne strippe, men tror hun gjorde det likevel. Var veldig vondt i alle fall, og på kvelden samme dag var fødselen i gang. 

Skrevet

Begge fødselene mine kom første "modningstegn" på morgenen og ungen var ute samme kveld.

Skrevet

Jeg var moden to uker før termin, spurte om å få det sjekket på kontrollen jeg hadde den dagen. Det gjorde tydeligvis susen for baby kom innen det hadde gått 24 timer. Hadde hatt kynnere siden ca uke 16 så det var ingen tegn hos meg. Mye nedpress fra uke 32. Slimproppen gikk aldri. 

Anonymkode: 8d0a5...830

Skrevet

Her skjedde det ingenting før få timer før barnet var ute. Gikk ikke over tiden.

Anonymkode: a61f1...e07

Skrevet

Gikk tur med hunden en time før riene begynte, følte meg helt vanlig. :) 6 timer senere var babyen ute.

Anonymkode: f4ac9...71b

Skrevet

Nada for meg verken i første eller andre svangerskap. Startet med henholdsvis rier og vannavgang helt  uten forvarsel. To raske og greie fødsler.

Anonymkode: 5920c...9c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk rier på kvelden 9 dager før termin. Sønnen min ble født på morgenen dagen etter. Merket ingenting før dette. Var hellig overbevist om at jeg kom til å gå over.

Skrevet

Takk for alle svar! 😀 Veldig betryggende å høre at det er helt normalt å ikke ha modningstegn lang tid i forveien. Jeg har fått litt inntrykk av at folk har modningstegn flere uker i forveien fra bl.a andre poster her inne. Da har jeg fortsatt håp om at jeg ikke må gå så langt over at jeg må bli igangsatt. 

Ts

Anonymkode: 8524d...21c

Skrevet

Ingen teikn her. Fødselen starta om natta, nokre dagar før termin. 

Anonymkode: f17af...87c

Skrevet

Skrev over her ettersom det den gangen jeg ble sjekket om jeg var moden. Var ingen tegn til fødsel med første heller. Våknet og var litt skuffa over at ingenting hadde skjedd den natta heller (overbevist om at fødselen kom til å starte på natta), og snudde meg til andre siden i senga og da ble det plutselig klissvått, vannet gikk. 

Skrevet

VELDIG vanlig at førstegangsfødende går over termin, vær innstilt på det. Jeg hadde ikke et eneste tegn i det hele tatt - og jeg var to uker på overtid så jeg lette virkelig. Absolutt null, niks, nada. Satt og hikstegråt dagen før igangsettelse for jeg så for meg en ukes-lang fødsel siden jeg ikke var moden (trodde jeg). 

Kjørte gråtkvalt til igangsettelsestimen dagen etterpå, og hadde 3 cm åpning! Jeg fikk helt sjokk for jeg hadde virkelig ikke et eneste tegn. Ingen slimpropp, ingen blødning, ingen kynnere eller smerter. De tok vannet, og ungen var ute 4 timer etterpå :) Veldig raskt og enkelt. Så dette trenger ikke bety noe, i alle fall ikke før termin. Innstill deg på overtid i alle fall, men det betyr ikke nødvendigvis igangsettelse :) 

Anonymkode: 315ba...9db

• Liker 1
Skrevet

Hadde ingen tegn, slimproppen kom når jeg var 40+ noe. Riene startet da

Anonymkode: a53c1...773

Skrevet

Jeg hadde absolutt ingen modningstegn med min første. Var 100% sikker på og gå på maks overtid. Vannet gikk to dager før termin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...