Gå til innhold

Påkledning ved levering i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Det hender at jeg leverer sent i barnehagen (09-0930) Da er ofte hele avdelingen ute og leker allerede. De ansatte sier hei og god morgen, deretter går jeg inn i garderoben med barnet. Jeg må da kle barnet mitt selv i det passende ytttertøyet. Ofte har jeg god tid, men noen ganger er jeg i farten. 

Hvordan er praksis i deres barnehage, kommer de ansatte og tar seg av påkledningen?  Til dere som jobber i barnehage også, vil gjerne høre hva som er vanlig praksis😊

Anonymkode: 327ab...17c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer man etter de er gått ut, skal man (selvsagt, synes jeg) kle på barnet selv. Det er jo din egen feil at dere kommer så sent. 

Anonymkode: 06a18...9f6

• Liker 38
Skrevet

Jeg kler på barnet mitt selv når jeg leverer så sent.

Anonymkode: 937b8...96a

• Liker 11
Skrevet

får foreldre lov å gå inn i barnehagen og stelle og styre? trodde smittevern ikke tillot det.

Anonymkode: 35db9...697

• Liker 2
Skrevet

Lever til samme tid som deg, kler på barnet selv. Vet at de er ute, så legger påkledning inn i tidsberegningen. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

får foreldre lov å gå inn i barnehagen og stelle og styre? trodde smittevern ikke tillot det.

Det er forskjellig fra bhg til bhg. Om alle andre er ute, er det jo ingen i garderoben å smitte.. Vi må kle på/av barnet selv om vi leverer før kl 8 eller etter kl 16, for da er det bare én voksen på avdelingen, og de kan da selvsagt ikke gå fra små barn alene oppe på avdelingen, for å kle av/på andre barn nede i garderoben.. 

Anonymkode: 06a18...9f6

• Liker 6
Skrevet

Vi har kjernetid og aktiviteter starter stort sett 9.30. Om vi er på tur må foreldrene levere i skogen, er vi ute må foreldrene jle på, har gruppen dratt på teater leveres barnet der, eller kirken osv. 

Anonymkode: 5949b...76a

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Det hender at jeg leverer sent i barnehagen (09-0930) Da er ofte hele avdelingen ute og leker allerede. De ansatte sier hei og god morgen, deretter går jeg inn i garderoben med barnet. Jeg må da kle barnet mitt selv i det passende ytttertøyet. Ofte har jeg god tid, men noen ganger er jeg i farten. 

Hvordan er praksis i deres barnehage, kommer de ansatte og tar seg av påkledningen?  Til dere som jobber i barnehage også, vil gjerne høre hva som er vanlig praksis😊

Du skal kle på selv. Er da ofte mindre personalet pga morgenmøte eller før siste kommer. Og jeg kan ikke gå fra barna ute for å kle på inne. Så ser helst at du gjør det. Er det vanlig at man har dårlig tid så kom litt før. Ta hensyn til at en voksen har 4-6 unger alene. 

• Liker 6
Skrevet

Da må du kle på selv. 

Passer ikke det må du enten komme før eller legge inn ekstra tid til påkledning. Evt kle på barnet hjemme før dere drar. 

• Liker 7
Skrevet

1: Du kan ha barnet ferdig påkledd når du kommer å leverer etter kjernetid. 

2: Fortell de ansatte at du har litt dårlig tid og lurte på om de kunne kle på.

Som ansatt spør jeg foreldrene om de har tid til å kle på dressen når vi allerede er ute. Aldri fått et nei og skulle jeg få det så er det helt i orden, bare det ikke er gjentagende for da må faktisk barna komme ferdig på kledd så får man heller kle av dersom vi er inne av en eller annen grunn i den tidsperioden 😊

Anonymkode: c402c...dc3

• Liker 2
Skrevet

Man leverer med klær etter hvor de er. Er de inne går man i vanlige klær. Er de ute skal de leveres i yttertøy. Så ja du må kle på barnet selv når du leverer sent og de er ute

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helst 1 foreldre fra hvert barn innenfor porten ved henting/levering og 1 foreldre i garderoben om gangen.

Anonymkode: c402c...dc3

Skrevet

Jeg leverer også mellom 9 og 9.30, da kler jeg alltid på barnet hjemme slik at hun er klar for utelek når vi ankommer barnehagen :)

Anonymkode: 3230e...8a4

• Liker 2
Skrevet

De gangene vi leverer etter at dagen er i gang, kler vi naturligvis barnet etter forholdene. Har man dårlig tid, må det tas med i beregningen. De som leverer til frokost leverer jo heller ikke i pysjen, slik at barnehagen må gjøre barnet klart for dagen, det er foreldrenes jobb. 

Anonymkode: 6fd91...4e0

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar😊 

Ts. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Man leverer med klær etter hvor de er. Er de inne går man i vanlige klær. Er de ute skal de leveres i yttertøy. Så ja du må kle på barnet selv når du leverer sent og de er ute

Enig. Avogtil tilbyr jeg meg å kle på barnet om forelderen har dårlig tid men det er ikke alltid og det kan man ikke regne med,kommer helt an på bemanningen og situasjonen ute. 

Skrevet

Kommer man sent må man kle på selv :)

Anonymkode: 8c217...cd4

• Liker 1
Skrevet

Jeg leverer samme tid som deg, og jeg kler bestandig på barnet før vi drar, da det er så kort biltur, 1 min i bil. De har også sagt ifra om at alle barn som kommer etter 08.00 må være ferdig påkledd. Dette pga smitte i disse tider. 

Anonymkode: 68a3f...276

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert store skilnader ut fra kvar ein bur i landet. Her går me i garderoben som vanleg. Veldig liten garderobe, så umogleg å halde 1-meters-regelen. Her går me "oppå kvarandre" ved henting og levering. Litt sløvt at bhg ikkje har reglar på maks 1 forelder i garderoben om gangen...

Ts: Me går til barnehagen, så jenta blir levert med yttertøy (og eg hjelper ho med å kle av seg dersom dei skal vere inne). Det er vel uansett mest naturleg å levere ferdig påkledd dersom du veit at barna skal vere ute? 🙂

Anonymkode: 48c0a...eca

• Liker 1
Skrevet

Før kledde vi på barnet selv om vi leverte seint og de var ute. Men nå får vi ikke gå inn i garderoben, og alle barn må inn og vaske hendene sine når de kommer. Da må personalet ta påkledning

Anonymkode: 7b1b3...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...