AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Hei! Jeg er redd på grunn av corona og at jeg vil dø. Jeg jobber som eiendomsfotograf, så jeg har mye kontakt med kunder. Jeg bruker munnbind, hansker og antibac fordi jeg har ikke mulighet å vaske hånder (men noen sa, at antibac virker ikke mot corona) og jeg spører kunder før, vi de er syk eller har symptomer. Men, jeg er redd. Hva gjør dere (som var eller er redd av corona) å bli ferdig med tanker om det? Det er ganske vanskelig for meg på morgen tide, eller før jobb. Jeg har hørt at risiko å bli smitet er veldig lav (ca 1%) men det virker ikke for meg. Hilsen for dere! Anonymkode: 5da0a...1c8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Ikke tenk på det, du vil nok garantert tåle det. Ikke test deg med mindre du får plager, nå er vi på høsten. Det er normalt å bli forkjølet. Så ikke test deg pga du bare skal. Jo mer du lager katastrofetanket i hodet ditt, jo verre blir det. Nesten alle som har dødd av dette har vært eldre med andre plager i tillegg. Antibac er ikke noen hensikt, vask hendene dine godt med såpe som vanlig. Normal hygiene som gjelder. Anonymkode: c307d...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke tenk på det, du vil nok garantert tåle det. Ikke test deg med mindre du får plager, nå er vi på høsten. Det er normalt å bli forkjølet. Så ikke test deg pga du bare skal. Jo mer du lager katastrofetanket i hodet ditt, jo verre blir det. Nesten alle som har dødd av dette har vært eldre med andre plager i tillegg. Antibac er ikke noen hensikt, vask hendene dine godt med såpe som vanlig. Normal hygiene som gjelder. Anonymkode: c307d...6d2 men forstår du at «ikke tenk på det» virker ikke. Fordi det er hjerne som sender tanker. Anonymkode: 5da0a...1c8 1
Fastnøkkel Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er redd på grunn av corona og at jeg vil dø. Jeg jobber som eiendomsfotograf, så jeg har mye kontakt med kunder. Jeg bruker munnbind, hansker og antibac fordi jeg har ikke mulighet å vaske hånder (men noen sa, at antibac virker ikke mot corona) og jeg spører kunder før, vi de er syk eller har symptomer. Men, jeg er redd. Hva gjør dere (som var eller er redd av corona) å bli ferdig med tanker om det? Det er ganske vanskelig for meg på morgen tide, eller før jobb. Jeg har hørt at risiko å bli smitet er veldig lav (ca 1%) men det virker ikke for meg. Hilsen for dere! Anonymkode: 5da0a...1c8 Hvorfor skriver du på et norskt forum? 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, Fastnøkkel skrev: Hvorfor skriver du på et norskt forum? Hva mener du med det? Ts Anonymkode: 5da0a...1c8
Fastnøkkel Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Ts Anonymkode: 5da0a...1c8 Du bruker åpenbart Google translate. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, Fastnøkkel skrev: Du bruker åpenbart Google translate. ??? Jeg snakker litt norsk. Ts Anonymkode: 5da0a...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Hvor er du fra? Spør fordi jeg er nysgjerrig. Uansett, det er helt irrasjonelt å være redd for å dø av corona. Anonymkode: 97917...753 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, Fastnøkkel skrev: Hvorfor skriver du på et norskt forum? Er det mulig 🙄 hvorfor skulle ikke ts gjøre det? Anonymkode: e8cdb...69d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er du fra? Spør fordi jeg er nysgjerrig. Uansett, det er helt irrasjonelt å være redd for å dø av corona. Anonymkode: 97917...753 Polen. Ts Anonymkode: 5da0a...1c8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig 🙄 hvorfor skulle ikke ts gjøre det? Anonymkode: e8cdb...69d Jeg lure på det samme 😂 Ts Anonymkode: 5da0a...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 Det er mye større sjanse for å dø av andre ting, og til opplysing er de allerede lave tallene på smittede (obs; smittede betyr ikke syke) feil: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/falske-positive-koronatester-vil-koste-samfunnet-dyrt-_-smittevernoverlege-savner-debatt-1.14999507?fbclid=IwAR1suNW9ytEi5wsYtmP2lU2VFlCbwfqxUaznjeON83FN-xCN6gclLZnR1WA Dessuten er det nesten ingen som har dødd av det. Anonymkode: 3e6dd...696 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 Det er veldig få som dør av Korona nå. Nesten ingen i Norge. Grunnen til at vi har stengt ned samfunnet, er at vi ikke har kapasitet til at alle skal bli syke og trenge legehjelp samtidig. Sykdommen i seg selv er ikke veldig farlig, bare smittsom. Det meste annet er farligere. Anonymkode: 8f644...13d 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 Men hvorfor er du redd for akkurat corona? De fleste som dør er rundt 80 år eller eldre. Regner med at du ikke er så gammel. Samt at overvekt eller høyt blodtrykk er risikofaktor. Er du redd fordi du er overvektig eller har du høyt blodtrykk? Anonymkode: 97917...753 3
Mt3 Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 Du kan ta en tom flaske (såpedispenser) og fylle i en blanding av såpe og vann, så bruker du dette til å vaske hendene og tørk over med engangsklut. Men om du spriter hendene for så å ta på munnbind og hansker før du går ut av bilen, ikke tar deg til ansiktet under arbeidsøkten, for så å vrenge av hansker og maske før du setter deg i bilen vil sjansen for smitte være ekstremt liten.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 Antibac funker ok det er omgangssyke som er helt inmun mot sprit. Vaske servietter i veska er et tips. Du kommer nok ikke å dø av det . De som dør av det har flere undersykdommer. Og er av høy alder. Flest parten dør med det ikke av det, men hadde nok levd litt lengre viss ikke fått viruset. Ha normal smittehyigene. Hold metern og vis respekt for regler bruk munnbind korrekt. Dette går bra Anonymkode: 41ce3...343
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #17 Skrevet 7. oktober 2020 Med mindre du er 80+ og har astma, hjerteproblemer el. er det ingenting å frykte. Er ikke dette kjent nå?? Anonymkode: 5bc6d...895
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #18 Skrevet 7. oktober 2020 Ikke mye å frykte egentlig, jeg jobber med barn hver dag og har egentlig mye større sjanse enn deg for å få viruset. Antibac funker helt fint. Så lenge du ikke er over 70-80 og er i risikogruppen ville jeg ikke ha bekymret meg. Anonymkode: a4d70...12c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå