Glød Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Fint at de øker den altså, men det er da vitterlig de eldste barna som koster mest penger. Barnetrygden gikk opp fra 1054 kr til 1354 kr i år for barn under 6 år. Og forslag til statsbudsjett går den opp med 300 kr til for disse til neste år. Men ser ut til å ikke stige for barn over 6 år. Kan noen forklare meg logikken? 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg vet ikke, men for de yngste har man jo store utgifter til barnehage. For skolebarn har man vel samme utgifter til SFO, men etterhvert kan de jo være alene hjemme et par timer etter skolen slik at den utgiften faller bort (dog ikke når de er 6 år!) Eldre barn koster jo mer når det gjelder fritidsaktiviteter og utstyr, men her kan man faktisk velge bort de dyreste aktivitetene og tilpasse etter egen økonomi. Det er ikke noe feil med å spille ball på løkka, man MÅ ikke delta i organiserte fritidsaktiviteter. Når det gjelder at klær osv. er dyrere for eldre barn så tenker jeg at det nødvendigvis ikke må være slik. De yngste vokser fra klær og sko langt raskere enn litt eldre barn (men de bryr seg jo ikke om klærne er kjøpt brukt på Finn og opprinnelig var fra H&M, noe som nok ikke er tilfelle for litt eldre barn. Samtidig kan ikke det offentlige sponse merkeklær heller) Så jeg vet ikke, jeg 🤷♀️ Barnetrygden burde vel økes for alle. Anonymkode: 9ce16...43d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Fordi man som regel har høyere inntekt når man har store barn enn når man har små barn. Man har en årlig lønnsøkning, så innen ungen har passert 6 år, har man høyere lønn enn man hadde da ungen ble født. I tillegg er det gjerne flere som må jobbe redusert, eller ha ulønnet perm, når man har veldig små barn. Anonymkode: 4032d...59d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå