Gå til innhold

Slo læreren, lite konsekvens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt avkom på 11 slo læreren i ansiktet i går. Han ble utvist ut dagen, mistet all form for skjerm hjemme og skal være hjemme med meg ut uken. Mi venninne mener at å miste skjerm og spilletid 1 dag er altfor lite konsekvens. Jeg synes ikke det. Det er gjort andre tiltak, og han får ikke komme på skolen mer denne uken. Hva tenker dere? 

Jeg tenker også at jeg vil sende blomster til lærereb på vegne av avkommet

Anonymkode: 75976...b6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i huleste kaller folk barnet sitt for ''mitt avkom''? uffa meg 

Anonymkode: 7213a...c20

• Liker 33
Skrevet

Bør også gi en god unnskyldning ansikt til ansikt med denne læreren og forklare hvorfor han gjorde som han gjorde. 

Anonymkode: 83c37...0cb

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bør også gi en god unnskyldning ansikt til ansikt med denne læreren og forklare hvorfor han gjorde som han gjorde. 

Anonymkode: 83c37...0cb

Vi hadde en lang samtale med både  lærer og rektor før vi forlot skolen igår. Han sa unnskyld på en skikkelig måte

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at alle privilegier utgår resten av uka, som en START. Oktober hadde blitt en kjip måned med null besøk, null fritidsaktiviteter og null skjerm inntil jeg hadde sett reell anger + vilje til å gjøre opp for seg. Hadde dødd av skam hvis min unge var så dårlig oppdratt at han slo læreren sin i ansiktet. Hva blir det neste??

Anonymkode: 39369...0ab

enig 

• Liker 12
Skrevet

Du skriver at det er gjort andre tiltak. Hvilke da?

Selvfølgelig er en dag uten skjermtid for lite! Ungen slo læreren!! 

• Liker 14
Skrevet

Wow.

Hadde min på SEKS ÅR gjort dette, så hadde hun ikke fått være alene med andre mennesker minst ut uken - da snakker vi at jeg og far ville fotfulgt 100% av tiden. Ut over det ville hun ikke fått delta på fritidsaktiviteter (hvorfor skulle hun få samhandle med andre på egen plattform når vi ikke kunne stolt på henne?), ikke gå ut og leke, og generelt hadde hun ikke fått gjøre noe annet enn å «gå med i arbeidet» her hjemme på LENGE. 

Dersom min var 11 år og hadde gjort noe sånt, så ville det vært de samme tiltakene, pluss at barnet og jeg skulle meldt oss på noe og jobbet frivillig til nytte for lokalsamfunnet hver uke MINST det neste året. I tillegg til at alt av ekstrakurrikulære digitale plattformer hadde blitt inndratt, og jeg ville nok også ha tatt barnet med til oppfølging. For store barn som gjør sånt trenger hjelp. Men at de får hjelp er IKKE noen grunn til å lette på konsekvensene. 

Anonymkode: ef6df...f24

• Liker 17
Skrevet (endret)

Barnet får mer konsekvenser av å ikke få skjerm/spill  osv. Vet at barna her i huset hadde brydd seg lite om å ikke få gå på skolen ut uka. De bryr seg mer om å ikke få spille, være med venner, gå på aktiviteter osv. Men skoletimene skal de på!

Endret av AnonymBrukern
  • Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at alle privilegier utgår resten av uka, som en START. Oktober hadde blitt en kjip måned med null besøk, null fritidsaktiviteter og null skjerm inntil jeg hadde sett reell anger + vilje til å gjøre opp for seg. Hadde dødd av skam hvis min unge var så dårlig oppdratt at han slo læreren sin i ansiktet. Hva blir det neste??

Ungen er langt fra dårlig oppdratt. Han har sitt han sliter med, som både vi foreldre, skolen, bup og PPT jobber med hele tiden. Men dette er ikke noe jeg skal brette ut om på nett. Han viser reell anger og vilje til å gjøre opp for seg

• Liker 7
Skrevet

Wow.

Hadde min på SEKS ÅR gjort dette, så hadde hun ikke fått være alene med andre mennesker minst ut uken - da snakker vi at jeg og far ville fotfulgt 100% av tiden. Ut over det ville hun ikke fått delta på fritidsaktiviteter (hvorfor skulle hun få samhandle med andre på egen plattform når vi ikke kunne stolt på henne?), ikke gå ut og leke, og generelt hadde hun ikke fått gjøre noe annet enn å «gå med i arbeidet» her hjemme på LENGE. 

Dersom min var 11 år og hadde gjort noe sånt, så ville det vært de samme tiltakene, pluss at barnet og jeg skulle meldt oss på noe og jobbet frivillig til nytte for lokalsamfunnet hver uke MINST det neste året. I tillegg til at alt av ekstrakurrikulære digitale plattformer hadde blitt inndratt, og jeg ville nok også ha tatt barnet med til oppfølging. For store barn som gjør sånt trenger hjelp. Men at de får hjelp er IKKE noen grunn til å lette på konsekvensene. 

støtter denne. 

• Liker 4
Skrevet

Hadde blitt null spilletid og skjermtid ut uka. Null vennebesøk. Så hadde jeg tatt ny vurdering etter en uke.

Anonymkode: 479b5...e6d

• Liker 6
Skrevet

Ungen er langt fra dårlig oppdratt. Han har sitt han sliter med, som både vi foreldre, skolen, bup og PPT jobber med hele tiden. Men dette er ikke noe jeg skal brette ut om på nett. Han viser reell anger og vilje til å gjøre opp for seg

Dette var faktisk opplysninger du burde kommet med i HI. For barn som slår, og spesielt læreren (!) er det noe i veien med. Men reell anger etter en dag holder ikke! Ungen din var voldelig!

• Liker 18
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig 

Anonymkode: 338db...f52

• Liker 3
Skrevet

Tenker det å bli utvidt er straff nok, lærere her er hverfall veldig opptatt av at det ikke skap bli for mye konsekvenser 

Anonymkode: 338db...f52

• Liker 2
Skrevet

Joda, men da må jo gutten deres ha tilsyn hele tiden i en god tid fremover. Jeg hadde ikke latt han være alene med noen uten en voksen tilstede,  som kun er på han. Vennetid hadde vært uaktuelt uten at jeg var i bakgrunn. Han er 11.år , og begynner å bli sterk. Hvis han gjør dette om 4 år kan det få store konsekvenser for han , og de rundt. Uansett hvor mye han sliter og hvilke utfordringer han har må man sette inn kraftige tiltak hvis barnet slår en annen i ansiktet. 

Jeg har et barn med ADHD,  så er klar over hvor krevende det kan være med barn som krever ekstra. Men barnet mitt har ALDRI slått noen i ansiktet,  og hadde det skjedd , hadde jeg fotfulgt det. Tatt noen uker ferie fra jobb og blitt med på skolen om det var behov for det.

• Liker 6
Skrevet

Jeg skal ikke overtolke dette, men jeg er noe så jøvlig enig med veninna di. Du skjemmer bort ungen din noe vanvittig, og den "straffen" du snakker om er jo en bagatell. Eh... ungen er 11 år og har slått læreren i ansiktet????

Hadde det vært mitt barn, så hadde det fått langt verre konsekvenser.

Men så er min erfaring at dette ikke nytter å fortelle til foreldre som deg. Har du tenkt over at det er en grunn til at barnet ditt i det hele tatt kunne finne på å slå læreren i ansiktet? Ja kjære deg.. her har du nok feilet litt som forelder... men jeg orker ikke å bruke tid.

Jeg som barn kunne aldri TENKT meg å slå til en lærer, for å ikke snakke om å faktisk gjøre det. Hvorfor ikke? Jo... for det første oppdro foreldrene meg på en slik måte, og for det andre så visste jeg straffen ville bli noe jævlig.

Tenk litt over dette du. Barnet ditt er enda barn og bare 11 år. Ordne opp i faenskapet før han/hun når tenårene. Først da vil du ha problemer.

Anonymkode: f5b68...ab6

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, det er jo én ting at ungen har «sitt å stri med» - men ungen har likevel slått. 

For det første er det helt uakseptabelt å slå, uansett hvem det er man slår, med mindre det skjer i klart selvforsvar - hvilket ikke er tilfelle her.

For det andre er det i tillegg et faresignal i seg selv når en 11-åring slår en voksen autoritetsperson. Dette er noe som er SÅ innarbeidet som uakseptabelt, ja, utenkelig, oppi hodene på alle unger innenfor normalen at det tyder på at her er det noe alvorlig galt. 

For det tredje spiller det ingen rolle om barnet ditt har hele alfabetet i journalen sin; det gjør like vondt for den som blir slått uansett, det er like skadelig for skolemiljøet uansett, og jeg ville som din venninne hevet øyenbrynene noe veldig dersom dette ikke ga større (og mer passende) konsekvenser på hjemmebane enn dette. 

• Liker 11
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i huleste kaller folk barnet sitt for ''mitt avkom''? uffa meg 

😂😂😂😂🤣🤣 this made my day.!

Anonymkode: 2cc6f...077

• Liker 3
Skrevet

😂😂😂😂🤣🤣 this made my day.!

Anonymkode: 2cc6f...077

hahaha, samme her 🤣

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...